چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

اگر بصیرت نباشد انسان در دفاع از یک لیبرال خائن رودرروی بهترین‌هایی چون بهشتی می‌ایستد

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به حادثه هفت تیر از مظلومیت شهید بهشتی و بی بصیرتی عده‌ای سخن گفت که این مظلومیت را رقم زد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی گفت: اگر بصیرت نباشد انسان در حمایت از یک لیبرال فرنگ زده خائن با بهترین هایی چون شهید بهشتی درگیر می شود که امام خمینی(ره) در وصفش فرمودند: «بهشتی به تنهایی یک ملت بود.»

حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری با اشاره به سالروز بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام(ره)، از مظلومیت شهید بهشتی سخن گفت و بیان کرد: حواسمان اگر جمع نباشد در حمایت از لیبرالی مثل بنی صدر، یک فرنگ زده خائن، با بهترین ها درگیر می شویم و دیدیم برخی به علت این که فریب دشمن را خوردند، بدترین بی حرمتی ها را علیه این شهید بزرگ روا داشتند.

وی ضمن توصیه به رعایت تقوا و محرمات اقتصادی و اجتماعی، نسبت به جریان خزنده ضددین در فضای مجازی که با شبهه افکنی سعی در خراب کردن جلوه اسلام و روحانیت دارند هشدار داد و مسأله خمس را یکی از شبهات وارده این جریان دانست.

امام جمعه فریدونشهر با اظهار این که آیه 41 سوره انفال به روشنی حکم خمس را در قرآن کریم بیان فرموده است، موارد مصرف خمس را قسمتی سهم سادات دانست که باید به سید فقیر، یا سید یتیم، یا به سیدی که در سفر درمانده شده است بدهند، و قسمت دیگر آن را سهم امام برشمرد که در این زمان باید به مجتهد جامع‌الشرایط بدهند، یا به مصرفی که او اجازه می دهد برسانند.

حجت الاسلام غفاری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان این که در یک سال گذشته 17 میلیون پرونده وارد قوه قضائیه شده است، از مسئولین این قوه و قضات خواست اجازه ندهند پرونده ها طولانی شوند و با سرعت و دقت بیشتری به آن ها رسیدگی کنند. وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که می فرمایند: «قضات چهار طایفه هستند، سه طایفه آن ها در جهنم و تنها یک طایفه در بهشت خواهند بود» از خطیر بودن امر قضاوت سخن گفت.

امام جمعه فریدونشهر از مسئولان دادگستری فریدونشهر خواست در نمازهای جمعه شرکت کنند چرا که گاه مطالبی در نماز جمعه بیان می شود که باید به سمع ایشان برسد و در جریان امور قرار گیرند.

امام جمعه فریدونشهر ضمن تاکید بر حضور مردم در نمازهای جمعه و جماعات، به توجه امیرالمومنین(ع) نسبت به اقامه نماز اشاره کرد و گفت: در حالی که امیرالمومنین در سحرگاه 19 رمضان ضربت خورده بودند و مردم اطراف ایشان را گرفته بودند، ایشان به امام حسن(ع) اشاره کردند که نماز جماعت را اقامه کنند.

وی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، دنیا را به جای مبارزه، مشغول معامله مواد مخدر خواند و با بیان این که نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند جلو این بلای خانمان سوز را بگیرد از لزوم حرکت مردم برای ریشه کن کردن مواد مخدر و مصرف آن در کشور سخن گفت.

hAbdolahi001

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز حجت الاسلام عبداللهی، استاد حوزه علمیه، بود که به بیان فضیلت شب های قدر و اجابت دعا در این شب ها و ارتباط بین خدا و انسان پرداخت.

انتهای پیام/

Go to TOP