چاپ خبــر
در نماز جمعه فریدونشهر مطرح شد؛

انقلاب بر مبنای مبارزه با استعمار پایه ریزی شد/ مسئولان شعارهای انقلاب را مرور کنند

امام جمعه فریدونشهر بر مبنای احادیث تفکر رسیدن به موفقیت و خیر با کرنش در برابر مستکبر و ظالم را تفکری اشتباه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه که بعد از راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ایراد شد یکی از راه های کسب تقوا را کرنش نشان ندادن در مقابل مستکبر و سلطه طلب برشمرد و اصل حرکت امام خمینی(ره) که منجر به انقلاب بزرگ اسلامی ایران شد همین مساله دانست.

حجت الاسلام اباصلت غفاری با بیان این حدیث پیامبر(ص) که فرمودند: «كسي كه صداي مسلماني را بشنود كه مي‌گويد اي مسلمان‌ها! به فرياد من برسيد. ولي جواب ندهد، مسلمان نيست»، مظلومیت مسلمانان یمن و سوریه و کشورهای دیگر را یادآور شد و از کسانی که دم از دوستی با شیطان بزرگ می زنند پرسید: دست آمریکا در کدام یک از کشتارهای 100 سال اخیر در کار نبوده است؟

وی که بعد از سخنرانی مدير كل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان پشت تریبون نماز جمعه قرار گرفت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای مذاکرات فرمودند: «[من] خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند» و افزود: همه نتیجه مذاکره را مشاهده کردیم و دیدیم نتیجه مذاکره این شد که ترامپ گفته است ملت ایران از اوباما تشکر کنند.

امام جمعه فریدونشهر پاسخ رهبر به این سخن ترامپ را بازگویی کرد که فرمودند: «حالا این آقا که تازه در ایالات متّحده [سرِ کار] آمده، می گوید شما باید از آمریکا متشکّر باشید، از دولت اوباما متشکّر باشید! چرا متشکّر باشیم؟ هیچ متشکّر هم نیستیم؛ [او هم در] همان تشکیلاتی بود که این تحریم های سنگین را به نیّت فلج کردن جمهوری ‌اسلامی و ملّت ایران، بر ملّت ایران تحمیل کردند؛ امیدشان این بود که فلج بکنند. البتّه به این امید نرسیدند و هرگز نخواهند رسید و هرگز هیچ دشمنی نمی تواند ایران را فلج کند. می گوید متشکّر باشید؛ نخیر، اصلاً متشکّر نیستیم. چرا متشکّر باشیم؟ به خاطر تحریم ها؟ به‌خاطر ایجاد داعش؟ به‌خاطر به آتش کشیدن منطقه؟ سوریه را به آتش کشیدند، عراق را به آتش کشیدند؛ چرا باید متشکّر باشیم؟ به‌خاطر حمایت از فتنه‌ی انتخابات در سال ۸۸ در کشور؟ از آن‌طرف به بنده نامه می نویسد و اظهار ارادت و محبّت و همکاری می کند، از این طرف علناً و صریحاً از فتنه‌گر حمایت می کند و می گوید ما پشت سر شما ایستاده‌ایم و دنبال فتنه ایجاد کردن در کشور است؛ چهره‌ی نفاق [همین است]؛ همان دستکش مخملینی که روی پنجه‌ی آهنی کشیده شده بود که من این را بارها گفتم. ما هیچ تشکّری نمی کنیم. ما می دانیم که چه کار می کردند؛ می فهمیم که آن ها چه کار می کردند؛ این میگوید از او تشکّر کنید، از من هم بترسید! نه از شما هم نمیترسیم. ما از این آقایی که تازه آمده، متشکّریم؛ تشکّر ما به‌خاطر این است که زحمت ما را کم کرد و چهره‌ی واقعی آمریکا را نشان داد. کاری که ما در طول سی و چند سال [درباره‌ی] فساد سیاسی، فساد اقتصادی،  فساد اخلاقی، فساد اجتماعی در دستگاه حاکمه‌ی آمریکا دائم میگفتیم، این آقا آمد در دوره‌ی انتخابات و بعد از انتخابات، این را علنی و عریان کرد. الان هم با این کارهایی که دارد می کند، نشان می دهد که حقیقت آمریکا چیست، حقوق‌ بشر آمریکایی یعنی چه؛ بچّه‌ی پنج‌ساله را دستبند می زنند! حقوق‌ بشر اینها این است.»

حجت الاسلام غفاری مبنای انقلاب را مبارزه با استکبار و ظلم بیان کرد و آنرا تا ابد پایدار دانست و حدیثی در رابطه با کوتاه آمدن در برابر سلطه گر و ظالم بیان کرد که فرموده است: « هرگاه مسلمانی در برابر صاحب قدرتی خود را ذلیل کند یا در برابر ضددینی کرنش کند، برای آن چه از مال و قدرت در دست دارد، خداوند این مومن را پست می کند و بر او غضب می کند و اگر این مومن به سمت مستکبران رفت خداوند برکت را از آن شخص می گیرد»

وی با بیان این که اهداف انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود از تحقق این اهداف سخن گفت.

امام جمعه فریدونشهر راهپیمایی امسال را پرجمعیت تر از سال گذشته دانست و با اشاره به حضور باشکوه جوان ها همراه با فرزندانشان در این راهپیمایی، گفت: اگر مسئولان به فکر مشکل مسکن و اشتغال این جوان نباشند فردای قیامت باید پاسخگو باشند.

پیش از خطبه های نماز جمعه، محمود ابراهیمی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، به عنوان سخنران راهپیمایی به ایراد سخنرانی پرداخت.

ebrahimi951122001

وی با مثال زدن صلح امام حسن(ع)، مذاکره و برجام را تاکتیکی برای اداره جامعه برشمرد و با بیان این که با مذاکره توانستیم در برابر شش کشور بزرگ دنیا بایستیم، مذاکرات با این شش کشور را ایستادگی در برابر دنیا دانست.

ابراهیمی با بیان این که مسئولان باید یک بار شعارهای انقلاب را مرور کنند، گفت: هر کاندید انتخاباتی باید با برنامه وارد شود و بعد از چهار سال باید در مورد شعارهایی که داده است، پاسخگو باشد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان بر لزوم بهره گیری از تجربه کشورهای دیگر دنیا در مورد احزاب و سمن ها سخن گفت و حضور مردم را در مطالبه گری از دستگاه اجرایی کشور، در کنترل آسیب های اجتماعی و برقراری امنیت یک اصل عنوان کرد.

انتهای پیام/

  1. خب ما با ایستادگی در جنگ تحمیلی توانستیم در قبال تمام دنیا بایستیم

Go to TOP