چاپ خبــر
مرمت خانه تاریخی رفیعی؛

ساخت موزه فریدونشهر در نیمه راه

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونشهر از پیشرفت 50 درصدی مرمت و بازسازی خانه تاریخی رفیعی در فریدونشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی طرح مرمت و بازسازی خانه تاریخی رفیعی و احداث موزه این شهرستان خبر داد.

محسن محمدی ضمن تشکر از فرمانداری، شهرداری و شورای شهر فریدونشهر بابت تقبل هزینه این طرح گفت: این طرح بعد از گذشت 120 روز کاری و صرف 130 میلیون تومان تقریبا به نیمه رسیده است و امیدواریم بتوانیم آن را در اردیبهشت ماه سال 96 افتتاح کنیم.

وی با بیان این که شرایط نامساعد آب و هوایی مانع از پیشرفت کار به روال معمول بود، نحوه احداث این موزه را الگویی جهت رشد میراث فرهنگی در سایر شهرستان ها بیان کرد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونشهر تاکید کرد: مرمت این بنا زیرنظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با آخرین متدهای مرمت روز دنیا در حال انجام است.

محمدی همچنین از برپایی غرفه فریدونشهر در «دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از تاریخ 18 تا 21 بهمن ماه خبر داد و آن را فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری کشور عنوان کرد.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان در محل ساختمان ثامن الائمه(ع) واقع در میدان الله اکبر از تاریخ 12 تا 19 بهمن ماه سخن گفت و از مردم شهرستان فریدونشهر دعوت به عمل آورد از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/

 

  1. همشهری پرتلاش گفت:

    آقای محمدی خدا قوت . امیدوارم هر چی زودتر کار مرمت موزه تموم بشه . فریدونشهر زیبا برای شناخته شدنش واقعا به این موزه احتیاج داره .

  2. با تشکر از فرماندار،شهردار وشورای اسلامی شهر جهت ساخت موزه .خداقوت فرماندار محترم بابت پیگیریها

  3. ناشناس گفت:

    انشاا… بزودی شاهد افتتاح موزه توسط مسولین دلسوز شهر زیبایمان باشیم.

Go to TOP