چاپ خبــر
کنترل واردات؛

راه حل سریع مشکلات کشور در کلام رهبر انقلاب مشخص شد

ترکی با اشاره به این که معیشت و بیکاری مهمترین مشکلات امروز کشور است، گفت: با تکیه بر استعداد جوانان، نخبگان و منابع داخلی، کم کردن وابستگی به خارج از کشور و جلوگیری از واردات کالاهایی که می توان آن ها را در داخل تولید کرد، خود به خود مشکلات زیادی از سر راه تولید برداشته شده و اشتغال زایی حاصل می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی درباره نامگذاری سال 1396 به سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: هم اکنون مهمترین دغدغه مردم، معیشت و اشتغال است که بخش عمده ای از این مشکلات را می توان با کنترل واردات رفع کرد.

اکبر ترکی با اشاره به سرفصل های بیانات رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: با تکیه بر استعداد جوانان، نخبگان و منابع داخلی، کم کردن وابستگی به خارج از کشور و جلوگیری از واردات کالاهایی که می توان آن ها را در داخل تولید کرد، خود به خود مشکلات زیادی از سر راه تولید برداشته شده و اشتغال زایی حاصل می شود. وی افزود: این مسئله به طرح های پیچیده و بلندمدت نیازی نداشته و قابل انجام است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در طی 38 سال بعد از انقلاب تهدیدهای مختلفی علیه انقلاب به وجود آمد از جمله تحمیل جنگی تمام عیار و ترورهای منافقین که در همه موارد دشمن با شکست مواجه شد لذا به سمت حملات اقتصادی و فرهنگی روی آورد و می توان گفت بخشی از مشکلات کنونی در اثر اقدامات دشمنان انقلاب به وجود آمده است.

نماینده شهرستان های غرب استان اصفهان نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب را برخواسته از درک ایشان از شرایط جامعه دانست و تصریح کرد: سال 95 نیز شعار اقتصاد مقاومتی را یدک می کشید اما با توجه به این که در این مقوله پیشرفت چشمگیری حاصل نشد، رهبر انقلاب امسال را هم به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند.

ترکی در رابطه با اقدامات صورت گرفته درمورد حقوق عقب افتاده راهداران و کارگران وزارت راه و شهرسازی با بیان این که این موضوع در جلسه استیضاح وزیر در صحن علنی مجلس مطرح شد،گفت: نامه ای نیز از طرف مجمع نمایندگان استان اصفهان برای وزیر فرستاده شده و تذکر کتبی هم داده شده است و باز هم پیگیر موضوع خواهیم بود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار امیدواری کرد دولت یازدهم در چند ماه باقیمانده از عمر خود، تمام تلاش خود را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات مردم برداشته و دولت دوازدهم نیز به مسئله کنترل واردات و حمایت از تولید داخلی توجه ویژه نشان دهد.

انتهای پیام/

Go to TOP