چاپ خبــر
هاشمی و یاران

یاران هاشمی از اول انقلاب تا امروز

هاشمی رفسنجانی از اول انقلاب تا امروز عهداه دار تاثیر گذارترین پست ها بوده در این میان وی همیشه یارانی داشته که از او حمایت کردند

ثصبه گزارش پونه زار از صاحب نیوز:در این مطلب به بررسی تیم­ها و یاران هاشمی در طول انقلاب اسلامی پرداخته­ایم. البته نکته مهمی که باید ذکر کرد این است که هر چند طی سالیان مختلف افراد زیادی با هاشمی همکاری کرده­اند، اما ما در این مطلب فقط به ذکر نزدیکان و افرادی که همکاری نزدیک با هاشمی داشته ­اند پرداخته‌ایم.

تیم مجلس، اولین تیم

400373_210

به ترتیب از چپ: سید جمال ساداتیان، حسین هاشمیان، حسن روحانی

تیم دولت، نزدیک­ترین یاران هاشمی

400374_235

به ترتیب از چپ: زنگنه، نعمت زاده، کرباسچی، حجه الاسلام شوشتری، مهاجرانی، مرحوم نوربخش و کلانتری

تیم مجمع تشخیص

400375_885

به ترتیب از چپ: اکبر ترکان، علی آقا محمدی، سید محمد میر محمدی، محمد باقر نوبخت، محمد هاشمی

تیم رسانه­ای

400376_542

به ترتیب از چپ: بابک دربیگی، علی غزالی، غلامعلی دهقان، هوشمند سفیدی و فواد صادقی

تیم خانوادگی، جنجالی­ترین تیم

n00007606-b

 

تیم مشاوران

400378_220

به ترتیب از چپ: حجه الاسلام تیمور علی عسگری، حسین کمالی، حجه الاسلام قدرت الله علی خانی وغلامعلی رجایی

تیم از دیگران برگشته

ius(1009)

علی مطهری و صادق زیبا کلام

تیم دانشگاه آزاد

125840_846

عبدالله جاسبی رئیس پیشین دانشگاه آزاد

نتیجه ­گیری

در مجموع می­توان گفت که بیشترین و تأثیرگذارترین یاران هاشمی افرادی هستند که در دو دولت او به عنوان کارگزار خدمت کرده­اند و آنانند که امروز بیشترین حمایت را از وی انجام می­دهند. این افراد، در زمینه ­های مختلف، زاویه زیادی با گفتمان اسلام ناب و انقلابی دارند. به طور مثال، در زمینه سیاست خارجی، کارگزاران سازندگی، از اصولی مانند تشنج زدایی، طرفداری از مذاکره و رابطه با آمریکا و جذب سرمایه‌های خارجی پیروی می‌کند و یا در حوزه اقتصاد، طرفدار سیاست تعدیل اقتصادی، اقتصاد آزاد و سرمایه‌داری است و برنامه‌های توسعه در دولت هاشمی رفسنجانی محصول تفکر همین افراد است.[۱۳] از دیگر یاران مؤثر هاشمی خانواده وی هستند و در زمینه خانواده هاشمی بحث­های فراوانی وجود دارد. اظهارات جنجالی و مغرضانه خانم عفت مرعشی در طول سالیان گذشته باعث ضربه­ زدن به اعتبار و حیثیت هاشمی شده است و فرزندان هاشمی -بخصوص فائزه و مهدی- در این مدت فعالیت­ هایی را علیه نظام انجام داده­اند که برای هاشمی مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

 

Go to TOP