چاپ خبــر

صرفا جهت اطلاع/ برای بهبود وضعیت تنها کلینیک مادر و کودک فریدونشهر اقدامی صورت نگرفت

بعد از تخریب ساختمان قبلی درمانگاه فریدونشهر در سال 90، کلینیک مادر و کودک شهرستان فریدونشهر به یک ساختمان چند منظوره در محوطه ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان منتقل شد. این انتقال مشکلات زیادی را برای مراجعه کنندگان در بر داشته است.

به گزارش پونه زار، خبر زیر در اسفندماه سال 90 از طریق پونه زار منتشر شد که متاسفانه در توضیح مطلب و مشکل بوجود آمده کسی پاسخ گو نبود. نکته جالب توجه اینکه به نظر می رسد با طولانی شدن یک مشکل و گذشت زمان، مطالبه گری و توجه به مسائل آن کمتر می شود و انگار نه انگار که مشکلی وجود داشته است.

در زیر یادداشت منتشر شده را مرور می کنیم :

حساسیت موضوع بارداری ، زایمان و مراقبت های زنان و کودک برای هیچ کس پوشیده نیست رعایت استانداردهای بخش های مختلف این کلینیک ها برای مسئولین جزو اقدامات بسیار مهم و حیاتی می باشد . حساسیت این موضوع علاوه بر جنبه های درمانی و پزشکی خود وقتی بالاتر می رود که  فرهنگ شهروندان و اعتقادات مذهبی آنان و تاکید بر حفظ شئونات و احترام به مقام و خصوصیات زنان در این قسمت نقش مهمی ایفا میکند . حساسیت هایی که به حق شکل می گیرد و انتظاراتی بوجود می آورد که عدم انجام و بی تفاوتی به آن ها قابل توجیه نمی باشد و می بایست  مسئولین امر در مقام پاسخ گویی و رفع این مشکلات برایند .

کلینیک مادر و کودک فریدونشهر بعد از تخریب ساختمان قبلی خود که به دلیل نوسازی و اجرای طرح بزرگ درمانگاه شهر در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام شد به قسمتی در داخل محوطه این اداره منتقل شده است . قسمتی که از نظر ساخت و مکان خود با توجه به مشکلات فراوان آن به هیچ عنوان محل مناسبی برای مراجعین نیست .بعضی از مشکلات این بخش را مخاطبان و شهروندان سایت خبری پونه زار مطرح کرده اند، اینکه عناوین زیر چه مشکلاتی برای مراجعین به درمانگاه بوجود می آورد کاملا روشن است  :

پارکینگ بودن محوطه  کلینیک ، وجود انباری ها و قسمت های دیگر کناراین ساختمان ، عبور و مرور زیاد پرسنل و مراجعه کنندگان به قسمت اداری از روبروی این مکان  ، وجود درمانگاه شهر با مراجعین عمومی در قسمت ورودی به بخش مراقبت زنان ، کمبود فضا و امکانات ، جداسازی اتاق پزشک عمومی با قسمت معاینه زنان با یک دیواره نازک و کوتاه ، محیط غیر استاندارد و شلوغ بودن مکان به علت کمبود فضا، از بین رفتن حریم شخصی به دلیل حساسیت موضوع و …

اینکه کلینیک تخصصی مادر و کودک یک شهر در محل پارکینگ و انباری شبکه بهداشت و درمان قرار دارد خود جای بحث است ولی موارد ذکر شده بالا که بخشی از مطالب گفته شده مخاطبان است  باید توسط مسئولین پاسخی قانع کننده داشته باشد .

نکته قابل توجه اینست که ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان ، بیمارستان رسول اکرم(ص) و ساختمان قدیمی درمانگاه در وسط شهر که به حوزه علمیه اجاره داده شده است می توانند گره گشای این مشکل باشند ولی چرایی عدم حل این موضوع مهم و حساس جای سوال دارد ؟

پونه زار مشکلات مطرح شده را با مسئولین شبکه بهداشت درمیان خواهد گذاشت و پیگیری خواهد کرد و آماده شنیدن پاسخ مسئولین و انتقال به شهروندان فریدونشهر است .

تصاویر زیر کیفیت این درمانگاه و کلینیک را نشان می دهد. حضور چند بخش مربوط به ازدواج و درمان و مشاوره و مراقبت در این ساختمان کوچک ، تابلوهای نصب شده و نشده ساختمان و وضعیت ظاهری و بیرونی آن از دیگر موضوع هایی است که تکریم و احترام به مقام و جایگاه هر مراجعه کننده ای را زیر سوال می برد چه برسد به زنان .

madarekodak920918 (2) madarekodak920918 (3) madarekodak920918 (4) madarekodak920918 (5) madarekodak920918 (1)

Go to TOP