چاپ خبــر
در نماز جمعه فریدونشهر مطرح شد؛

لزوم تلاش جهادکشاورزی برای تغییر الگوی کشاورزی در فریدونشهر

حجت الاسلام غفاری خواستار برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشاورزی در فریدونشهر به سمت محصولات باصرفه اقتصادی بالا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت روز جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط خوب آب و هوایی این شهرستان، از اداره جهاد کشاورزی خواست تلاش کند تا محصولات اقتصادی و به صرفه جایگزین کشت های بدون صرفه اقتصادی در فریدونشهر شود.

حجت الاسلام اباصلت غفاری همچنین برای چندمین بار خواستار واگذاری اراضی ملی شهرستان با قیمت پایین به جوانان بیکار برای انجام فعالیت های کشاورزی و تولیدی با هدف اشتغال زایی شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی فریدونشهر نیز که به همین مناسبت سخنران پیش از خطبه ها بود از رویکرد این مدیریت در استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش راندمان آبی با اجرای طرح های نوین آبیاری سخن گفت و تصریح کرد: شهرستان فریدونشهر با اجرای ۱۰۸۴ هکتار آبیاری بارانی، ۳۹۶ هکتار آبیاری کم فشار و ۲۰ هکتار آبیاری قطره ای در بین شهرستان های استان اصفهان رتبه دوم را کسب کرده است.

علیرضا اصلانی با اشاره به لزوم تغییر کشت در شهرستان به سمت گیاهان باصرفه اقتصادی بالا همچون گیاهان دارویی و گل محمدی، از ظرفیت های این شهرستان برای رشد گیاهان این چنینی سخن به میان آورد. وی بر لزوم حفظ کاربری کشاورزی مزارع و جلوگیری از تخریب و تغییر این اراضی تأکید کرد.

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با بیان این که منطق قرآن این است که اگر مسلمانی فریاد کمک انسانی را بشنود و کمکش نکند مسلمان نیست، گفت: پشت پرده کشتار مسلمانان به ویژه شیعیان در عربستان، بحرین، یمن، عراق و سوریه آمریکاست و هر کس با وجود ظلم هایی که روزانه از آمریکا و متحدانش شاهدیم، ذره ای علاقمند به رابطه با این کشورهای ظالم باشد، خائن به اسلام است.

حجت الاسلام غفاری در روز شهادت امیرالمؤمنین(ع) این حدیث ایشان را متذکر شد که «کونوا للظالم خصما: دشمن ظالم باشید» و تصریح کرد: طبق این بیان امام علی(ع) ما باید مخالف دولت ظالم آمریکا باشیم. وی این سؤال را مطرح کرد که «آمریکا توانایی رفع کدام یک از مشکلات ما را دارد که عده ای به دنبال رابطه با آمریکا هستند؟»

امام جمعه فریدونشهر با اظهار این که ارتباط با آمریکای جهانخوار برای حل مشکلات بر خلاف مفهوم «توکل بر خدا» است، گفت: اکثر مسئولان ما این مسائل را قبول دارند اما در عمل چیز دیگری از آن ها سر می زند.

حجت الاسلام غفاری با تأکید بر این که همگی باید مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب باشیم گفت: با وجود ظلم هایی که آل سعود به مسلمانان از مسلمانان یمن و بحرین گرفته تا ایرانیان می کند، اگر مسئولیتی داشتم، جلو حج تمتع را می گرفتم. وی از مسئولان وزارت خارجه خواست در تعامل با عربستان سعودی مراقب حفظ شأن و کرامت ایرانیان در مراسم حج باشند.

وی به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران و سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی، خدمات این دو به اسلام و انقلاب را یادآور شد و یادشان را گرامی داشت.

انتهای پیام/

 

 

 

 

Go to TOP