چاپ خبــر
مشکلات مدرسه از دیدگاه دانش آموزان؛

عضو فریدونشهری مجلس شورای دانش آموزی کشور از مشکلات دانش آموزان سخن می گوید

خانواده عیال وار آموزش و پرورش کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. در این مصاحبه منتخب دانش آموزان برای حضور در هشتمین مجلس شورای دانش آموزی کشور، برخی از مهمترین این مشکلات را نام می برد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، شنیدن کلماتی مثل انتخابات و مجلس انسان را به یاد مهمترین تصمیمات برای سرنوشت کشور می اندازد. امروز سخن از مجلسی داریم که به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش پارلمان دوم در کشور است و با مسائل تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و ارتقاء فعالیت های آموزشی و پرورشی سر و کار دارد.

صادق خاوند، دانش آموز پایه سوم دبیرستان سعدی فریدونشهر است که از اردیبهشت ماه سال گذشته به عنوان عضو هشتمین دوره مجلس شورای دانش آموزی انتخاب و همراه با 9 دانش آموز دیگر به نمایندگی از 840 هزار دانش آموز استان اصفهان به مجلس شور منتخب دانش آموزان کشور راه پیدا کرده است. در مصاحبه ای با این دانش آموز فریدونشهری مشکلات دانش آموزان را جویا شدیم.

photo_2016-10-25_23-30-54

– پونه زار: ابتدا از نحوه راهیابی تان به مجلس شورای دانش آموزی برایمان بگویید؟

– بنده آبان ماه سال گذشته در انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه شرکت کردم و موفق شدم به عنوان نماینده دانش آموزان در مدرسه انتخاب شوم. بعد از آن از هر مدرسه یک نفر آقا و یک نفر خانم به آموزش و پرورش شهرستان معرفی شدند و با رأی گیری دوباره از بین این افراد، یک آقا و یک خانم به عنوان نماینده دانش آموزان شهرستان به استان معرفی شدند. در استان هم از بین همه نماینده های معرفی شده شهرستان ها و مرکز استان، اردیبهشت ماه رأی گیری نهایی برای ورود به مجلس کشوری انجام شد که در آن مرحله هم من موفق به کسب آراء و ورود به هشتمین دوره مجلس شورای دانش آموزی کشور شدم. البته مطمئنم اگر در مجلس هم خودم را بهتر معرفی می کردم می توانستم به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس انتخاب شوم.

– پونه زار: شما برای چه مدت به عنوان یکی از 9 نماینده استان اصفهان در مجلس شورای دانش آموزی کشور انتخاب شدید؟

– انتخابات شورای دانش آموزی مدارس هر سال برگزار می شود ولی انتخابات شورای دانش آموزی کشور هر دو سال یک بار اتفاق می افتد و اعضای این مجلس برای دو سال انتخاب می شوند که من هم تا سال آینده که چهارم دبیرستان می شوم، در این مجلس حضور خواهم داشت.

– پونه زار: وظیفه شما به عنوان عضو مجلس شورای دانش آموزان کشور چیست؟

– وظیفه ما مشورت و یافتن راه حل برای مشکلات دانش آموزان است. البته رفع مسائل و مشکلات دانش آموزان با معلمان که یکی از مشکلات مطرح ایشان است در حوزه اختیارات ما نیست.

– پونه زار: تاکنون جلسه ای هم در مجلس شورای دانش آموزی برگزار کرده اید؟

– بله چهاردهم شهریور امسال جلسه ای در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم که افتتاحیه هشتمین دوره مجلس شورای دانش آموزی کشور بود و در آن جلسه، سند عدالت آموزشی را تصویب کردیم. البته تاکنون سه مرتبه هم با کمیته استانی در اصفهان جلسه داشته ایم.

n3325820-5353111-copy-2

– پونه زار: جلسات بعدی مجلس کی برگزار می شود؟

– جلسات کمیته استانی هر دو ماه یک بار در استان برگزار می شود و طبق گفته ها قرار است جلسه بعدی مجلس، اسفند ماه برگزار شود که این امر به خاطر لطمه نخوردن به درس دانش آموزان اعضای شورا است. البته ما از طریق کمیته استانی با استان های دیگر در ارتباط هستیم.

– پونه زار: دانش آموزان بیشتر از چه مشکلانی در مدرسه و تحصیلشان ابراز نارضایتی می کنند؟

– بیشترین میزان نارضایتی از وضعیت نیمکت ها، مشکلات با برخی دبیران و کمک های مردمی است. گاهی پایین بودن سطح اطلاعات یک دبیر و یا بالا بودن سطح سواد یک دبیر به این معنی که بالاتر از حد درک و فهم یک دانش آموز متوسطه تدریس می کنند مشکلاتی است که بارها از سوی دانش آموزان به ما انتقال داده شده است.

– پونه زار: به نظر خودتان که نماینده میلیون ها دانش آموز هستید مهمترین مشکل دانش آموزان فقط همین موارد است؟

– البته مشکلات مهم کم نیستند مثلاً مسئله بلوغ را که در استان مطرح کردم مورد تأیید معاونت فرهنگی پرورشی استان قرار گرفت و ایشان گفتند که پرداختن به این مسئله در اولویت قرار دارد و مقرر شد در همین رابطه کلاس آموزشی برای معلمان برگزار کنند و من هم پیگیر این موضوع هستم.

انتهای پیام/

 

  1. دانش جو گفت:

    شانس ما تو دوران ما که این چیزا نبود

  2. هم وطن گفت:

    باعث افتخاره . آفرین به این انگیزه و اراده.

  3. باسلام
    انتخاب دوست عزیز آقای خاوند راتبریک می گویم دوست گرجی شما

  4. سلام این نشان میدهد که مردم کاری به قومیت ندارند وافراد مومن ومتعهد وتوانا را انتخاب می کنند افرین به این دانش آموز عزیز وآفرین به دانش آموزان عزیز دبیرستان سعدی

Go to TOP