چاپ خبــر

باران، عشایر فریدونشهر را زمین گیر کرد

بارش باران شدید در فریدونشهر موجب گرفتار شدن عشایر کوچنده شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، بارش شدید باران که از شب گذشته شهرستان فریدونشهر را فرا گرفته بود، موجب گرفتار شدن عشایر بختیاری کوچنده به نقاط ییلاقی خود در این شهرستان شد.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر در گفتگو با پونه زار با بیان این خبر افزود: گروه های امدادی هلال احمر برای امدادرسانی به این عشایر اعزام شده و اقلام ضروری اولیه همچون پلاستیک و پتو برای عشایر ارسال شده است.

حمید موسوی با بیان این که تاکنون از هیچ نقطه شهرستان سیل گزارش نشده است، گفت: تعدادی از خانه های قدیمی روستایی در اثر بارش باران دیشب دچار خسارت جدی شده اند که امدادگران برای کمک به آن ها اعزام شده اند.

رئیس امور عشایری فریدونشهر هم با اشاره به این که تعداد زیادی از عشایر کوچنده در نقاط مختلف شهرستان به علت بارش باران دیشب در گل و لای زمین گیر شدند از لزوم رسیدگی به ایشان سخن گفت.

اصغر دویستی اظهار کرد: هرچند عشایر حدود دو هفته پیش از موعد مقرر وارد شهرستان شده اند، اما به خاطر انتخابات 29 اردیبهشت استقرار پیش از موعد ایشان ضروری است.

رعد و برق شب گذشته همچنین موجب خسارت زدن به تجهیزات مخابراتی و قطع ارتباطات شهرستان شد که توسط نیروهای اداره مخابرات فریدونشهر این مشکل به سرعت برطرف شد.

با بارش باران دیشب نگرانی هایی از شکسته شدن بند خاکی چشمه لاک پشت که مشرف به بافت فرسوده شهر فریدونشهر است مطرح شده بود. هر چند این بند با اصول مهندسی طراحی و ساخته شده است اما شهردار فریدونشهر پیش از این از لزوم ایمن سازی آن برای مواقع ضروری خبر داده بود.

هم اکنون بارش باران ادامه دارد.

انتهای پیام/

  1. تدبیر گفت:

    باسلام
    ورود عشایر دراین زمان ممنوع است وبهانه شرکت درانتخابات پذیرفتنی نیست مسئولین باید مدافع قوانین باشندورعایت کنندتا فجایعی به بار نیایدمسئولیت باامورعشایری وفرمانداری است.

  2. جهاد کشاورزی و شهرداری همدیگر را به عدم رعایت اصول ایمنی سد لاکپشتی متهم میکنند و با هم کشمکش دارند. تا کی این سد خراب میشود و خانه های در مسیر این سد را آب میبره و بعد کی میخواد جواب بده و مسئولیتش را قبول کنه.

Go to TOP