چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

حضور ملت و فرامین رهبری موجب دور شدن شرارت ها از کشور شده است

حجت الاسلام غفاری به اشاره به ناکامی داعش در انجام عملیات تروریستی در ایران گفت: آن چه موجب دور شدن شرارت ها از کشور شده است فقط حضور ملت و فرامین رهبری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره حوادث تروریستی دو روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: این حوادث نشان داد اگر مردم در صحنه نباشند، کسی نمی تواند سایه جنگ را از سر کشور دور کند بنابراین هیچ کس مغرور موقعیت خودش نباشد.

حجت الاسلام اباصلت غفاری با اظهار این که با برجام و امثال برجام مملکت اداره نشده و شرارت ها از مملکت دور نمی شوند تصریح کرد: آن چه موجب دور شدن شرارت ها از کشور شده است فقط حضور ملت و فرامین رهبری است که هر جا مردم و مسئولان در صحنه بودند موفقیت حاصل شده است و هر جا سستی کردند کشور ضربه خورده است.

خطیب جمعه فریدونشهر به طعنه برخی از افراد در مورد چرایی ارسال کمک به سوریه و عراق اشاره و عنوان کرد: بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و دیگران تذکر داده شده است که اگر مشکل پیش آمده در سوریه و عراق را حل نکنیم، مشکل ما حل نخواهد شد و اگر تروریست در مبدأ خودش مهار نمی شد الان ایران هم مثل یکی از کشورهای درگیر با داعش همچون عراق و سوریه شده بود.

وی با یادآوری ارزش کار مدافعان حرم، حضور همه این مدافعان در عراق و سوریه را داوطلبانه دانست و افزود: طبق اعلام منابع اطلاعاتی از آغاز حیات داعش روزی نبوده که افرادی از این گروه ها به قصد خراب کاری وارد کشور نشوند اما همگی با تلاش نیروهای حفاظتی و اطلاعاتی قبل از هر گونه سوءقصدی دستگیر شده اند.

 

امام جمعه فریدونشهر در مورد پذیرش «سند ملی آموزش 2030 یونسکو» توسط دولت با اشاره به سخنان رهبری تصریح کرد: برفرض این که این سند بر خلاف مبانی دین اسلام هم نباشد اما باید توجه داشت اینجا ایران است با ملت ایرانی و باید خودش برای خود تصمیم بگیرد نه این که عده ای در خارج بنشینند و برای ما سند تهیه کنند.

حجت الاسلام غفاری در مورد اطلاع یا بی اطلاعی رهبری از سند 2030 گفت: برخی می گویند سند را خلاف به رهبر گزارش دادند و ایشان از محتوای سند اطلاع ندارد اما این اشتباه است چرا که رهبر معظم انقلاب خبیر به مسائل بوده و از محتویات این سند اطلاع کامل دارند و خود نیز فرمودند «با اطلاع» انتقادات را نسبت به سند 2030 بیان می کنند.

خطیب جمعه فریدونشهر یکی از ایرادات وارد بر این سند را الزام نظام آموزشی کشور بر حذف فرهنگ شهادت و آثار شهدا از کتب درسی بیان و با اشاره به این که در هیچ جای قرآن، ارزش کاری بالاتر از جهاد بیان نشده است، اظهار کرد: سند 2030 ضمن خشونت آور خواندن آیات جهاد قرآن کریم، از لزوم حذف این آیات از کتب درسی سخن گفته است.

حجت الاسلام غفاری با «شرم آور» خواندن برخی از مفاد این سند، به جایگزین های ازدواج در سند 2030 اشاره کرد و ضمن بیان این که این سند مغایرت مستقیم با آیات قرآن کریم و اسلام دارد از مطرح بودن این مباحث در زمان طاغوت سخن به میان آورد و تأکید کرد: شایسته نیست این مسائل در حکومت اسلامی مطرح باشد.

انتهای پیام/

Go to TOP