چاپ خبــر
در ماه کرم امیرالمؤمنان(ع)؛

توزیع 1500 سبد کالا /270 خیّر حمایت مالی از فقرا و ایتام فریدونشهری را برعهده گرفتند

نهادهای حمایتی و خیریه های شهرستان فریدونشهر در ماه مبارک رمضان با کمک های خیران اقدام به توزیع 1500 سبد کالا کردند. همچنین در این ماه 270 خیّر، حمایت مالی ماهیانه از ایتام و خانواده های طرح محسنین این شهرستان را برعهده گرفتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، ماه مبارک رمضان با نام یتیم نوازی امام علی(ع) گره خورده است و خیریه ها و نهادهای حمایتی در این ماه مبارک تلاش می کنند بیش از پیش این میراث صالحان را زنده کنند.

کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان اصلی ترین نهاد حمایتی کشور در این ماه مبارک با اجرای طرح های اکرام ایتام، محسنین، بهشت و غیره در این مسیر قدم برداشت.

رئیس کمیته امداد فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از جذب 270 حامی برای ایتام و خانواده های مشمول طرح محسنین(خانوارهای با سرپرست از کار افتاده) در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بیشتر این حامیان از طریق برنامه «ماه عسل» شبکه سوم سیما جذب شده اند.

مصطفی انوری همچنین از توزیع 1300 پرس غذای گرم و 700 سبد کالا به ارزش 800 میلیون ریال بین ایتام و نیازمندان سخن به میان آورد و با بیان این که کلیه این کمک ها توسط خیران تأمین شده است، افزود: در این ماه مبارک از راه های مختلف از جمله اجرای طرح بهشت با همکاری کانال پونه زار مبلغ 100 میلیون ریال کمک نقدی نیز جمع آوری شده است که بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

شماره کارت 6037991899711117 به نام کمک های امانی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فریدونشهر برای دریافت کمک های مردمی توسط این نهاد معرفی شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فریدونشهر هم سهم این اداره از سفره کرم امیرالمؤمنان را توزیع 120 سبد کالا بین نیازمندان تحت پوشش این اداره عنوان کرد که 70 میلیون ریال آن از طریق خیران و 50 میلیون ریال آن از معاونت مشارکت های اداره کل بهزیستی استان اصفهان تأمین شده است.

افسانه امیری با بیان این که 428 نفر شامل خانوارهای با سرپرست از کارافتاده و 739 معلول تحت پوشش این اداره هستند، از توزیع گوشت قربانی توسط این اداره در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان خبر داد. وی دیدار مسئولان از خانواده های نیازمند را نیز بر فعالیت های رمضانی اداره بهزیستی شهرستان فریدونشهر اضافه کرد.

جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونشهر هم در ماه مبارک رمضان بنا بر وظیفه ذاتی خود مبنی بر کاهش آلام بشری با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونشهر 200 سبد غذایی بین نیازمندان شهرستان توزیع کرد.

سیدحمید موسوی، رئیس این جمعیت، در گفتگو با پونه زار با بیان این که ردیف بودجه ای در هلال احمر برای این منظور تعریف نشده است، گفت: همه این کمک ها از طریق خیران جمع آوری و تلاش شده است این کمک ها با حفظ کرامت و عزت نفس نیازمندان، به دست ایشان برسد.

سفره کرم و بخشش در ماه مبارک رمضان تنها به سازمان ها و نهادها محدود نشده و کمک های ویژه ماه مبارک رمضان توسط خیریه های شهرستان هم انجام گرفته که می توان کمک های انجمن ایتام امام زمان(عج) را بارزترین آن ها عنوان کرد.

انجمن مددکاری ایتام امام زمان(عج) فریدونشهر در ماه امیرالمؤمنان(ع) به کمک خیران اقدام به توزیع 274 میلیون ریال کمک های غذایی برای خانواده های ایتام و 160 میلیون ریال در غالب 190 سبد کالا به خانواده های غیرایتام کرد.

حسن خواجه سعیدی، مسئول این خیریه، در گفتگو با پونه زار با بیان این خبر گفت: این کمک ها شامل توزیع گوشت، برنج، حبوبات، خرما، ماکارونی، پنیر و غیره می شد و ارزش ریالی آن برای هر خانواده به نسبت جمعیت آن بود که مبلغ آن برای هر خانواده ایتام از 100 هزار تومان تا 279 هزار تومان و برای هر خانوار غیرایتام 92 هزار تومان بود.

وی توزیع 150 کیسه آرد به ارزش ریالی 54 میلیون ریال را از دیگر کمک های این خیریه در ماه مبارک رمضان به نیازمندان شهرستان فریدونشهر برشمرد.

دست یتیم نوازی این خیریه سال هاست با کمک چند خیر اصفهانی کودکان این شهرستان را نوازش داده و خانواده های فقیر و درمانده را با تهیه جهیزیه، توزیع مواد غذایی و توزیع لوازم ضروری منزل یاری می دهد. شماره حساب 605 موسسه قرض الحسنه علی بن موسی الرضا(ع) فریدونشهر با نام این خیریه، آماده دریافت کمک های مالی خیران شهرستان است.

آبشار عاطفه های فریدونشهر هم دیگر خیریه این شهرستان بود که در این ماه عزیز اقدام به توزیع 120 سبد کالا بین نیازمندان کرده است. این خیریه که در ماه های قبل با کمک ده ها جهیزیه و کمک جهیزیه، مقدمات ازدواج زوج های جوان بسیاری را در این شهرستان فراهم کرده است، شماره کارت 6037991899670289 را برای جذب کمک های مردمی معرفی کرد.

این خیریه ها و نهادهای حمایتی تلاش کرده اند با هماهنگی با یکدیگر از موازی کاری پرهیز کرده و هر یک بخشی از محرومان شهرستان را پوشش دهند اما فراموش نکنیم همه این کمک ها در شرایطی انجام می شود که تنها منبع درآمد بیش از 80 درصد از روستاییان شهرستان و تعداد زیادی از ساکنان دو شهر فریدونشهر و برف انبار تنها کمک های همین نهادهای حماتی و یارانه ماهیانه است که جمعیتی هزاران نفری را شامل می شود.

انتهای پیام/

Go to TOP