چاپ خبــر
امام جمعه خمینی شهر:

وجه تفاوتی که موجب سربلندی انقلاب شده است، اسلامی بودن آن است

آیت الله رحیمی با اشاره به این که در آموزه های اسلامی، حکومت هدف نیست بلکه وسیله ای برای احقاق حق و مبارزه با باطل است، تاکید کرد: امام(ره) نظر خود را بر مردم تحمیل نکرد و حکومت جمهوری اسلامی را در 12 فروردین به رأی مردم گذاشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، یادواره شهدای روحانی شهرستان فریدونشهر امروز با سخنرانی آیت الله عباس رحیمی، امام جمعه خمینی شهر، و با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

آیت الله رحیمی با بیان این که مسلمان همیشه باید زنده، در حال تحرک و به عبارتی انقلابی باشد، شهادت را برخواسته از این طرز تفکر دانست و آن را موجب به دست آوردن حیات جاودان دانست و اظهار کرد: مردم پیش از انقلاب فرهنگ شهادت را در کتاب ها خوانده بودند و این که فرزندی نزد امام خود بیاید و از او بخواهد مادرش را برای رفتن به جهاد راضی کند را در داستان های صدر اسلام دیده بودند که امام خمینی(ره) این فرهنگ را زنده کرد.

وی دنیای پیش از انقلاب را این گونه تشریح کرد که ابرقدرت ها دنیای آرامی داشتند و دنیا را با تقسیم کردن شرقی و غربی، غارت می کردند و حتی میان شهر برلین، پایتخت آلمان، دیواری کشیدند و بخشی را قدرت غرب یعنی آمریکا و بخش دیگر را قدرت شرق یعنی شوروی اداره می کرد.

امام جمعه خمینی شهر وضعیت کشور پیش از انقلاب را با بیان حکومت 13 ساله یک غیرمسلمان بر کشور اسلامی توصیف کرد و افزود: تا جایی پیش رفته بودند که می خواستند کل اسلام را از بین ببرند و حتی تاریخ اسلام را عوض کردند و تصمیم داشتند خط رسمی کشور یعنی فارسی را هم تغییر دهند تا همچون ترکیه ارتباط جامعه اسلامی را با اسلام از بین ببرند.

آیت الله رحیمی انقلاب اسلامی را فراتر از یک کودتا، یک حرکت هدایت شده از بیرون و یا توسط حزب خاص عنوان کرد و تصریح کرد: این انقلاب توسط رهبری دینی، بر اساس اسلام و با حضور آحاد مردم به وقوع پیوست.

وی با اشاره به این که در آموزه های اسلامی، حکومت هدف نیست بلکه وسیله ای برای احقاق حق و مبارزه با باطل است، تاکید کرد: امام(ره) نظر خود را بر مردم تحمیل نکرد و حکومت جمهوری اسلامی را در 12 فروردین به رأی مردم گذاشت.

yadvare951123001

این یادواره با مداحی حاج رضا اسلامی و سخنرانی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت همراه بود.

انتهای پیام/

 

  1. نام: نگهدار نام خانوادگی : احمدی نام پدر : خداداد محل تولد:روستای شیخ فاضل سال تولد: ۱۳۴۸ عضویت : روحانی عملیات : رمضان منطقه شهادت: بصره سال شهادت:۱۳۶۱
    زندگی نامه:
    سوم فروردين 1339، درروستای شیخ فاضل چشم به جهان گشود. پدرش خداداد، کشاورز بود و مادرش قدمخير نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. روحانی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور يافت. بيست و چهارم تير 1361، در بصره عراق شهيد شد. تا کنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.

  2. یادش گرامی باد وروح پرفتوحش شاد.شادی روح شهداصلوات.

Go to TOP