چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

تاکنون برجام نافرجام بوده است/سخن از بی‌نیازی به ساخت موشک در کشور ایستادن در مقابل رهبری است

امام جمعه فریدونشهر خطبه های نماز جمعه این هفته را به بیان موضوع برجام، دخالت آمریکا در امور کشور و تاکید بر تقویت قوای نظامی اختصاص داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته، برجام را تاکنون نافرجام خواند و گفت: به حقیقت تاکنون طرف های این قرارداد به ویژه آمریکا به مفاد برجام عمل نکرده اند و هر روز نیز به تحریم های ظالمانه خود علیه کشورمان اضافه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری دخالت آمریکا در امور کشورمان را محکوم کرد و با بیان این که آمریکا خود بالاترین میزان تولید و فروش سلاح را دارد، اظهار کرد: این کشور اخیرا با پررویی در کار کشورمان دخالت کرده و اعلام کرده است اجازه نمی دهد ایران از روسیه هواپیما بخرد.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی می خواهد با همه دنیا به جز آمریکا و اسرائیل مذاکره داشته باشد خاطرنشان کرد در کنار مذاکره همان طور که رهبری فرمودند باید قوای نظامی خود را هم تقویت کند و اگر کسی بگوید که الان زمان مذاکره است و زمان تولید موشک نیست، این در مقابل رهبری ایستادن است.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر ضمن تبریک حلول ماه رجب از مردم خواست فرصت قرار گرفتن در این ماه را از دست ندهند و به کارها و عبادات سفارش شده در این ماه همچون نذری دادن، اعتکاف و خواندن صد سوره توحید در طول این ماه بپردازند.

امام جمعه فریدونشهر در تکمیل مبحث غیبت از خطبه های نماز جمعه هفته های گذشته خود، طبق روایات غیبت را پشت سر 13 گروه مجاز دانست که عبارتند از: کسی که آشکارا گناه می کند مانند جوانی که آشکارا چشم چرانی می کند یا زنی که آشکارا در جامعه بی حجابی می کند؛ رهبر گروه و جامعه ای که ستمگر باشد؛ قاضی که یقین داشته باشیم ستمگری  می کند؛ بدعت گذار در دین؛ شخص بی حیا؛ کسی که گفته هایش با عملش هم خوانی ندارد چه حوزوی باشد و چه دانشگاهی؛ میزبانی که می تواند از مهمانش خوب پذیرایی کند ولی از او پذیرایی بدی کند؛ پشت سر ستمگران؛ در باب استفتاء و کسب تکلیف؛ در باب مشورت مانند پرس و جو پشت سر خواستگار؛ کسی که خودش را عادل جا زده و نزد قاضی شهادت دروغ می دهد؛ کسی که بهش لقب مشهوری داده شده است و این را پشت سرش گویند و در باب شهادت.

حجت الاسلام والمسلمین اباصلت غفاری سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی، فیلم ساز دفاع مقدس، را گرامی داشت و وی را هنرمندی خواند که با هنرش نه تنها کشور و رزمندگان را بلکه دنیا را تکان داد و تاکید کرد هنر باید در راه مثبت به کار برود همچون مرحوم فرج اله سلحشور که بخش های فراموش شده قرآن را با هنرش زنده کرد.

 

  1. با سلام و احترام فکر نمی کنم غیبت در موارد چشم چرانی و بد حجابی و یا حاکم ستمکار راهگشا باشد . چون چشم چرانی و بد حجابی ممکن است با امر به معروف و بدون ابرو ریزی و گناه و غیبت حل شود چون هر انسانی ممکن است روزی خطا کند و هیچ کس بی خطا نیست الا خداوند باری تعالی و معصو مین بزرگوار (ص) . نکته اینجاست که به این مطلب زیبای مولا علی که فرمود اگر شخصی را در حال گناه دیدی او را امر و نهی کن ولی ابروی او را مبر چون ممکن است شب هنگام توبه کند و فردای انروز پاک باشد . در مورد حاکم ستمکار نیز بهتر است علیه او قیام کرد تا صحبت شود . همانگونه که بزرگان دینی ما کردند. حاجی اقای عزیز . جوان اگر از لحاظ معیشت و ازدواج مشکلش حل شد دیگر اموراتش نیز حل میشود . لازم به غیبت و ابرو ریزی نیست. بهتر است همین غیبت کنندها بنشینند و راهکار ی بیا ندیشند .. .چه کسی دیده مشکل با ابروریزی حل شود . ببخشید چرا به نکته ی چاره ساز اشاره نمی کنید . به این ترتیب که بازار غیبت رواج پیدا میکند و همه نیز انرا شرعی به حساب خواهند اورد .

  2. پس به نظرم پشت سر همه باید غیبت کرد دیگه چون تو ایران غیر از این افراد کسی دیگه وجود نداره

  3. بسه دیگه به فکر بیکاری جونا باشیم جونا ، جونا ، جونا ، جوناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  4. باسلام :
    من پدرچهارفرزندم ،که سه تای آنها بالای 22سال دارندومجردندوبیکارمن هم بازنشسته فرهنگی ام مانده دریافتی ام درماه پس ازپرداخت وام ها وبیمه و….فقط سیصدهزارتومان است.
    حاج آقا فرمایشتان درست ولی شمارا به خدااگردست وصدایتان میرسد کاری برای بیکاری واشتغال بکنیدوپسرهاراشاغل کنید تااین اتفاقات کمترشود.به خداوندی خداکه ازاین که این کشوربه نام اسلام اداره می شود واین وضع هست ناراحتیم.خرجمان نمی رسدونزددختروپسرها شرمنده ایم. اختلاف طبقاتی هیهات ،یکی دردولت جمهوری اسلامی 50000000پنجاه ملیون حقوق و50000000پنجاه ملیون پاداش واین هم وضع ما.دیگرخوددانی وخدای خودت بپرس ،ببین ،تحقیق کن..

  5. ای کاش این همه دم از اسلام نزنیم یه کمی هم به فکر جوانان مسلمان باشیم
    شما مسئولین با همه شما هستم تورا با پاکی خون شهیدان جوانان و اشتغال آنهارا در یابید این همه جلسه ، جلسه را تمام کنید . آمارهای دروغی ندهید. اشتغال ما در فریدونشهر صفر است

Go to TOP