چاپ خبــر
الوعده وفا؛

مردم منتظر تحقق وعده رئیس جمهور برای ایجاد سالانه 430 شغل در فریدونشهر هستند

اگر بنا بر اشتغال زایی در کشور باشد بدون شک فریدونشهر با درجه محرومیت هشت و با نرخ بیکاری بالای 50 درصد باید در اولویت قرار داشته باشد بنابراین سهم این شهرستان از وعده 950 هزار شغل سالانه رئیس جمهور به نسبت جمعیت باید دست کم سالانه 430 شغل باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، 950 هزار شغل در سال شاید مهمترین وعده و چشم گیرترین وعده انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات اخیر بود و اکنون با انتخاب شدن وی به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، چشم امید پنج میلیون بیکار کشور(طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس) به این وعده دوخته شده است.

*وعده 430 شغل در فریدونشهر

اما از آن جا که این شهرستان یک شهرستان توسعه نیافته و نیاز به توجه بیشتر بوده و از نرخ بیکاری بالای 50 درصد رنج می برد، بدون شک باید در اولویت ایجاد اشتغال در کشور باشد بنا بر این با محاسبه درصد جمعیت شهرستان فریدونشهر نسبت به جمعیت کل کشور، سهم این شهرستان از این 950 هزار شغل، دست کم سالانه 430 شغل می شود و مردم فریدونشهر منتظرند تا ببینند رئیس جمهور منتخب چگونه این وعده را عملی کرده و لبخند را بر لبان مردم این شهرستان به ویژه جوانان پرانرژی ولی فاقد شغل می نشاند.

البته با توجه به پاسخ رئیس جمهور به این سوال که «چگونه در حالی که نسبت به وعده محمدباقر قالیباف برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل در مناظره ها واکنش تندی نشان داده است، خود وعده ایجاد 950 هزار شغل در سال را مطرح می کند؟» امید بیشتری برای تحقق این وعده ایجاد می شود چرا که روحانی پاسخ داد: «می خواستم عددی کارشناسی شده اعلام کنم.»

هرچند بین رقم های وعده رئیس جمهور و دیگر اعضای کابینه از جمله سخنگوی دولت در رابطه با اشتغال زایی سالانه در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اختلافی بین 950 هزار و 970 هزار بود اما توجه رئیس جمهور به رقم کارشناسی شده نشان از برنامه و عزم وی برای ایجاد این تعداد شغل در سال دارد.

جمعیت بیکار شهرستان البته در انتظار اجرایی شدن یک وعده دیگر رئیس جمهور نیز هستند و آن پرداخت یک سوم حقوق به بیکاران در طرح کارورزی است که این وعده هم تا عملی شدن وعده ایجاد 430 شغل می تواند تا حدی مشکلات ایشان را کاهش داده و حق زندگی کردن را به این قشر ببخشد.

*وعده هایی برای روستائیان فریدونشهر

مخاطب بخش عمده ای از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور طی تبلیغات انتخاباتی، روستائیان شهرستان فریدونشهر هستند. همان هایی که بنابر اظهار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونشهر منبع درآمد 70 درصدشان تنها کمک های کمیته امداد و یارانه ها است.

احداث 200 هزار مسکن روستایی، برطرف کردن فقر مطلق تا پایان دولت، ساخت مسکن اجتماعی برای محرومان، اعطای سبد غذایی ماهانه برای هشت تا 10 میلیون نفر و اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستاها بخشی از وعده های مطرح شده روحانی است که مخاطبش روستائیان و محرومان هستند و از قضا مناطق روستایی فریدونشهر با درجه محرومیت هشت به عنوان یکی از محروم ترین نقاط کشور در صدر و واولویت اجرای این وعده ها قرار می گیرند.

*وعده سرمایه گذاری برای اشتغال روستاها

تنها در مورد وعده آخر یعنی اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستاها سهم جمعیت 16 هزار و 669 نفره روستایی فریدونشهر از بین جمعیت 20 میلیون و 730 هزار و 625 نفره جمعیت کل روستاهای کشور چیزی معادل یک میلیون و 206 هزار و 114 دلار بوده که به نرخ امروز دلار برابر با چهار میلیارد و 495 میلیون و 187 هزار و 409 تومان می شود.

تاکید می شود با توجه به این که روستاهای فریدونشهر یکی از محروم ترین نقاط کشور هستند، طبق محاسبه دودوتا چهارتای انجام شده بر اساس وعده رئیس جمهور ما باید شاهد اختصاص بودجه چهار میلیارد و 495 میلیون و 187 هزار و 409 تومانی دولت فقط برای اشتغال زایی در روستاهای فریدونشهر باشیم که بدون شک با اختصاص این بودجه برای اشتغال زایی روستاهای فریدونشهر به صراحت می توان گفت شاهد اشتغال زایی بالا، رونق روستاها و مهاجرت معکوس قابل توجهی به سمت روستاهای فریدونشهر خواهیم بود.

مبارزه با ریشه فساد و حذف قاچاق نیز از دیگر وعده های رئیس جمهور بود که باید ابتدا از بالاترین رده های حکومت آغاز شده و به پایین تسرّی پیدا کند به طوری که شنیده نشود دختر فلان وزیر یا رئیس فلان صندوق یا پسر رئیس فلان دانشگاه به بیت المال دست درازی کرده اند یا با استفاده از رانت موجب فساد مالی شده اند.

سخنان رئیس جمهور در اولین نشست خبری خود بعد از پیروزی در انتخابات بسیار امید بخش بود آن جا که وعده های خود را بر مبنای کارشناسی و بر مبنای برنامه خواند و ما مردم فریدونشهر منتظر تحقق این وعده ها هستیم. هرچند وعده های بسیاری توسط رئیس جمهور مطرح شد اما همین تعداد معدود مطرح شده تا حد زیادی می تواند رونق اقتصادی را به شهرستان و کشور برگردانده و مشکلات مردم را برطرف کند.

انتهای پیام/

 

 

  1. سپلی گفت:

    پیروز شدم ، با غم عالم چه کنم

    بااین همه وعده ای که دادم چه کنم

    قبلا همه با دولت قبل حل می شد

    حالا که خودم دولت قبلم چه کنم
    ????

  2. مرتضی گفت:

    امیدی به کار کردن نیست.
    فعلا بزنیم برقصیم و شاد باشیم بی خیال فقر و بیکاری

  3. فعلا اصلی ترین برنامه دولت تلاش برای پخش ربنای شجریانه و مردم هم در حال رقص و شادی، پس بزن دست قشنگه را ….
    ان روی سکه : فقر بیکاری رکود وطبق پیش بینی اقتصاد دانان گرانی شدید در اینده ای نزدیک که مردم ارزوی سالهای 91 و2 را خواهند داشت

  4. بیکار گفت:

    امروزمن هرکیلو گوشت 30000ریال درفریدونشهر گرانترازقبل انتخابات خریدم غمی نیست رقص راعشق است.

Go to TOP