چاپ خبــر
پیشگیری بسیار راحت تر از درمان اعتیاد !

از هر چهار جوان یک نفر معتاد و دو نفر در معرض مستقیم اعتیاد

نمایشگاه شیشه آدم شکن با هدف پیشگیری از مصرف مواد مخدر با تلاش موسسه ترک اعتیاد و ارمان سبز رهایی در شهرستان فریدونشهر برپا شده است.
در حاشیه این نمایشگاه گفتگویی با محمد بهرامی مسئول این موسسه در رابطه با اهداف و کار آن و نیز کسب اطلاعاتی درباره وضعیت درمان و اعتیاد به مواد مخدر در سطح شهرستان انجام دادیم.

محمد بهرامی  با بیان اینکه موسسه سازمانی مردم نهاد است که توسط یک سری تشکل ها و  گروه های هدف که زمانی گرایش به مصرف مواد مخدر داشتند در کنار کارشناسانی اعم از روانشناسان و پزشکان متخصص و ذخایر غنی میدانی تشکیل شده است که از سال 87 فعالیت خود را در سطح شهرستان شروع کرده و تا به امروز بالای 2600 نفر مراجعه کننده داشته ا ست که 40 تا 45 درصد این مراجعه کنندگان از شهرستان و مابقی از سایر شهرستان های همجوار و دیگران بوده اند که بعد از ورود هر نفر به مرکز ما حدود 21 روز تحت مراقبت و درمان با امکانات کلینیکی و در حد استاندارد و علمی قرار می گیرد.

IMG_1260

محمد بهرامی گفت: بخشی از هزینه های این موسسه از خود مراجعه کننده گان و حق عضویت آن ها که بسیار اندک می باشد دریافت می شود بخشی هم  از مراکز  حصوصی و نیز از خیرین عزیز تامین می شود و بخش مهمی از هزینه ها با اشتغال زایی در کنار موسسه برای افراد تامین می گردد. بهرامی در پاسخ به این سوال که چند درصد در کار خود موفق بوده اید یا چند نفر موفق به ترک اعتیاد شده اند گفت: با توجه به در دسترس نبودن خیلی از مراجعه کنندگان و عدم مراجعه آن ها بعد از درمان، آمار دقیقی نمی توان اعلام کرد ولی طبق اسناد و مدارک ما حدود 539 نفر پاکی بالای یکسال داشته اند و خیلی ها هم پاکی چند ماهه دارند و به سمت پاکی کامل حرکت می کنند که این امار و ارقام نسبت شهرستان های دیگر امار خوبی است. وی هدف از برگزاری از این نمایشگاه را در راستای پیشگیری و فرهنگ سازی در زمینه اعتیاد دانست و گفت این دومین سالی است که با کمک مسئولین نمایشگاه برگزار می شود. بهرامی در ادامه به مشکلات موسسه اشاره کرد و گفت مهمترین مشکل ما منابع محدود مالی است و با توجه به محروم بودن منطقه و بضاعت کم مراجعه کنندگان انتظار میرود خیرین عزیز و مسئولین کمک بیشتری به ما کنند وی با اعلام شماره حساب 0109074891001 بانک ملی به نام موسسه ترک اعتیاد ارمان سبز رهایی از هرکسی که می تواند خواست تا به هر مقداری به این موسسه کمک کند.

IMG_1258

 محمد بهرامی در بخش پایانی صحب های خود با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری فریدونشهر-پونه زار- گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت در روستاها و زیاد بودن پاتوق تهیه مواد که متاسفانه عمدتا هروئین است تا 15 محل به خاطر شرایط محیطی و اضافه کردن این نکته که زمان تهیه مواد در شهرستان در فصل زمستان بین 11 تا 15دقیقه است و از هر چهار نفر جوان یک نفر معتاد و دو نفر در معرض مستقیم اعتیاد هستند که امار خوبی نیست از مسئولین و خانواده های خواست که به این امر توجه بیشتری کنند تا جوانان شهرستان در دام این بلا گرفتار نشوند وی ادامه داد که: خانواده ها با شناخت مقوله اعتیاد و یادگیری طرزبرخورد درست با فرزندان خود و نیز برخورد صحیح در صورت مبتلا شدن آن ها به مواد مخدر می توانند در پیشگیری و درمان اعتیاد موفق باشند.

در اخر محمد بهرامی برگزار کننده نمایشگاه شیشه ادم شکن در شهرستان فریدونشهر اشتغال زایی و توجه به مشکل اشتغال جوانان را مهمترین عامل پیشگیری از اعتیاد دانست.

 

 

 

 

 

 

Go to TOP