چاپ خبــر

تغییر رنگ دائمی چشم در 15 دقیقه

یک پزشک آمریکایی با کاشت عنبیه مصنوعی شامل قرار دادن یک کاشت نازک سیلیکونی پزشکی در چشم برای تغییر ظاهر عنبیه به راه‌حلی دائمی برای تغییر رنگ چشم انسان دست یافته است.

لنزهای رنگی در طیفهای گسترده وجود دارند و اکنون یک پزشک آمریکایی به طراحی یک راه‌حل دائمی برای تغییر رنگ چشم انسان پرداخته است.

این فرآیند موسوم به کاشت عنبیه مصنوعی شامل قرار دادن یک کاشت نازک سیلیکونی پزشکی در چشم برای تغییر ظاهر عنبیه است.

این روش توسط دکتر کنت روزنتال از مرکز Island Eye Surgicenter در لانگ‌آیلند نیویورک پایه‌گذاری شده است.

این کاشت مصنوعی عنبیه در کاربردهای آرایشی قابل استفاده است اما همچنین می‌توان از آن برای برخی شرایط پزشکی مانند ناهمرنگی عنبیه که در آن یک رنگدانه منجر به متفاوت شدن رنگ چشمها می‌شود، استفاده کرد. در برخی موارد از این رویکرد حتی می‌توان برای بازیابی بینایی استفاده کرد.

برای مثال در سال 2011 از این روش برای درمان یک نوجوان 17 ساله استفاده شد که از زمان تولد به دلیل عدم وجود عنبیه مادرزادی تا حدی نابینا بود. پس از درمان، وی تقریبا بینایی کامل خود را به دست آورد.

این روش شامل ایجاد یک شکاف 2.8 میلیمتری در قرنیه و قرار دادن یک کاشت تا شده در میان آن است. این کاشت به محض ورود در چشم، باز شده و در موقعیت خود قرار می‌گیرد.

شرکت سازنده BrightOcular اظهار کرده که این رویکرد تاثیری بر نزدیک بینی یا دوربینی نداشته و افرادی که از عینک استفاده می‌کنند پس از انجام این عمل هم همچنان باید عینک خود را مجددا مورد استفاده قرار دهند.

با این که این جراحی ایمن شناخته شده، برخی بیماران با عفونت، حساسیت به نور و التهاب و عوارض دیگر روبرو شده بودند که گفته سازندگان این کاشت‌ها در صورت ایجاد مشکل به سادگی قابل برداشتن هستند.

این عمل برای هر چشم حدود 15 دقیقه طول کشیده و با بیهوشی موضعی انجام می‌شود.

بنابر اعلام شرکت سازنده، بهبودی کامل بیماران حدود یک تا دو ماه به طول می‌انجامد اما بیماران می‌توانند در همان روز پس از عمل به خانه باز گردند.

مانند سایر عملهای جراحی چشم، بیماران پس از این عمل نباید رانندگی کرده یا احسام سنگین را بلند کنند و همچنین تا سه ماه اجازه شنا ندارند.

کاشت‌های عنبیه مصنوعی در حال حاضر در کلینیک‌های سراسر آمریکا در دسترس هستند.

Go to TOP