چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر مطرح کرد؛

انتقاد بر انحصاری کردن مشاغل/ مسئولان گزارش دهند برای اشتغال در فریدونشهر چه کرده‌اند

خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر حول انحصاری کردن مشاغل و تقسیم ناعادلانه ثروت به ویژه در شهرستان های کوچکی همچون فریدونشهر ایراد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مشکل بیکاری در این شهرستان، خواهان ارائه گزارش توسط مسئولان شهرستانی و استانی شد که در سال های اخیر قول های مختلفی در مورد اشتغال زایی به مردم فریدونشهر داده اند.

حجت الاسلام اباصلت غفاری با انتقاد نسبت به سیاست های سهمیه بندی مشاغل در کشور، به انحصار درآوردن برخی مشاغل با شیوه درنظرگرفتن سهمیه های کم برای آن ها را اجحاف در حق مردم و دانشجویان دانست و از جمله این مشاغل وکالت، سردفتری اسناد، پزشکی و این قبیل را برشمرد.

وی گفت: مسئولیت نبود شغل برای دانشجویی بعد از 18 سال درس خواندن، برعهده دستگاه اجرایی و علمی کشور است که چندین برابر نیاز دانشجو در رشته های مختلف دانشجو گرفته و تربیت می کند.

خطیب جمعه فریدونشهر در نظرگرفتن سهمیه های کم در برخی مشاغل خاص را موجب افزایش تصاعدی سرمایه های افرادی معدود و متقابلا افزایش فقر گسترده در بین عامه مردم بیان کرد و از مسئولان خواست نسبت به اصلاح این وضعیت اقدام کنند.

در نماز جمعه امروز در پی حواشی برگزاری جشن شیره پزی در ماه صفر که از آن به حرمت شکنی این ماه یاد شد، رئیس شورای شهر به نیابت از برگزار کنندگان این برنامه از مردم عذرخواهی و تاکید کرد: عموم جوانان این شهرستان به خصوص اعضای انجمن های مردم نهاد به دنبال ترویج فساد نبوده بلکه به دنبال کارآفرینی برای جوانان و خواهان توسعه شهرستان هستند.

عبدالرضا اصلانی همچنین هدف جوانانی که در تلاش برای توسعه پیست اسکی فریدونشهر هستند را همین مساله عنوان کرد و با اظهار تاسف نسبت به محرومیت بالای این شهرستان و مورد بی توجهی قرار گرفتن آن که عقب ماندگی اقتصادی و رشد فقر و بیکاری در این شهرستان را در پی داشته است، گفت: تمام مسئولان اجرایی کشور از صدر تا زیر که دست اندرکار برنامه ریزی و امور اجرایی کشور بوده اند باید بابت این وضعیت از مردم فریدونشهر عذرخواهی کرده و درصدد جبران این شرایط برآیند.

انتهای پیام/

  1. آقای همیشه منتقد، مردم فریدونشهر مشکل بیکاری و نبود شغل و درآمد را داشتند و دارند و یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها است و شما در تبلیغات انتخاباتی خود وعده حل این مشکل و کاهش نرخ بیکاری را دادی ولی بجای آن *، پس بنابراین اگر قرار است کسی به مردم در زمینه بیکاری پاسخگو باشد یکی از آن کسان توئی که علاوه بر بیکاری تقرفه و نفاق را هم به مردم منطقه تحمیل کردی .

  2. احسنت به شما مردم شهرستان محروم فریدونشهر ازتبعیض وعدم اجرای عدالت اسلامی دراین شهرستان ناراضی هستند .مسئولین اعلام فرمایند که دراین چندسال چند شغل برای این شهرستان ایجادشده،درارتباط با اقتصاد مقاومتی چه قدمی برداشته اند ؟این شهرستان باتحصیل کرده های فراوان خود محرومیت رابه یدک میکشد وهمه خانواده ها نگران وآواره بچه هایشان هستندکه دربیرون شهرستان به دنبال شغل می گردند.بیکاری بالای پنجاه درصد اکثر مردم این شهرستان رابه مهاجرت می کشد شمارابه وجدان خودتان قسم حرکتی بکنید.

