چاپ خبــر
مشاور عالی سازمان امور عشایری کشور:

مهمترین مشکل عشایر مباحث فرهنگی-اجتماعی است

مشاور عالی سازمان امور عشایری کشور خواستار ارتقا و حفظ سنت‌های خوب عشایر در جهت ارتقای سطح فرهنگی-اجتماعی عشایر شد تا نقش عشایر در توسعه کشور بیشتر شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، علی محمد یوسفی، مشاور عالی سازمان امور عشایری کشور، در گفتگو با خبرنگار پونه زار مهمترین مشکل عشایر را مباحث فرهنگی-اجتماعی دانست.

این نویسنده که خود از عشایر قشقایی است، گفت شاخص توسعه اجتماعی عشایر 52درصد است. وی افزود برای اسکان، ساماندهی، خشکسالی، آبرسانی، خدمات رسانی، زراعت، دامداری و … عشایر برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است ولی در عرصه فرهنگ و هنر و صنایع دستی و گردشگری متأسفانه فعالیت خاصی مشاهده نمی‌شود.

دکتر یوسفی گفت بسیاری از مشکلات اجتماعی، حقوقی و امنیتی عشایر ناشی از همین موضوع است که کار زیادی برای عشایر در این زمینه انجام نشده است.

وی از مسئولین خواست با همکاری ادارات امور عشایری و سازمان‌ها و ادارات فرهنگی روی مسائل فرهنگی-اجتماعی عشایر اهتمام بیشتری به خرج دهند.

مشاور عالی رییس سازمان امور عشایر کشور خواستار انجام کار فرهنگی برای عشایر جهت حفظ، ارتقا و بهره برداری از فرهنگ‌ها، اصالت‌ها، آداب و رسوم و سنت‌های خوبی که عشایر داشته‌اند شد تا نقش عشایر در توسعه کشور بیشتر شود.

انتهای پیام/

  1. جامعه عشایری جامعه خوبی است که کم توقع و بی مدعا هستند و از قبل آنها بسیاری به نون و نوایی رسیدند و هزینه های خود را به حساب خدمت رسانی به عشایر نوشتند و محاسبه کردند.

Go to TOP