چاپ خبــر

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار وزیر ارشاد: مسایل فرهنگی در دولت قبل رها شده بود و کاری نمی‌کردند

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حجم مشکلات در حال حاضر بسیار زیاد است و رییس‌جمهور وارث میراث بسیار پیچیده‌ای است.

به گزارش فارس :ایت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: امسال انتخابات حساسی را پشت سر گذاشتیم، من نگران انتخابات بودم و هر روز بعد از نماز صبح دعا می‌کردم که مشکلی پیش نیاید و الحمدلله مشکلی ایجاد نشد و گزینش هم گزینش خوبی بود.

وی افزود: حجم مشکلات در حال حاضر بسیار زیاد است و رییس‌جمهور وارث میراث بسیار پیچیده‌ای است. نمی‌شود یک شبه انتظار معجزه داشت، اما ان‌شاءالله به تدریج مسایل و مشکلات باید حل شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی، مشکل تورم است و مشکل دیگر، آمار نادرست است؛ به عنوان مثال فردی آمار داده بود که صنایع زود بازده 4 درصد به ثمر رسیده و دیگری گفته بود 40 درصد و اختلاف این آمار عجیب بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی، مشکل خارجی است. با همه پیچیدگی‌هایی که در داخل می‌بینیم، مشکل خارجی پیچیده‌تر است که با لطف پروردگار ولو به طور نسبی، این مشکل هم حل خواهد شد.

این مرجع تقلید درباره حوزه فرهنگ، تاکید کرد: در زمان دولت قبل، مسایل فرهنگی رها شده بود و کاری نمی‌کردند. لذا کار سختی پیش روی شماست، زیرا مسایل فرهنگی در صورت عدم رسیدگی، به سرعت به مسایل سیاسی تبدیل می‌شود.

وی در ادامه گفت: پشتوانه‌های فرهنگی، این نظام را حفظ کرده است. مساله فرهنگ، تنها فرهنگی نیست، بلکه سیاسی هم هست و پایگاه نظام ما در مساله فرهنگ است و باید نسبت به آن دقت به خرج داد. اگر فرهنگ کشور عوض شود، جوانان جان برکف و بسیجی نخواهیم داشت و پشتوانه‌های نظام از بین می‌رود و اگر فرهنگ غنی را از ما بگیرند، خلع سلاح می‌شویم.

وی در پایان عنوان کرد: کار فرهنگی باید از مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها شروع شود. ما یک فرهنگ غنی اسلامی داریم و نباید ترس به خود راه دهیم و باید با قدرت و غنای این فرهنگ، کارها را انجام دهیم و مانند سی و چند سال قبل، گام‌های رو به جلو بر داریم.

Go to TOP