  3. اين صحبت ها به درد مهندس يوسلياني!! رئيس اداره كار ميخوره كه هر سال به ادارات نامه ميده كه مثلا شما بايد تا سقف 100 نفر اشتغال ثبت كنيد.پارو دستت گرفته باشي كه كه جلو در خونه را پارو كني ميشي جزء نيروي شاغل شهرستان

  4. خواهشمندم گزارشی از فعالیتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بر روی سایت بگذارید.

  5. همشهری پرتلاش گفت:

    پونه زار خسته نباشی زدی تو خال . مسئولان اینجور وقت ها وجود ندارن که بخوان توضیح بدن و با عذرخواهی چه دردی از مردم درمان میشه . کسی هم که پیشه و حرفه ای داره میتونه کارآفرینی مثبت انجام بده همین مسئولین با اداره خودشون یا نمی بینن یا اگه هم دیدن سنگای از جنس عیب گذاشتن و عرف نیستو برو مالیاتو و ….میندازن جلو پاش . دست آخرم طرف میمونه و حوضش با یک دنیا غصه .کاش مسئولان حداقل اقلش به خاطر سمتشون یه یک ساعت از اداره بیان بیرون بنرو تابلوی کسبو کار مردمو ببینن ،وضعیتو بررسی کنن و یه اقدامی کنن. خیلی سخته ؟؟؟

  6. رییس شورا بهتر نیست گزارش عملکرد سالیانه شورا به مردم بدهید طبق وظایفی که شورا دارد ؟؟؟؟؟؟

  7. ریس شورای محترم ناکارمدهای خوتان را تقصیر دولت نگذاریداصلن خودشما مگه چه قد درکارت تخصص داری

  8. چرا عملکرد شورای محترم اسلامی شهر را زیر سئوال می برید اتفاقا این شهردار و شورای اسلامی عملکرد بسیار موفقی در تمامی زمینه ها در سطح شهرستان داشته اند و آبروی بوده اند برای این شهرستان در استان .

  9. احسنت بر دل و جرات آقای اصلانی رئیس شورای اسلامی شهر که آمد عذرخواهی کرد وای به حال دیگر دست اندرکاران شیره پزی ورزش و جوانان و ارشاد و غیره

  10. یکی نیست به این آقای اصلانی بگه آخه شما چرا عذرخواهی می کنی ؟؟؟ اون مسئولینی که از اول تا آخر برنامه همونجا لم داده بودن و از هتک حرمت به ماه صفر هم داشتن کیف میکردن و اتفاقا از عاملین و مشوقین برگزاری برنامه بودن چرا نمیان بگن قضیه چی بوده عذر خواهی پیش کش تا مردم قضاوت کنن و شما را جلو انداختن ، آقای اصلانی باز هم از صداقت و … شما داره سوء استفاده میشه کاش خودتون میدونستید که عاملین هتک حرمت ماه صفر خودشون رو پشت شما که از نیروهای ارزشی و انقلابی و … هستید قایم میکنن و اعمال نابخشودنی خودشون را با انتصاب به شما دارن تطهیر میکنن و …

    • کم هتک حرمت هتک حرمت کنید . فکری برا اشتغال و بدبختیها کنید حالا با دو تا دست زدن سوژه دست * افتاده . یک ساله جو شهرستان را بهم ریختن که مثلا فلان روز سوت و کف زدند . بیدار شید دیگه همه شهرستانها بفکر پیشرفت و ترقی هستند انوقت اقای رئیس شورای شهر بعد از گذشت چند ماه از ان قضیه امده غذر خواهی کرده تا چند تا فرصت طلب باز بتازونند . اقای اصلانی هر صحبتی به وقت خودش . بهانه دست یکسری افراد بی جنبه و کم ظرفیت ندهید. شما بهتر بود بجای عذرخواهی بی موقع از عملکرد شورا و شهرداری صحبت بفرمائید.

  11. مشکل مردم فریدون شهر از خیلی قبل هم بوده مال دولتهای قبلی هم بوده این اقای محترم فقط میخواد بین مردم تفرقه باشه تا خودش یک سودی ببره وگرنه کسی که دلش به حال مردم شهرستان سوخته خودش دست به کار میشه کسی نیست به این بگه تو چکار کردی برای این مردم واقعا ادم خنده اش میگیره از حرف بعضی ها

Go to TOP