چاپ خبــر
روایت امیر سرتیپ غلامحسین دربندی

مدال خادم الحسین(ع) تنها برازنده شهید صیاد شیرازی است

خبرگزاری تسنیم: امیر سرتیپ غلامحسین دربندی می‌گوید: شهید صیاد شیرازی عاشق ولایت و رهبری و اهل بیت(ع) بود. اگر قرار باشد یک مدال خادم الحسین(ع) به سینه کسی بزنیم ،باید به شهید صیاد شیرازی بدهیم.

به گزارش پونه زار به نقل از تسنیم؛ امیر سرتیپ غلامحسین دربندی از دوستان و همرزمان شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از خصوصیات برجسته اخلاقی شهید چنین می‌گوید:

ولایت پذیری شهید سپهبد صیاد شیرازی از ویژگی‌های اخلاقی او بود. عاشق ولایت و رهبری و اهل بیت(ع) بود. اگر قرار باشد یک مدال خادم الحسین(ع) به سینه کسی بزنیم باید به شهید صیاد شیرازی بدهیم. در یکی از ماموریت‌هایمان به همراه شهید صیاد به جنوب در قرارگاه زربان رفته بودیم. جمع نشسته بودند و شهید صیاد بلند شد که گزارش سفر را بدهد. همیشه این برنامه ریزی را داشت که به محض اینکه ماموریت تمام می‌شد می‌رفت پشت تریبون و می‌گفت در این سفر این کارها را انجام شد و این کارها هم انجام نداده باقی ماند. آن روز هم طبق معمول خواست گزارش بدهد. بسم الله الرحمن الرحیم را گفت. مثل اینکه چیزی یادش آمده باشد یکدفعه صحبت را قطع کرد و آمد نشست. رفتم جلو و گفتم” اوامری داشتید؟ گفت:یک لحظه فکر کردم دیدم امشب شب شهادت حضرت جواد الائمه(ع) است. شما بیاید و یک توسلی به حضرت پیدا کنید و بعد از ذکر مصیبت اهل بیت(ع) من صحبت می‌کنم.

بسیار پیش آمده بود که دوستان در مراسم‌های شب اول ماه که در خانه ایشان برگزار می‌شد، می‌رفتند جارو را از دست ایشان بگیرند که آن‌ها جارو کنند اما جارو را به دست کسی نمی‌داد. و در جواب می‌گفت: مگر نمی‌دانید. خانه‌مان روضه حسین(ع) است.

Go to TOP