چاپ خبــر

ظریف: مردم ایران و نمایندگان آنان نمی توانند جز احترام متقابل را بپذیرند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ایران و نمایندگان آنان نمی توانند چیزی جز احترام متقابل را بپذیرند.

به گزارش پونه زار به نقل از ایرنا، ˈمحمد جواد ظریفˈ روز جمعه در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده که ایران مذاکرات اخیر ژنو را برهم زده است، افزود: فکر می کنم دوستان هر قدر تلاش کنند نمی توانند واقعیتی را که آنجا اتفاق افتاده، تغییر دهند.

وی که این اظهارات را در حاشیه مراسم ترحیم مادر ˈمحمد علی نجفیˈرییس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد، افزود: مهم این است که هر گونه توافقی که مورد رضایت ایران نباشد و حقوق مردم را به رسمیت نشناسد و بر اساس احترام متقابل و موضع برابر نباشد، علی القاعده شانسی برای موفقیت ندارد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: خبرهای روز پنجشنبه و جمعه نشان می دهد که هفته گذشته چه اتفاقی افتاده اکنون نیز زیاد لازم نیست در مورد آن صحبت کنیم، بلکه آنچه نیاز است این است که بتوانیم در مورد ضرورت احترام به حقوق مردم ایران وضرورت برخورد از موضع برابر با مردم صحبت کنیم، زیرا مردم ایران و نمایندگانشان نمی توانند هیچ چیزی را جز احترام بپذیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به آینده مذاکرات امیدوار هستید یا خیر؟ گفت: همیشه امیدوارم زیرا بدون امید نمی توان زندگی کرد اما این امیدواری مخالف این نیست که با چشم باز و واقع بینی برخورد کنیم.

Go to TOP