چاپ خبــر
با آغاز فصل گردشگری زمستانی؛

توصیه‌های ایمنی رئیس پلیس فریدونشهر برای سفر به این شهرستان

جاده هاي شهرستان فريدونشهر به علت بارش برف لغزنده است كه از تمام رانندگان وسايل نقليه عمومی كه قصد سفر به اين شهرستان را دارند درخواست مي شود نكات ذيل الذكر را رعايت كنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سرگرد علي سبحاني، فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر، در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت: جاده هاي شهرستان فريدونشهر به علت بارش برف لغزنده است كه از تمام رانندگان وسايل نقليه عمومی كه قصد سفر به اين شهرستان را دارند درخواست مي شود نكات ذيل الذكر را رعايت كنند:

1- با توجه به شرايط جوي و كوهستاني بودن منطقه حتي المقدور از سفرهاي غيرضروري خودداري و در صورت تردد در جاده ها با سرعت كمتري رانندگي كرده و زمان بيشتري را براي سفرتان در نظر بگيريد.

2- بستن زنجير چرخ با استفاده از لاستيك يخ شكن و همراه داشتن لوازم و تجهيزات زمستاني براي رانندگان الزامي است و لازم است رانندگان قبل از حركت ضمن سوخت گيري كامل جعبه كمك هاي اوليه به همراه داشته باشند.

4- لازم است رانندگان قبل از سفر از سالم بودن قسمت هاي فني خودرو به ويژه سيستم گرمايشي و برف باك كن اطمينان حاصل كنند و با به همراه داشتن وسايل گرمايي مانند: پتو، جيره خشك، وسايل ايمني و شماره تلفن هاي مراكز ضروري مانند: اورژانس، هلال احمر، امدادرساني و … را به همراه داشته باشند.

5- در صورت امكان وسيله نقليه خود را به چراغ مه شكن مجهز كنيد و در صورت نداشتن اين چراغ با روشن كردن نور پايين با احتياط كامل حركت كنيد.

6- در صورت بخار كردن شيشه جلو از دستگاه تهويه خودرو استفاده كنيد و يا شيشه سمت راننده را كمي پايين آوريد تا ديد كافي داشته باشيد..

سرگرد سبحاني در پايان از شهروندان خواست در اين فصل سال قبل از مسافرت با شماره تلفن 141 اداره راه وترابري از وضعيت راهها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه مشكل در طول مسير با پليس 110 تماس بگيريد.

Go to TOP