چاپ خبــر
جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان:

9 دی بخشی از اراده ملت در برابر همه توان دشمنان بود

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان، فتنه 88 را عرصه ای دانست که استکبار جهانی همه ظرفیت خود را پای کار آورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی فدا، جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر در آستانه سالگرد حماسه 9 دی، فتنه 88 را عرصه ای دانست که استکبار جهانی همه ظرفیت خود را پای کار آورد.

وی گفت: در این فتنه، دشمن و برخی از افراد داخلی دانسته یا ندانسته به مدت 8 ماه کشور را دچار خسارت عظیمی کردند تا این که با توهین به ساحت امام حسین(ع) در روز عاشورا، نام حضرت سیدالشهدا(ع) به میان آمد و مردم حرکتی خودجوش انجام داده، برنامه ریزی کردند و راهپیمایی بی نظیر 9 دی را شکل دادند.

جانشین فرمانده سپاه استان واقعه 9 دی را موجب یاس دشمنانی دانست که به فتنه امید بسته و فاتحه نظام را خوانده بودند و تصریح کرد: در این روز مردم نشان دادند در مواقع لزوم گوش به فرمان ولی امر بوده و اقدام لازم را انجام خواهند داد و توطئه دشمن را خنثی خواهند کرد.

این یادگار دفاع مقدس پیروزی حلب را موفقیت بزرگی عنوان کرد و اظهار کرد: شش سال پیش وقتی این جنگ شروع شد همه کشورها جمع شدند تا جبهه مقاومت را به شکست بکشانند و این کار سوریه را به جایی رسانده بود که 95 درصد خاک سوریه سقوط کرده بود و تنها شهر دمشق باقی مانده بود که آن هم در حال سقوط بود.

سردار فدا وضعیت سوریه در ابتدای آغاز جنگ را این گونه توصیف کرد که همه کارکنان سفارتخانه های خارجی از سوریه فرار کردند و بسیاری از دولتمردان خانواده های خود را به خارج از کشور فرستادند و در این شرایط مستشاران ایران همچون شهید همدانی به واسطه درایت و هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، روحیه انقلابی و استعانت از جهاد کبیر یعنی سرخم نکردن در مقابل اراده دشمن، ایستادگی کردند در حالی که همان زمان برخی از مسئولان ما می گفتند کار بشار اسد تمام است و ما باید محترمانه با دشمن پای میز مذاکره بنشینیم و خود را از این باتلاق بیرون بکشیم.

وی ادامه داد: اما امروز عظمت آزادسازی حلب کار را به جایی رساند که فرانسه برج ایفل را خاموش می کند، قطر جشن های ملی اش را تعطیل کرده و یک روز عزای عمومی اعلام می کند و کشورهای مختلف به تکاپو افتاده، شروع می کنند مداخله کردن برای نجات حللب و جلوگیری از اسارت افسران و عوامل اطلاعاتی کشورهای اروپایی و غربی و عربی و کار به جایی می رسد که دنبال ورود نظامی می روند

جانشین فرمانده سپاه اصفهان اظهار کرد: طی چند روز گذشته صحبت هایی شد که کنفرانسی برگزار و مذاکراتی انجام شود اما ایران باید به صورت وابسته و در چارچوب کشور روسیه پای میز مذاکره بیاید.

سردار فدا با بیان این که طی شش سال گذشته ما در جنگ سوریه تنها بودیم و حدود دو سال است که روسیه وارد کار شده و تنها یک سال است که به طور جدی نیرو وارد عمل کرده است، گفت: رهبری این مسأله را نپذیرفتند و فرمودند جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل و غیر از ایران، کشورهای عراق و مصر هم که همسوی با جمهوری اسلامی هستند به عنوان دیگر کشورهای مستقل باید در کنار سوریه در این مذاکرات شرکت کنند.

این یادگار دفاع مقدس عنوان کرد: فتح خرمشهر ظرفیت هایی را برای ما ایجاد کرد که بتوانیم عملیات های بزرگی را سازمان دهی کنیم، بتوانیم دشمن را از خاک خود بیرون کنیم و بتوانیم با وحدت قوا و تعامل یا یکدیگر عملیات های سنگین همچون کربلای پنج را انجام دهیم.

وی افزود: امروز هم فتح حلب همین ظرفیت را برای ما ایجاد کرده است چرا که هر کس حلب را در دست داشته باشد شمال سوریه را و هر کس دمشق را در دست داشته باشد جنوب سوریه را در دست دارد. سردار فدا امروز از فرار هشت هزار نفر تروریست به همراه خانواده های خود از حلب با اتوبوس خبر داد و از موشک های جامانده ای سخن گفت که قیمت هر قبضه آن 700 هزار دلار است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تاکید کرد: همه مردم موظف به انجام جهاد اکبر برای رسیدن به مقصود و کمال هستند اما مفهوم جهاد کبیر فراتر از آن و به نوعی مکمل جهاد اکبر است و بدین معنی است که در هر عرصه ای که دشمنان دنبال این هستند که ما دست از اصول و ارزش های مان برداریم و از جبهه مقاومت عقب نشینی کنیم، ایستادگی و مقاومت به خرج دهیم.

انتهای پیام/

Go to TOP