چاپ خبــر
مدیر امور برق فریدونشهر خبر داد؛

زیر ساخت های برق برای توسعه شهرستان محیاست

در نشست خبری که با حضور مدیر امور برق شهرستان و جمعی از خبرنگاران برگزار شد موضوعاتی چون طرح های اصلاح و بهینه سازی، پایداری شبکه توزیع برق شهرستان و برق رسانی به روستاهای شهرستان مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، بیژن مرتضایی پور، مدیر امور برق شهرستان فریدونشهر، در نشست خبری از اجرای 106 طرح توسعه و بهینه سازی این اداره در سال جاری با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال سخن گفت.

وی طرح های اصلاح و بهینه سازی را شامل تعمرات 35 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، 11 دستگاه پست هوایی، 408 دستگاه کنتور معیوب، 563 دستگاه چراغ روشنایی معابر و 6.3 کیلومتر تبدیل سیم به کابل خودنگه دار شبکه فشار ضعیف هوایی دانست.

مدیر امور برق شهرستان پایداری شبکه توزیع برق شهرستان با توجه به بارش برف های سنگین و وزش بادهای شدید را از نقاط قوت این اداره و از نتایج طرح های بهینه سازی و تعمیرات شبکه بیان کردو افزود: با تلاش شبانه روزی و ایثار همکاران در این اداره قطعی برق طی سال های گذشته به شدت و به طور محسوسی کاهش داشته است.

مرتضایی پور تعداد مشترکین امور برق فریدونشهر را 13430 مشترک بیان کرد و گفت: اداره برق فریدونشهر هم اکنون از دو پست فوق توزیع فریدونشهر و بوئین میاندشت برای تأمین برق خود استفاده کرده و از طریق 10 خط تغذیه کننده برق رسانی به مشترکین را به عهده دارد.

وی با اشاره به این که اولین برق رسانی در شهرستان به کمک موتور برق و در سال 1337 صورت پذیرفته است، اظهار کرد: با طلیعه انقلاب اسلامی ایران در سال 1358 اولین شبکه فشار متوسط 20 ولت وارد شهرستان شده و تا سال 1361 حدود 70 درصد شهرستان، تا سال 1377 روستاهای پشتکوه اول، تا سال 1383 تمامی روستاهای پشتکوه دوم و تا سال 1385 همه روستاهای بالای 10 خانوار فریدونشهر با وجود پراکندگی، گستردگی و صعب العبور بودن روستاهای این شهرستان از نعمت برق بهره مند شدند.

IMG_5542

کفیل امور برق شهرستان فریدونشهر روستای خوش بهار با 23 خانوار را تنها روستای بازمانده از قطار برق رسانی شهرستان دانست که در سال جاری با اعتباری بالغ بر 2500 میلیون ریال و راه اندازی 5.3 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 0.6 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به همت امور برق شهرستان فریدونشهر برقرسانی شد.

مرتضایی پور تامین برق روستای صعب العبور گوکان توسط پنل های خورشیدی در سال 1391 را نقطه عطفی برای تامین برق شهرستان از انرژی های پاک دانست و با بیان این که روستای بدون جاده هیران در حال حاضر توسط هشت موتور دیزلی برق، برق رسانی می شود از برق رسانی این روستا توسط انرژی خورشیدی با همکاری فرمانداری و مدیریت بحران استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی با اظهار این که طول شبکه فشار متوسط هوایی شهرستان 520 کیلومتر و طول شبکه فشار ضعیف 250 کیلومتر است بخشی از کارکرد این اداره در سال جاری را فروش 285 انشعاب دایمی، فروش 240 انشعاب موقت و فروش 19,451,059,726 ریال انرژی در ده ماهه اول سال 94 بیان کرد و تکمیل ساختمان جدید اداری، مهمانسرا، نمازخانه و تعمیر و بهسازی ساختمان قدیم امور را از فعالیت های عمرانی این اداره  در سال جاری برشمرد.

مدیر امور برق شهرستان فریدونشهر طرح های قابل افتتاح این اداره در دهه مبارک فجر را بهره برداری از ساختمان جدید اداره با اعتبار چهار میلیارد ریال، پروژه اصلاح شبکه در مسیر پیست اسکی فریدونشهر با اعتبار 900 میلیون ریال، تعمیرات شبکه با اعتبار دو میلیارد ریال، بهینه سازی و رفع حریم با اعتبار 500 میلیون ریال و روشنایی مسکن مهر با اعتبار 300 میلیون ریال بیان کرد.

مرتضایی پور با اظهار این که یکی از مشکلات این اداره وصول مطالبات آن است، بدهی کشاورزان به این اداره را یک میلیارد و 300 میلیون ریال خواند و تصریح کرد: در صورت همکاری کشاورزان در نصب کنتورهای برق هوشمند، اگر کشاورزی در ساعات پیک مصرف برق، موتور برق خود را خاموش کند، در بقیه ساعات می تواند به طور رایگان از برق استفاده کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پونه زار مبنی بر این که آیا خط انتقال برق پشتیبان برای برق رسانی به روستاهای پشتکوه اول و دوم تدبیر شده است؟ گفت: برای این منظور سه لاین پشتیبان یا اصطلاحا خط رینگ بررسی شده است که از مسیرهای مغاندر و آقاگل بوئین میاندشت، دره میلگان و میدانک دوم به کمران بوده است که از این بین خط رینگ از روستاهای مغان در و آقاگل بوئین میاندشت مناسب تر شناخته شد لذا به زودی اجرای این خط رینگ با اعتباری حدود سه میلیارد ریال را آغاز خواهیم کرد.

مدیر امور برق شهرستان از آمادگی این اداره در راه توسعه شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در تامین برق حتی برای کارخانجات بزرگ با کمبود مواجه نیستیم و در تامین برق باغ ویلاها هم اگر مجوز اداره جهادکشاورزی باشد مشکلی نخواهیم داشت.

  1. سلام
    جا دارد از آقای مرتضایی پور مدیرفعلی امور برق شهرستان بخاطر احساس مسؤلیتش واز آقای گوگونانی که در برق رسانی روستاهای بنه کمر وشیخ فاضل تلاش فراوانی کردند تشکر وقدردانی کنیم.

  2. با تشکر از زحمات آقای مهندس مرتضایی پور
    اگر تمام ادارات فریدونشهر مدیرانی مانند آقای مرتضایی داشتند مشکلات مردم تا حد زیادی رفع می شد
    ایشان بهترین ؛باسوادترین؛بااخلاق ترین و متواضع ترین مدیر در کل شهرستان می باشد؛
    ((آقای فرماندار لطفاٰ از چنین نیروهایی در ادارات شهرستان استفاده کنید نه از بعضی ها))
    اجرکم عندالله آقای مرتضایی پور

  3. زهرا گفت:

    با تشکر از مهندس مرتضایی پور عزیز

Go to TOP