چاپ خبــر

رقبای احتمالی ایران در جام جهانی/برزیل، هلند، فرانسه بدترین سناریو /سوئیس، الجزایر و بوسنی بهترین

در حالی که 15 روز تا قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل باقی مانده است، گمانه زنی ها و پیش بینی ها برای تعیین حریفان احتمالی تیم های صعود کننده آغاز شده است.

به گزارش پونه زار به نقل ازسایت فدراسیون فوتبال؛ با صعود اروگوئه ترکیب 32 تیم حاضر در جام جهانی 2014 تکمیل شد. اگرچه فیفا تاکنون به جز تعیین 8 تیم سرگروه، جزئیاتی از نحوه قرعه کشی اعلام نکرده است، اما پیش بینی های مطبوعات اروپایی نکات جالبی از سناریوهای احتمالی پیش روی تیم ملی را مشخص می کند. بر اساس تصمیم فیفا و بر اساس رنکینگ ماه اکتبر 8 تیم سرگروه عبارت خواهند بود از :
گلدان یک: برزیل، آرژانتین، کلمبیا، اروگوئه، اسپانیا، آلمان، بلژیک، سوئیس
در گلدان 2 و بر اساس آنچه در دوره قبل جام جهانی اتفاق افتاد، تیم های آسیایی و آمریکای شمالی قرار خواهند گرفت:
گلدان 2: ایران، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، مکزیک، هندوراس، کاستاریکا
در گلدان 3 تیم های اروپایی قرار می گیرند، اما از آنجایی که 9 تیم اروپایی برای قرار گرفتن در این گروه وجود دارد بنابراین تیم نهم ( بر اساس رده بندی فیفا) به یک گلدان دیگر فرستاده می شود که فرانسه خواهد بود. بنابراین تیم های گلدان 3 عبارت خواهند بود از :
گلدان 3: هلند، ایتالیا، انگلیس، پرتغال، روسیه، یونان، بوسنی، کرواسی
در گلدان 4 تیم های آفریقایی، دو تیم باقیمانده از آمریکای جنوبی و فرانسه قرار می گیرند:
گلدان 4: نیجریه، غنا، کامرون، الجزایر، ساحل عاج، شیلی، اکوادور، فرانسه
نکته مهم اینکه از آنجایی که نباید بیش از دو تیم اروپایی در یک گروه قرار گیرند، بنابراین فرانسه به اجبار در گروهی قرار خواهد گرفت که برزیل، آرژانتین، کلمبیا یا اروگوئه سرگروه آن خواهند بود. با توجه به این سیدبندی احتمالی، بهترین سناریو برای ایران همگروهی با سوئیس، بوسنی (یونان)، الجزایر (اکوادور ) خواهد بود.
اما بدترین حالت های ممکن برای تیم ملی زیاد خواهد بود از جمله همگروهی با برزیل، هلند، فرانسه/ برزیل، ایتالیا، فرانسه/ برزیل، انگلیس، فرانسه/ آلمان، هلند (ایتالیا)، نیجریه (ساحل عاج)/ اسپانیا، ایتالیا، نیجریه (ساحل عاج) و . . .
شما چه پیش بینی از حریفان احتمالی تیم ملی دارید؟ بهترین و بدترین سناریو را برای تیم ملی در قرعه کشی جام جهانی چه چیزی می دانید؟

Go to TOP