فریدونشهر

اجتماع ۵۰ هزار نفری فرماندهان بسیج در محضر رهبر انقلاب/ انتقال تجربه و آموزش بسیج به نیروهای سوریه و فلسطین

کدخبر: 4913
۱۳۹۲/۰۸/۲۶ در ساعت ۱۳:۲۲

به گزارش پونه زار به نقل از فارس؛ سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که صبح امروز به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد با اشاره به حضور بسیجیان در دفاع مقدس گفت: باید بدانیم فعالیت‌هایی که امروز بسیج وارد آن شده، آثار و نتایجش در صورت استاندارد، کمتر از آثار و نتایج دفاع مقدس نخواهد بود.

وی افزود: بسیج با جبهه‌های مختلفی از جمله جبهه فرهنگی، علمی و اقتصادی در حال جهاد است و برنامه‌های گسترده‌ای برای این عرصه‌ها پیگیری می‌کرد که شاهد آثار و نتایج آن هستیم.

* نقش بسیج در اصلاحات اجتماعی

نقدی تصریح کرد: سازماندهی حلقه‌های تربیتی صالحین و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اقدامات بسیج است که این روزها در رسانه‌ها شاهد موفقیت آن و نتایج اثربخشش در حوزه اصلاحات اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: بسیج در عرصه علمی هم فعالیت‌های بسیار خوبی از جمله اختراعات و کسب کرسی‌های برتر در دانشگاه‌ها داشته و همچنین در حوزه اقتصادی ساماندهی مردمی اقتصاد مقاومتی با کمک مردم در جریان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج باید بهتر شناخته شود، گفت: ‌امیدواریم هفته بسیج امسال فرصت خوبی باشد تا بازگوکننده عرصه‌های جهادی بسیجیان باشیم و این یک مبدا فرهنگ‌سازی برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در این مبارزات باشد.

* اجتماع بی‌نظیر فرماندهان بسیج در محضر رهبر انقلاب

نقدی اظهار داشت: هفته بسیج امسال با اجتماع 50 هزار نفری فرماندهان بسیج سراسر کشور در محضر امام خامنه‌ای عزیز آغاز می‌شود. این یک اجتماع منحصر به فرد است که برای اولین بار صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: 50 هزار نفر از فرماندهان بسیج سراسر کشور باعنوان پرچمداران تمدن اسلامی با مقام معظم رهبری تجدید بیعت عاشورایی خواهند کرد.

* نامگذاری روزهای هفته بسیج

نقدی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته بسیج اظهار داشت: اسامی روزهای هفته بسیج به ترتیب به نام‌های بسیج، ایثار و شهادت، بسیج ولایت و انتظار، بسیج خلاقیت و پیشرفت، بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی، بسیج خانواده و سبک زندگی، بسیج استکبارستیزی و مقاومت و بسیج امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ‌هفته بسیج امسال از پنجشنبه 30 آبان ماه آغاز می‌شود که در این روز ملاقات با علما و مراجع تقلید صورت خواهد گرفت. همچنین روز جمعه برنامه میقات صالحین و سخنرانی فرماندهان بسیج در سراسر کشور انجام خواهد شد.

* افتتاح 1000 سالن ورزشی توسط بسیج

وی افزود: در سومین روز از هفته بسیج شاهد افتتاح همزمان 1000 سالن ورزشی خواهیم بود که یک برنامه عمرانی بسیار بزرگ است. در روز یکشنبه نیز همایش تجلیل از پیشتازان اقتصاد مقاومتی در دانشگاه امام حسین و برپایی بیمارستان‌های صحرایی و همچنین اجرای دومین همایش سالانه کتاب مقاومت صورت می‌گیرد.

* تجمع بزرگ گردان‌های عاشورا و الزهرا

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همایش زنان اسوه و افتتاح 500مهد قرآنی در مساجد در روز دوشنبه انجام می‌شود. همچنین تجمع بزرگ گردان‌های عاشورا و الزهرا در میادین و مصلاهای بزرگ در روز سه‌شنبه صورت می‌گیرد.

