چاپ خبــر

با اعتباری دومیلیاردی کلنگ احداث دو کتابخانه در شهرستان فریدونشهر به زمین زده شد

با حضوراسفنانی نمایند مردم شهرستان فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی،سرپرست فرمانداری و امام جمعه شهرستان و نیز سایر مسئولین کلنگ احداث دو واحد کتابخانه به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار؛مدیرکل کتابخانه های استان اصفهان در حاشیه این مراسم با اشاره به وجود تنها یک کتابخانه عمومی استیجاری در شهرستان فریدونشهر، اظهار کرد: به همت مسئولین شهرستان و به خصوص شوراهای اسلامی و شهرداری فریدونشهر دو قطعه زمین با حفظ مالکیت شهرداری فریدونشهر برای احداث دو باب کتابخنه عمومی اختصاص یافت.

غلام رضا یاوری در ادامه اظهار داشت: یکی از این دو کتابخانه جنب شهراری فریدونشهر و با نام آل یاسین با زیر بنای 1500 متر مربع و در چهار طبقه احداث خواهد شد که در آن علاوه بر سالن مطالعه و مخزن کتاب برای پارکینگ، کافی نت  و سوئیت اداری برنامه ریزی شده است. وی ادامه داد: کتابخه دیگر در محله وحدت آباد شهر فریدونشهر و با زیر بنای 600 متر مربع و در دو طبقه احداث خواهد شد که اعتبار این دو طرح بالغ بر 21 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

یاوری با اشاره به تخصیص 150 میلیون تومان برای اعتبار اولیه این طرح گفت: امیدواریم با یک تخصیص بودجه خوب در سال جاری و نیز کمک نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات ملی بتوانیم در سال های آینده شاهد بهره برداری از این مکان های فرهنگی و مورد نیاز جامعه باشیم که هرجا کتابخانه احداث کرده ایم شاهد رشد فرهنگی وعلمی مردم آن منطقه بوده ایم و با توجه به فرهنگ بالای مردم فریدونشهر و توجه خوب مسئولین به امر کتاب و کتابخانه در این شهر امیدواریم به زودی شاهد بیشتر شدن سطح مطالعه در این شهرستان باشیم.

وی درپایان  با اشاره به اهداف این اداره کل در ترویج فرهنگ مطالعه و کسترش کتابخانه ها حتی در روستاها گفت : ساختمان کتابخانه شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت هم قدمتی بیش از  50 سال دارند که نیاز به مرمت و بازسازی دارند .

وی خواستار مساعدت پیگیری نماینده شهرستان در خصوص افتتاح یک باب کتابخانه مجهز در چهار شهرستان حوزه انتخاباتیخود شد. یاوری گفت : اجرایی شدن مصوبه تخصیص نیم درصد درآمد سالانه شهرداریها به کتابخانه ها می تواند بخشی از مشکلات کتابخانه های شهرستانها را حل نماید.

 تصاویر این مراسم اینجا

Go to TOP