چاپ خبــر
ورزشی

رييس فدراسيون بسكتبال: كار تيم ملي بسكتبال ايران در جهان بي نظير بود

تهران- رييس فدراسيون بسكتبال گفت: كاري كه تيم ملي ايران در مسابقات قهرماني آسيا ارايه داد در جهان بي نظير بود.

به گزارش پونه زار به نقل از ایرنا :  محمود مشحون روز جمعه در برنامه تلويزيوني ورزش و مردم اظهار داشت: با وجود اين كه سن زيادي از من گذشته است و كار مربيان خارجي زيادي را ديده ام اما در مسابقات قهرماني آسيا درس هاي فني زيادي از مهمت بشيروويچ سرمربي تيم ملي بسكتبال گرفتم.
وي گفت: پيش از مسابقه مقابل تيم ملي اردن، ۱۵ دقيقه با حامد حدادي به صورت خصوصي صحبت كردم چون او عرب زبان است و ممكن بود در مقابل توهين هاي بازيكنان تيم حريف عصباني شود و واكنشي از خود نشان دهد. خوشبختانه حدادي توانست در اين مسابقه خود را به خوبي كنترل كند و الگويي براي بازيكنان جوان كشورمان شود.
مشحون گفت: متاسفانه بازيكنان اردن هرگاه مي بينند كه از نظر فني توان مقابله با تيم ايران را ندارند شروع به حاشيه سازي مي كنند اما اين بار موفق نشدند بازيكنان تيم ايران را تحت تاثير قرار دهند.
رييس فدراسيون بسكتبال خاطرنشان كرد: از سفير ايران در فيليپين و همكاران او تشكر مي كنم. ايرانيان ساكن اين كشور كاري كردند كه به هيچ وجه احساس نكنيم در كشوري ديگر مسابقه مي دهيم.
وي در مورد قرارداد سرمربي تيم ملي بسكتبال گفت: مهمت بشيروويچ به من گفت بازيكنان ايراني را دوست دارد چون با قلب خود بازي مي كنند. بعد از قهرماني در آسيا در مورد قراردادش دو جلسه برگزار كرديم. بشيروويچ بسيار علاقه مند به ادامه همكاري است. پيش از اين قرارداد ما با اين مربي چهارساله بود اما به دليل مشكلات مالي قرارداد را كم كرديم و آبان امسال به پايان مي رسد. در صورتي كه بتوانيم منابع مالي را فراهم كنيم قرارداد بشيروويچ تمديد مي شود.
مشحون گفت: خواسته واقعي من حمايت و توجه به تيم ملي بسكتبال است. به نظرم كار اين تيم از تيم ملي فوتبال و واليبال هم بزرگ تر بود. بازيكنان ما كاري كردند كه در جهان بي نظير بود. رييس فدراسيون بين المللي واليبال به من گفت تا به حال چنين تيم منسجمي در قاره آسيا نديده است.
وي افزود: متاسفانه برخي از منتقدان مي گفتند مربي تيم ملي چيزي نمي فهمد يا تيم هاي حريف با تمام توان خود به مسابقات قهرماني آسيا وارد نشده اند اما اين رقابت ها به منزله انتخابي جام جهاني بود و طبيعي است كه همه با تمام توان خود بازي مي كنند.
رييس فدراسيون بسكتبال در مورد پيشنهاد هاي خارجي بازيكنان تيم ملي گفت: پيشنهادهاي زيادي از كشورهاي مختلف به اين بازيكنان مي رسد اما آنها دوست دارند براي كشور و ملت خود بازي كنند.
وي در مورد خواسته هايش از بازيكنان و مسئولين براي رسيدن به موفقيت در جام جهاني گفت: از بازيكنان تيم ملي مي خواهم كه روحيه بالا و جنگنده خود را تا جام جهاني حفظ كنند. از كسي كه سكان هدايت ورزش كشور را بر عهده مي گيرد هم درخواست مي كنم به بسكتبال نگاه پروسه اي داشته باشد زيرا براي موفقيت در اين رشته بايد سرمايه گذاري و برنامه ريزي بلند مدت داشته باشيم. از باشگاه ها هم مي خواهم شرايط بهتري براي بازيكنان فراهم كنند.
وي افزود : در حال حاضر بازيكنان اسير و اجير باشگاه ها هستند. اين باشگاه ها پول قرارداد ۳۰۰ هزار دلاري بازيكنان خارجي را به صورت كامل پرداخت مي كنند اما حداكثر ۳۰ درصد پول ايراني ها را مي دهند و قراردادهاي آنها را به قرارداد تركمنچاي تبديل مي كنند.
مشحون گفت: پس از قهرماني در آسيا زماني كه خبر پيام تبريك مقام معظم رهبري به بازيكنان رسيد اشك شوق در چشمان همه جمع شد. سپاس و قدرشناسي از بازيكنان بسيار مهم است و اميدوارم دولت و وزارت ورزش هم به اين موضوع توجه كنند.

Go to TOP