نقدی گفت: سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت و همایش پیشتازان رجعت به حجاب برتر در روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

* برپایی 5 بیمارستان صحرایی و 20 بیمارستان ثابت در مناطق محروم

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما در هفته بسیج 5 بیمارستان صحرایی برپا خواهیم کرد و همچنین به 20 بیمارستان ثابت در مناطق محروم که از دکترهای تخصصی محرومند تیم‌های تخصصی پزشکی می‌فرستیم. از طرف دیگر 540 تیم بهداشتی نیز به مناطق محروم سراسر کشور اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌ها در روز دوم آذر گفت: در روز چهارم هفته بسیج با والدین اعضای حلقه‌های صالحین در مساجد کشور دیدار خواهیم داشت.

نقدی گفت: افتتاح دانشکده حضرت زینب (س) برای تعالی علمی و معرفتی خواهران از دیگر اقدامات بسیج است که تا روز دوم آذر ماه صورت می‌گیرد. این دانشگاه فعلا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده و به مسائلی چون مدیریت خانواده، خانه‌داری، حجاب و عفاف و حقوق زنان می‌پردازد. مکان دانشگاه در محل سازمان بسیج مستضعفین است.

وی افزود: همایش رجعت به حجاب برتر با حضور هزاران بانو و زنان محترمی که به دلایلی از ابتدا یا حجاب نداشتند و یا قدری در این حوزه ضعیف بودند اما با برنامه‌های فرهنگی بسیج خواهران معتقد به حجاب شدند، برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همچنین جشنواره دوسالانه کتاب مقاومت به عنوان شهید آوینی با راهیابی 1485 عنوان کتاب داخلی و بین‌المللی برگزار خواهد شد و کتب برتر به مردم معرفی می‌شود.

نقدی ادامه داد: جشنواره جهانی مقاومت نیز با 4 هزار و 50 اثر در حوزه داخلی و 1500 اثر خارجی که به جشنواره ارسال شده است، برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد که در روز سوم آذر ماه 412 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیج در پیگیری فرمان ولی امر مسلمین و رویکرد حل مشکلات کشور با تقویت ساخت داخلی و اقتصاد درون‌زا یک برنامه بزرگ را آغاز کرده که از جمله دستاوردهای مهم آن در سال جاری می‌توان به ایجاد 712 واحد کارگاه تولید قارچ خوراکی، 412 واحد تولید شیلات، 1433 واحد تولید کود بیولوژیک و 1010 مرکز پرورش مرغ بومی اشاره کرد.

* حضور گسترده بسیج در فضای مجازی

نقدی با اشاره به حضور بسیجیان در فضای سایبری خاطرنشان کرد:‌ما اکنون شاهد حضور گسترده بسیجیان در فضای مجازی هستیم این در حالی است که ما در سال‌های 82 تا 92 سالهای بسیار سختی را گذراندیم.در این سال‌ها این جریان یک جریان یک طرفه و در دست دشمنان نظام بود اما امروز شاهد فعالیت صدها پایگاه اطلاع رسانی بسیجی و مدافع انقلاب و 10‌ها هزار وبلاگ به صورت سازمان یافته از هم پشتیبانی می‌کنند و آموزش دیده‌اند، هستیم.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: بسیج وارد بازی‌سازی هم شده است و از اواخر امسال و سال‌های بعد شاهد قدم‌های بسیار بزرگی در این عرصه خواهیم بود.

* نقش بسیج در امر به معروف و نهی از منکر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رویکرد جدید بسیج در امر به معروف و نهی از منکر گفت:‌ در گذشته این کار شیوه حکومتی داشت و عموم مردم نمی‌توانستند از آن الهام بگیرند اما اکنون به گونه‌ای شده که همه مردم از موضع خود امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و اینکار را با بهترین لحن و صمیمانه‌ترین فضا از بسیجیان آموزش دیده‌اند.

