چاپ خبــر
هشتمین همایش گرامیداشت روز جهانی غذا

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: 25 درصد صنایع غذایی برتر کشور در اصفهان فعال هستند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 25 درصد صنایع غذایی برتر کشور در استان اصفهان فعال هستند و تولید کنندگان و صادر کنندگان صنایع غذایی این استان اصفهان توانسته اند رضایت کشورهای مقصد را جلب کنند و خوشبختانه جایگاه خوبی در صادرات دارند.

به گزارش پونه زار به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، غلامحسین صادقیان صبح امروز در همایش روز جهانی غذا که همزمان با افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی برگزار شد با اشاره به شعار سال 92 روز جهانی غذا  اظهار کرد: همان گونه که حماسه سیاسی با حضور مردم در انتخابات محقق شد حماسه اقتصادی با تولیدات واحدها و بخش‌های اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

وی افزود: مسوولان نیز سربازان گمنام سلامت و فرآورده های تولیدی محسوب می‌شوند که با نظارت و حمایت خود برای بهتر شدن کیفیت این محصولات و تلاش می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 24مهرماه به منظور هشدار به جهانیان در خصوص امنیت و سلامت غذا و هم چنین هشدار به سیاست گذاران عرصه سلامت در خصوص ارزش و جایگاه  غذا در سلامت جامعه روز جهانی غذا نام گذاری شده است، افزود: شعار این روز سیستم‌های تامین کننده و ارتباط آن با تامین غذا است.

صادقیان ادامه داد: با توجه به اینکه زندگی مردم به سمت ماشینی شدن پیش رفته و عموما از غذا های آماده و فست فود ها استفاده می‌کنند نقش وزارت درمان و بهداشت برای تامین غذا پررنگ شده است تا از بروز بیماری‌ها جلوگیری کنند زیرا امروزه با سونامی بیماری‌های نو پدید در سطح جهان رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان 25 درصد صنایع غذایی برتر کشور را به خود اختصاص داده است،گفت: تولید کنندگان و صادر کنندگان صنایع غذایی استان اصفهان توانسته اند رضایت کشورهای  مقصد را جلب کرده و خوشبختانه جایگاه خوبی در صادرات دارند.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: استان اصفهان دارای 700 کارگاه و کارخانه مواد غذایی است که از این تعداد 203 کار خانه محصولات خود را به دیگر کشورها صادر می‌کنند.

صادقیان هم چنین گفت: 30 درصد از واحدهای تولید کنند مواد غذایی اصفهان صادرات دارند و توانسته اند تولیدات خود را به 53 کشور از جمله کشورهای همسایه صادر کنند.

Go to TOP