چاپ خبــر

از حماسه خرمشهر بياموزيم

رسالت در سرمقاله پنجشنبه خود نوشت:

عرفا و دانشوران علم اخلاق برآنند که؛ نخستين مرحله از سير در صراط مستقيم و وصول به حقيقت، «يقظه» و بيداري است همانند کودکي که در ميان انبوهي از جمعيت، گم شده و تا زماني که متوجه نشده دست او ديگر در دست پدرش نيست، به گم شدن خويش واقف نمي شود. ناگهان به خود مي آيد و آنگاه است که به فکر چاره جويي مي افتد.

نظام نوپاي اسلامي پس از پيروزي انقلاب، زماني به حالت «يقظه» رسيد که سوزش نيشتر فرو رفته استکبار در قلب ميهن عزيزمان را حس کرد. وقتي در سال 59 مزدوران عراقي از زمين و هوا و دريا به ايران اسلامي يورش آوردند و بخش هايي از خاک مقدسمان را اشغال نمودند، ملت مقاوم ايران دريافت که دشمنان بسياري در کمين به يغما بردن تمامي دستاوردهاي شيرين شهد شهادت و شرافت و ايثار شهيدانند و پيوسته مترصد آنند که برگ و بار نهال نورسته انقلاب را بخشکانند. امروز در آستانه سالروز آزادسازي خونين شهر به دست تواناي رزمندگان اسلام هستيم. حماسه عظيم خرمشهر، نماد نورآگين اين «يقظه» و بيداري خدايي بود؛ حماسه اي که حاصل همگرايي نيروهاي مردمي و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي و ايستادگي فوق تصور در برابر مهاجمان به آيين و ميهن بود. گستردگي اين بيداري و خيزش فراگير، با نگاه به شمه اي از آمار و ارقام عمليات پيروزمندانه بيت المقدس که منجر به فتح خرمشهر عزيز گرديد، روشن تر خواهد شد؛ استعداد و توانايي دشمن در اين عمليات شامل لشکرهاي زرهي 3 و 6 و 9 و 10 و لشکرهاي پياده 10 و 11 و لشکر 5 مکانيزه و حدود 48 تيپ پياده مکانيزه (جمعاً 14 لشکر) بوده و وسعت منطقه عملياتي چهل برابر عمليات ثامن الائمه (ع) بوده است.

گزارش ها و اعترافات خبرگزاري هاي جهاني و منطقه اي در آن زمان حکايت از هراس مستکبران از اين پيروزي درخشان دارد. از جمله آسوشيتدپرس مخابره نمود: «بيرون راندن عراقي ها از خرمشهر به اين معناست که عراقي ها عملاً مناطق استراتژيک جنگ را از دست داده اند.» الثوره بغداد نوشت: «ما هرگز قصد تصرف اراضي ايران را نداشته ايم!» هفته نامه نيوزويک نيز نگاشت:«عراق مي خواست شاهد سقوط جمهوري اسلامي باشد اما اين آرزو با برتري نيروهاي ايراني اتفاق نيفتاد.»فتح غرورآفرين خرمشهر، در واقع حاصل خرد جمعي مردم و قواي مسلح و بسيج امکانات معنوي و مادي پس از «يقظه» اي بود که به «يقين» انجاميد؛ يقين بر اينکه دشمنان ما از تمام موقعيت ها براي ضربه وارد ساختن به دين واستقلال و آزادي ملت ايران بهره سوء مي برند و کوچکترين غفلت و نسيان، به جري سازي و گستاخگري آنان مي افزايد. هر توطئه اي که تا کنون براي هدم اساس و کيان ميهن اسلامي ما صورت گرفته، ريشه هايي هرچند کوچک در عدم آمادگي فکري و فيزيکي فرزندان برومند انقلاب داشته و اينکه براي خبث طينت دشمنان، حسابي باز نکرده ايم؛ و هر گشايشي که در برهه هاي بحراني نصيبمان شده، محصول «يقظه» اي الهي است که به برکت راهبردها و رهنمون هاي ولي فقيه و همدلي و همگرايي مردم خداخواهمان به دست آمده و باعث تموج درياي حماسه و حريت و غرق فراعنه اريکه دسيسه و سلطه گرديده است.بحمدالله اکنون ايران، استراتژي خود را بر پايه دفاع همه جانبه بنا کرده و سياست بازدارندگي، اصل اوليه بسيج مردمي و نيروهاي مسلح کشورمان است. بايد به سمتي برويم که در شرايط خطير کنوني، روز به روز بر حجم اين آمادگي همه سويه بيفزاييم.

لشکرکشي آمريکا به منطقه، رجز خواني هاي هماره ساکنان کاخ سفيد، نشانگر آن است که دشمنان ديرين ما هرگز از سياست ها و دسيسه هاي براندازانه عيان و نهان خشونت آميز خود دست نمي کشند و مفاهيمي چون «دموکراسي» و «حقوق بشر» و «عشق به صلح»، ابزاري است که براي فريب دل هاي لرزان و انديشه هاي مرعوب، مطرح

مي کنند و برآنند هر کجا که قدم نهند، تمامت آن را به زندان «ابو غريب» بدل سازند و آزادگي را به مسلخ آز بي نهايت خويش کشانند؛ «الملوک اذا دخلوا قرية افسدوها».ان شاء الله مردم و مقامات و مسئولين ما تحت هيچ شرايطي در خصوص آمادگي عمومي و دفاع فراگير از انقلاب مقدسي که نقطه اميد آفرين تمام آزادانديشان دنياست کمترين ترديدي به خود راه نخواهند داد و بيداري و هوشياري آنان مانع هرگونه تحميل خواسته هاي مستکبران – خصوصاً در زمينه فناوري صلح آميز هسته اي -، نفود فرهنگي، سياسي و نظامي کينه ورزان و متخاصمين بوده و اين فرمان فروزنده وحياني، سرلوحه سياستگذاري ها و تصميم سازي هايشان خواهد بود؛ «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه».امروز در آسمان، زمين و دريا، رزمندگان اسلام و ديدگان بيدار سپاه و ارتش، آماده اند تا هر توطئه اي را در نطفه خفه کنند.

بازديد دو ساعته مقام معظم رهبري از نمايشگاه دستاوردهاي هوافضاي سپاه، نشان داد سپاه اسلام، راه بسياري را در استطاعت دفاعي طي کرده است. اين پيام فرمانده کل قوا به مسئولين نظام که فرمودند«بايد بدانيم که مي توانيم» را بايد با عمق جان، درک کرد. اگر دشمن هوس کند جنگي راه بيندازد، آب هاي نيلگون خليج فارس و مرزهاي مستحکم جمهوري اسلامي در چهارگوشه کشور، عرصه نمايش توانمندي هاي دفاعي کشور و شکست خفت بار دشمنان اسلام و قرآن خواهد بود.چينش دستاوردهاي دفاعي سپاه در نمايشگاه هوافضا، نشان داد نسل جديد در اين نهاد مقدس، درس خوبي از حماسه رزمندگان اسلام در آزادسازي خرمشهر عزيز، آموخته است.

Go to TOP