نقدی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل اسلامی حیات بخش است و هر جامعه‌ای که بخواهد از ناهنجاری‌ها دور شود همه اعضای آن باید احساس مسئولیت کنند.

* خاطره سردار نقدی از یک سفر اروپایی

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه ایتالیایی مبنی بر اینکه این حدود امر به معروف و نهی از منکر برای مردم تا چه حد است به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: بنده روزی در یکی از کشورهای اروپایی ماموریتی داشتم و می‌خواستم ماشین خود را پارک کنم و دیدم پیرزنی در آنجا ایستاد و اجازه نداد که من پارک کنم. ابتدا فکر کردم که می‌خواهد ماشین خود را در آنجا پارک کند اما وقتی پیاده شدم و از او پرسیدم متوجه شدم در آن کشور علائم راهنمایی بر روی زمین نقش بسته و من تابلویی ندیدم لذا آن پیرزن می‌توانست بگوید به من ربطی ندارد و باید پلیس بیاید اما این کار را نکرد و اجازه نداد در آنجا پارک کنم. پس این امر به معروف و نهی از منکر در بین خود اروپایی‌ها هم رایج است.

نقدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بسیج برنامه داشته تا برای هر ناحیه یک سالن ورزشی بزرگ بسازد که این کار با کمک مردم از سال 90 آغاز شد و امسال هزار سالن ورزشی افتتاح خواهد شد که خود سازمان بسیج یک چهارم یا یک پنجم اعتبار آنها هزینه کرده است و مابقی با صرفه‌جویی وکمک‌های مردمی بوده است.

وی تاکید کرد: با افتتاح این هزار سالن ورزشی بسیج بزرگترین شبکه ورزشی کشور را در اختیار خواهد داشت زیرا در مجموع دارای 1500 سالن ورزشی خواهیم شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا بسیج برنامه‌ای برای ساخت فیلم سینمایی در خصوص شهدای بسیج دارد یا خیر، گفت: برنامه‌های فیلمسازی در بسیج دنبال می‌شود و تاکنون فیلم‌های تلویزیونی هم راجع به برخی شهدا ساخته شده است.

* همایش بزرگ بسیج در مشهد با حضور رسانه های خارجی

 

نقدی گفت: 12 آذر و بعد از هفته بسیج همایش بین‌المللی بسیج و رسانه در مشهد مقدس با دعوت از رسانه‌های کشورهای همسایه برگزار می‌شود.

* نفوذ تفکر بسیج در آمریکا

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارتباط بسیج با کشورهای محور مقاومت و در خارج از مرزهای ایران گفت: امروز در فضای مجازی مرزها برداشته شده و بسیجیان فعالیت می‌کنند و افکار خود را نشر می‌دهند که برای نیروهای مقاومت و آزادگان در کل دنیا الهام‌بخش هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر امروز مقاومتی در لبنان، فلسطین و موفقیت‌های چشمگیری در سوریه را شاهدیم اینها الهام گرفته از حرکت بسیج هستند. تفکر بسیجی این روزها حتی در داخل خود آمریکا نیز نفوذ کرده و وجود دارد و می‌بینیم جنبش 99 درصدی مردم آمریکا به صحنه آمده است.

* آموزش بسیج به مقاومت های منطقه

نقدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این ارتباط‌ها فیزیکی هم هست، گفت: تبادل تجربه و آموزش بین ما و این کشورها صورت می‌گیرد و آنها بازدیدهایی از واحدهای نمونه بسیج داشته‌اند و ما نیز از تجربیات آنها استفاده می‌کنیم و این یک رابطه دو طرفه است.

