چاپ خبــر
خبر خوش برای اسکی بازان؛

برف امروز جانی دوباره در کالبد پیست اسکی فریدونشهر دمید

با بارش برف ۴۰ سانتیمتری روز گذشته، پیست اسکی فریدونشهر دوباره فعال شد. میزان بارش های امسال فریدونشهر همچنان 70 درصد کمتر از سال گذشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، بارش برف ۴۰ سانتیمتری در پیست اسکی فریدونشهر به عنوان تنها پیست اسکی فعال استان اصفهان و مرکز ورزش های زمستانی این استان، خبر خوش برای اسکی بازان و دوستداران طبیعت برفی در استان اصفهان بود که موجب شد این پیست که به علت کمبود بارش ها رو به تعطیلی می رفت، دوباره جان گرفته و فعال شود.

برف دیروز برخلاف برف ۲۵ سانتیمتری سه روز گذشته، به علت آبدار بودن مطلوب پیست اسکی است و محیط را برای اسکی کردن آماده کرد. هرچند هنوز اسکی بازی در پیست اسکی فریدونشهر به علت عمق کم برف باید با احتیاط انجام شود، اما امید آن می رود با فعالیت سامانه بارشی پیش رو طی روزهای آینده، این پیست به شرایط مطلوب خود برسد.

بارش دو روز گذشته در فریدونشهر ۲۳.۳ میلیمتر بر مجموع بارش های سال آبی این شهرستان افزود تا این رقم را به ۱۰۸.۷ میلیمتر برساند. این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰.۴ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه ۶۷.۵ درصد کاهش داشته است. میانگین بارش در یک سال زراعی کامل فریدونشهر ۵۷۹.۸ میلیمتر است.

میانگین بارندگی سال جاری استان نیز تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۴۸.۶ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه ۶۹.۹ درصد کاهش داشته است.

طبق اعلام روابط عمومی پیست اسکی فریدونشهر، این پیست روز سه شنبه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) تعطیل است. علاقه مندان به ورزش اسکی می توانند روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در این پیست به ورزش اسکی بپردازند.

انتهای پیام/

 

Go to TOP