چاپ خبــر
در نماز جمعه فریدونشهر مطرح شد؛

صحبت از بی‌نیازی کشور به نیروی نظامی، خلاف نصّ صریح قرآن است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر با قرائت آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ»، سخن از بی نیازی کشور به نیروهای نظامی را خلاف نص صریح قرآن خواند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر قهرمانان دفاع مقدس را کسانی دانست که بر اثر تقوا و بر حسب غیرتی که نسبت به دین، میهن و ناموسشان داشتند در برابر دشمن ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین اباصلت غفاری با بیان این که امیرالمومنین(ع) در زمان حکومت خود همیشه درصدد آماده کردن امت اسلامی برای دفاع از خود بود، این حدیث امام اول مسلمین را بیان کرد که: «از هر طرفی سنگی به سمت شما پرتاب شد از همان طرف سنگی را به طرف مقابل پرتاب کنید زیرا شر را نمی توان با آرامش دفع کرد و باید شر را با شر دفع کرد» و گفت: امروز سنگ دوران امیرالمومنین(ع)، توپ و تانک و موشک و بمب و هواپیماهای جنگی و کشتی های ناوشکن است.

وی ضمن تشکر از اظهارات ریاست جمهور در سفر به آمریکا و بیان ظلمی که در سوریه و یمن به مسلمانان می شود، از وی و هیئت مذاکره کننده درخواست کرد با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، مراقب حفظ دستاوردها و ارزش های ملت باشند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر بود که به مناسبت هفته دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت. سرهنگ دوم پاسدار احسان سروش کاشانی بود رهبر، حضور مردم و استقامت مردم را سه عامل هر انقلابی بیان کرد و اظهار کرد: هر کدام از این سه عامل از بین برود انقلاب به شکست خواهد انجامید.

وی با بیان داستان قوم بنی اسرائیل و گوساله سامری، علت کافر شدن این قوم در زمان غیبت پیامبر خدا را نفوذ دشمن خواند و بی توجهی بنی اسرائیل به سخنان موسی و هارون را عامل نفوذ سامری دانست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر با قرائت آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ»، سخن از بی نیازی کشور به نیروهای نظامی را خلاف نص صریح قرآن خواند و با اشاره به تاریخ زندگی زبیر و سختی هایی را که در راه همراهی امیرالمومنین(ع) کشیده بود، از مسئولان خواست اگر ادعای پیروی از ولی فقیه را دارند در رفتار و گفتار خود نیز این مساله را ثابت کنند و برخلاف مسیر انقلاب و رهبری قدم برندارند.

Go to TOP