چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

آمریکا اگر فرصت داشته باشد، خوی درندگی خود را نشان می‌دهد

امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: علت این که امام خمینی(ره) رابطه آمریکا و ایران را برای همیشه رابطه گرگ و میش خواند، خوی درندگی این کشور استعمارگر است که اگر توانایی اش را داشته باشد، آن را نشان خواهد داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اباصلت غفاری در خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر، با اشاره به سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن بعد از 14 سال تبعید، مصداق بصیرت و فهم مردم را در استقبال میلیونی از ایشان بیان کرد.

امام جمعه فریدونشهر از قطع شدن دست مستبدان داخلی و خارحی از کشور با وقوع انقلاب اسلامی ایران سخن گفته و اظهار کرد: علت این که بنیان گذار کبیر انقلاب، رابطه آمریکا و ایران را برای همیشه رابطه گرگ و میش خواند، خوی درندگی این کشور استعمارگر است که اگر توانایی اش را داشته باشد، آن را نشان خواهد داد.

وی عنوان کرد: گرچه برخی از مسئولان به آمریکا چراغ سبز نشان دادند، اما در ماه های اخیر به خود آمده و به حقیقت دشمنی آمریکا با ملت ایران پی بردند.

حجت الاسلام غفاری در توصیف شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یک مسلمان نمونه، از ارزش مقام زن نزد ایشان سخن گفت و تصریح کرد: امام با این جمله خود که فرمودند «اگر زن های انسان ساز از ملتی گرفته شود، ملت ها به شکست و انحطاط خواهند رسید»، ارزش زن را به اوج رساندند.

 

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر بود که به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرا رسیدن ایام الله دهه فجر به ایراد سخنرانی برای نمازگزاران پرداخت.

سرهنگ دوم پاسدار سیدعباس میرکریمی با بیان این که پیش از انقلاب، فرد درجه چندم سفارت آمریکا برای ایرانی که از فرهنگ و تمدن غنی بهره مند بود، تصمیم می گرفت و ملت و پادشاه این مملکت مورد تحقیر واقع می شد.

وی افزود: هرچند به برکت انقلاب به جایی رسیدیم که در زمینه های مختلف در سطح بین المللی حرف برای گفتن داریم، اما مشکلاتی هم دامن گیر مردم و کشور شده است که برخی از غفلت دشمن و برخی از جدی نگرفتن تهاجم فرهنگی برای کشور به وجود آمد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر با اظهار این که بزرگترین سرمایه کشور و پشتیبان نظام و انقلاب مردم هستند، به مشکلات سنگین اقتصادی و اجتماعی مردم اشاره کرد و مطالبه گری را حق مردم دانست.

سرهنگ میرکریمی تصریح کرد: مسئولان باید تمام تلاش خود را به صورت جهادی برای رفع مشکلات مردم به کار ببندند و مردم هم حق دارند مشکلات و مطالبات خود را به اطلاع مسئولان برسانند اما باید این کار را از راه های صحیح خود انجام دهند.

وی با بیان این که برای حل مشکلات مردم یا باید چشم به خارج از مرزها داشت و یا بر توان داخلی تکیه زد، گفت: در خارج، کشورهایی که دوستدار ایران و قابل اعتماد هستند از ظرفیت و استعداد لازم برای حل مشکلات کشور برخوردار نیستند و مابقی کشورها هم یا دشمنی دیرینه ای با ایران دارند همچون عربستان و یا این که به کشورهایی که زیر یوق و تحت استعمار خودشان نباشند کمک نمی کنند و اگر هم کمکی کنند از جایگاه برتربینی و سلطه جویی خواهد بود همچون آمریکا و دیگر کشورهای قدرتمند دنیا.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر با ایراد این سوال که «آمریکا که رأس هرم قدرت سیاسی دنیا را در اختیار دارد، در حالی که از این ملت زخم خورده است چگونه برای ما دلسوزی کرده و تلاش می کند مشکلات ما را حل کند؟» گفت: در سال های اخیر هم به ما ثابت شد وقتی به سوی امریکا دست دوستی دراز کردیم و با وی توافق امضا کردیم، باز هم به این توافق پایبند نبود.

 

انتهای پیام/

 

  1. .. گفت:

    احسنت گل گفتن آقای کریمی

Go to TOP