چاپ خبــر
افسوسی که باید خورد؛

آتش سوزی در مراتع فریدونشهر/لاک‌پشت‌ها در آتش سوختند+عکس و فیلم

آتشی که به جان مراتع فریدونشهر افتاده و به سرعت در حال پیشروی بود، توسط شهروندان وظیفه شناس فریدونشهری مهار شد. این آتش به جان زیست لاک‌پشت‌های ساکن در آنجا هم افتاد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، ظهر دیروز تعدادی از شهروندان فریدونشهری متوجه آتش سوزی در مراتع بالادست دانشگاه پیام نور فریدونشهر شدند.

عده‌ای از شهروندان فریدونشهری با مشاهده این آتش از دور، ضمن تماس با آتش نشانی خود را به محل رسانده و با وسایل در دسترس مثل بیل سعی کردند آتش را که به سرعت در حال پراکنده شدن بود مهار کنند. خودروی آتش نشانی هم دقایقی بعد در محل حاضر شد و به کمک ایشان آمد.

یکی از شاهدان گفت آتش به سرعت در حال نزدیک شدن به درخت‌های پارک سراب و پراکنده شدن از هر چهار طرف بود که در صورت اقدام دیرتر علاوه بر این که به جان درخت‌های متراکم پارک سراب می‌افتاد، مراتع وسیعی را طعمه خود می‌کرد.

این آتش سوزی منجر به سوختن لاک‌پشت‌های ساکن این منطقه نیز شد. علت آتش سوزی مشخص نیست ولی شاهدان محلی از سیگار کشیدن چند جوان در آن محل قبل از آتش سوزی خبر داده‌اند. این احتمال می‌رود که رها کردن ته سیگار در محل منجر به آتش سوزی شده باشد.

تصاویر آتش سوزی دیروز

  1. توی محوطه دانشگاه دنبال کدام مقصر می گردی پس مسئولین دانشگاه کجا بودند که نه نگهبانش خبردار شده و نه دیگر کارمنداش باز هم خوبه خود دانشگاه آتش نگرفته اونوقت به نظر شما باز هم مقصر ته سیگار بود

  2. مجهول گفت:

    واقعادردناک وتاسف آوره…و بی ملاحظگی و بی توجهی بعضی از آدمها واقعا اثراث جبران ناپذیری رو بر طبیعت باقی میگذاره…
    خواهشمندیم با عاملین این حادثه برخورد بشه و حتی برای چنین اتفاقاتی جریمه هم بگذارند بد نیست…
    این جور آدما باید بفهمن طبیعت جای اینجور خرابکاری ها و بازیچه ی دست اونا نیس…

  3. وای به حال اخر و عاقبت بانیاش چون زجری که لاک پشتهای بی نوا کشیدند مطمئن باشند اگر اتش سوزی عمدی بوده باشد خودشان هم به همان اندازه زجر خواهند کشید .

  4. فرهنگ بالاترین سرمایه ای است که هرجامعه دارد.باید همواره تاسف افرادی رادر جامعه خورد که بابی فرهنگی خوداقداماتی را انجام می دهند که همگان را متاسف می کنند.اگرشما گشتی دراطراف پارک سراب دوری بزنید تاسف شما چندین برابر می شودومشاهده می کنیدکه روشن کردن آتش چه برسرپارک زیبای سراب آورده است. ریختن زباله وته سیگارازمهمترین موارد آلودگی هاست .امیدوارم شهرداری محترم دراولین فرصت با نصب تابلوهای هشداردهنده ازروشن کردن آتش جلوگیری کرده وکلاٌ ممنوع نماید.وضمن شماره گذاری مکانهای نشستن وارائه کارت تحویل وپس ازاستفاده وتحویل زباله ومبلغ مختصری برای هزینه ها ،مکان راکنترل وتحویل بگیرد.تاازاین بی انضباطی ها کاسته شود.ممنون ازپونه زاربرای انعکاس نظرات وپیگیری ها.

  5. علی گفت:

    سلام
    ضمن تشکر از شهردار محترم کلیه عوامل اجرایی شهرداری به خاطر زیبا سازی سطح شهر نکته کوچکی را (صرفا جهت اطلاع) در مورد جدول گذاری نحوه قرار گیری جدولها با ارسال دیتایل اجرایی که به پیوست میباشد
    به اطلا ع میرسانم خواهشمند است مراتب جهت اصلاح روش اجرایی به اطلاع مسیولین مربطه رسانده شود
    نمای جدول قاعدتا باید به سمت سواره رو ویا پیاده رو باشد در حالی که کاملا برعکس اجرا شده است.
    با سپاس فراوان

  6. با سلام مگر این حیوانات بیچاره چه گناهی دارند که با ما انسانهای نا سپاس همزیست شدن .خواهشمند است در امر حفاظت از نعمتهای خداوند بیشتر دقت کنیم ما در برابر ایندگاه مسئولیم.

Go to TOP