* بی اعتمادی ایران به آمریکا با مذاکره حل نمی‌شود

وی در ادامه سخنانش در خصوص مذاکرات ایران و غرب به خصوص آمریکا گفت: بحث مبارزه ما با استکبار تا از بین رفتن استکبار ادامه دارد. مبارزه ما با آمریکا یک مسئله اعتمادی و اینکه با مذاکرات دیپلماتیک حل و فصل شود، نیست.

* دیپلماسی جزئی از مبارزه است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: دیپلماسی هم جزئی از مبارزه است ماهیت نظام اسلامی با ماهیت استکباری در حال ستیز است.

نقدی با اشاره به اظهارات اوباما مبنی بر اینکه گزینه نظامی روی میز است، اظهار داشت: این یک لاف‌زدن است زیرا نه ارتش و نه اقتصاد آنها جانی دارد و نه مردمشان قبول می‌کنند که بخواهند بجنگند. آمریکا منطق و استدلال قوی ندارد و مجبور است همیشه با زبان زور حرف بزند.

* مبارزه با استکبار را ادامه می دهیم/ از گزینه نظامی نمی‌ترسیم

وی تاکید کرد: حتما مبارزه با استکبار را ادامه می‌دهیم و دیپلماسی هم جزء مبارزه است این نظام اسلامی وقانون اساسی هیچ گاه مبارزه با استکبار را ترک نمی‌کند و ما از گزینه‌های روی میز و اجرا شدن آن نمی‌ترسیم چه برسد به مطرح کردن آن.

* محاصره صهیونیستها در حال تکمیل شدن است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به وضعیت رژیم صهیونیستی گفت: محاصره صهیونیست‌ها در حال کامل شدن است و آنها به پایان راه رسیده‌اند و این چند روز آخر را هم زور نزنند. بلکه زودتر کیف‌هایشان را جمع کنند و به همان کشورهایی که آمده‌اند بروند چون در این صورت جانشان در امان خواهد بود.

[1] [2]

[1] : https://www.addtoany.com/add_to/facebook?linkurl=http%3A%2F%2Fpounezar.ir%2F4913%2F%25d8%25a7%25d8%25ac%25d8%25aa%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25b9-%25db%25b5%25db%25b0-%25d9%2587%25d8%25b2%25d8%25a7%25d8%25b1-%25d9%2586%25d9%2581%25d8%25b1%25db%258c-%25d9%2581%25d8%25b1%25d9%2585%25d8%25a7%25d9%2586%25d8%25af%25d9%2587%25d8%25a7%25d9%2586-%25d8%25a8%25d8%25b3%25db%258c%25d8%25ac-%25d8%25af%25d8%25b1-%25d9%2585&linkname=%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%20%DB%B5%DB%B0%20%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D9%86%D9%81%D8%B1%DB%8C%20%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%AD%D8%B6%D8%B1%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%20%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%2F%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84%20%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87%20%D9%88%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC%20%D8%A8%D9%87%20%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87%20%D9%88%20%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86

[2] : https://www.addtoany.com/add_to/email?linkurl=http%3A%2F%2Fpounezar.ir%2F4913%2F%25d8%25a7%25d8%25ac%25d8%25aa%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25b9-%25db%25b5%25db%25b0-%25d9%2587%25d8%25b2%25d8%25a7%25d8%25b1-%25d9%2586%25d9%2581%25d8%25b1%25db%258c-%25d9%2581%25d8%25b1%25d9%2585%25d8%25a7%25d9%2586%25d8%25af%25d9%2587%25d8%25a7%25d9%2586-%25d8%25a8%25d8%25b3%25db%258c%25d8%25ac-%25d8%25af%25d8%25b1-%25d9%2585&linkname=%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%20%DB%B5%DB%B0%20%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D9%86%D9%81%D8%B1%DB%8C%20%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%AD%D8%B6%D8%B1%20%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%20%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%2F%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84%20%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87%20%D9%88%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC%20%D8%A8%D9%87%20%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87%20%D9%88%20%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86