چاپ خبــر
به بهانه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی؛

گفتگویی کوتاه با کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی فریدونشهر

خودسیانی کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان فریدونشهر از با سوادشدن 98درصد مردم در گروه سنی 10 تا 49 سال شهرستان خبر داد .

به گزارش پونه زار؛ روابط عمومی اداره اموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر به بهانه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی گفتگویی را با  مرتضی خودسیانی کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی این شهرستان ترتیب داده است که در زیر می خوانید .

آقای خودسیانی پیشاپیش سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) خدمت شما ، همکاران عزیزتان ،آموزشیاران و عزیزانی که در این زمینه زحمات زیادی کشیدند خصوصا بازنشستگان این عرصه تبریک میگوییم .

به نام خدا متشکرم من هم این روز را به تمامی عزیزانی که صمیمانه در توسعه سوادآموزی زحمات فراوانی متقبل شدند خسته نباشید و تبریک می گویم .

در حال حاضر درصد با سوادی در شهرستان فریدونشهر به چه میزان رسیده است ؟

آقای خودسیانی : درصد با سوادی شهرستان در گروه سنی هدف دولت جمهوری اسلامی ایران به 98درصد رسیده است .

 چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است ؟

اقداماتی از قبیل : 1 – شناسایی اسمی از طریق سامانه  جامع سواد آمو.زی و مراجعه حضوری به محل زندگی افراد . 2 – تشکیل جلسات مکرر با مدیران مجتمع ها و مدارس مستقل و توجیه این عزیزان .3 – تشکیل جلسات ستاد راهبردی و شورای آموزش و پرورش در ارتباط با سوادآموزی . 4 – هماهنگی با ادارات طرف تفاهم نامه همکاری نهضت سواد آموزی شهرستان فریدونشهر .ضمنا در سال جاری ۳۹۸ نفر فراگیر در قالب کلاسهای سواد آموزی ، تحکیم و انتقال جذب نموده ایم . 

 چه موانع و مشکلاتی سد راه فعالیتهای شما شده است ؟

طبیعتا هر فعالیتی موانع و مشکلاتی دارد و فعالیتهای ما نیز از این امر مستثنی نیست . لذا موانع و مشکلاتی از قبیل : عدم استقبال از سوادآموزی به دلیل نداشتن انگیزه ی یادگیری در افراد ،پراکندگی بی سوادی در مناطق روستایی . مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده های بی سواد و ضعف بعضی آموزش دهندگان در ارائه روشهای تدریس مناسب در سر راه ما قرار گرفته است .

برای بالا بردن راندمان فعالیتهای خود در شهرستان چه راهکارهایی دارید ؟

آقای خودسیانی : راهکارهایی مانند شناسایی افراد با سواد محلی به خصوص اعضای با سواد خانواده حداقل فوق دیپلم که دارای توانمندی لازم برای دوره های آموزشی روش تدریس را دارند . تشویق و ترغیب سواد آموزانی که موفق به فراگیری خواندن و نوشتن شده اند . تشویق فرهنگیان عزیزی که در امر سواد آموزی فعالیت چشمگیری داشته اند و ایجاد انگیزه با سوا شدن و احساس نیاز آنان به سواد آموزی با اعمال تشویقات از طرف دولت .

ضمن تشکر از جنابعالی ، کلام پایانی .

 از شما تشکر میکنم و برای تمامی همکارانی که در این عرصه فعالیت می کنند آرزوی توفیق و سلامتی دارم .

vater mark2

گفتنی است با توجه به صعب العبور بودن جاده های قدیمی روستاهای شهرستان فریدونشهر و نبود امکانات در سالیان نه چندان دور،  نهضت و تلاش برای ریشه کردن بیسوادی در یکی از محروم ترین شهرستان های اصفهان نیازمند تلاش جهادی پرسنل  وقت و آموزشیاران اداره نهضت سوادآموزی فریدونشهر بوده است که اکثرکارکنان آن اداره  به دوران بازنشستگی رسیده اند و خاطراتی شنیدنی از دوران خدمت خود دارند . پونه زار ضمن تبریک سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به همه دست اندرکاران نهضت سوادآموزی به ویژه آموزشیاران قدیم و معلمین امروز سعی میکند به زودی تصاویر قدیمی این تلاش را منتشر کند .

Go to TOP