چاپ خبــر
کمی تأمل؛

وقتی شهرداری فریدونشهر سطل‌های زباله شهر را به خاطر خراب شدن خودرو دو هفته خالی نمی‌کند/تصاویر

از حدود دو هفته پیش تخلیه سطل‌های زباله سطح شهر با اخلال روبرو شده اند که این امر موجب تجمع زباله‌ها اطراف سطل‌ها، پراکنده شدن زباله‌ها توسط حیوانات، انتشار بوی بد در محله‌های شهر، زشت شدن چهره شهر و به راه افتادن شیرآبه زباله‌ها در معابر عمومی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، علیرغم اعتراض شهروندان از حدود دو هفته پیش تخلیه سطل‌های زباله سطح شهر با اخلال روبرو شده اند که این امر موجب تجمع زباله‌ها اطراف سطل‌ها، پراکنده شدن زباله‌ها توسط حیوانات، انتشار بوی بد در محله‌های شهر، زشت شدن چهره شهر و به راه افتادن شیرآبه زباله‌ها در معابر عمومی شده است.

مسئولان شهرداری علت این امر را خراب شدن خودروی حمل زباله دانستند که این دلیل با توجه به گذراندن هفته پدافند غیرعامل در همین ماه، تأمل برانگیز است. چرا که در این هفته همایش ها و برنامه های مختلفی برای مسئولان برگزار شد و در آن از اقداماتی سخن گفته شد که به کمک آن ها آسیب پذیری اجتماع در برابر خطرات انسانی و غیرانسانی به حداقل می رسید که یکی از این اقدامات اندیشیدن راه های جایگزین برای مواقع ضروری است.

اکنون شهرداری و شورای شهر پاسخ دهند آیا با وجود زمان دو هفته ای، اقدام جایگزینی برای خراب شدن خودروی حمل زباله شهرداری یه منظور حفظ سلامتی مردم در برابر آلودگی زباله و نشر آن نیاندیشیده اند؟

  1. بنده خدا گفت:

    شاید نظرم ربطی به اصل خبر نداشته باشه ولی چندان بی ربط هم نیست.
    همشهریای عزیز و گرامی برگ درختان آشغال نیست.عکسها را که نگاه میکردم کلی برگ ریختن بعنوان زباله.تا پاییز میشه یه عده شروع میکنن این برگها رو از حیاط خونه هاشون جمع میکنن و میریزن تو سطل زباله.از اون بدتر همشهریایی هستن که این برگها رو آتیش میزن و هوای شهر رو آلوده میکنن.یه کشاورز ساده که دارای کمترین اطلاعات کشاورزی و باغبانی باشه هم میدونه که کودبرگ (همین برگ درختها) جزو غنی ترین و بهترین کودهای طبیعی محسوب میشه.ماشالله هرکی رو میبینی برا خودش یه باغ داره.لااقل این برگها رو ببرین تو باغهاتون واسه درختا خیلی خوبه.

  2. پس اون نخبه ها و برگزیدگان !! حاضر در شهرداری و شورا کجا هستند؟

  3. اصلا مشخصه اون گربه داره برگ میخوره !!!!!!!!!!!!! ههههههههههههههه

  4. همشهری گفت:

    در کل عملکرد شهرداری در نظافت خیابان ها و کوچه ها خیلی کم شده به عنوان مثال در چهارصددستگاه دو سال پیش هر ی هفته یا کمتر خیابان های اصلی توسط نیروهای زحمت کش شهرداری جارو میشد ولی متاسفانه این عملکرد در این دو سال خیلی خیلی کم شد و تا جایی که امسال اصلا نظافتی انجام نشد به طوری که خیایان اهای اصلی پر از برگ های درختان و اشغال و خاک و … شده است لطفا در انتخاب مسئولین مربوطه دقت فرمایید که با بی مسئولیتی دو نفر شهر به این اوضاع دچار نشه

  5. پس کجایند مردان بی ادعا و نخبه (خدا هم به فکر نخبگان هستا که برف نبارید چون اگه برف میبارید چی میشد سطل زباله انجوری مدیریت شهریم اینجوری)چه شود. شهردار محترم وعزیز خواهشن برا زمستان از همین حالا نه اشتباه شد ببخشید از اول زمستان به فکر باشید شرمندها.

  6. م گفت:

    تا جایی که میدونم دوبار تا حالا در مورد سطل های زباله مطلب در پونه زار گذاشتین پس کی باید شهردار مطلع بشه و نقاط ضعف کارشا برطرف کنه.
    چرا همه مسئولین فکر می کنند وقتی سرکار میاند باید تیشه بزنن به ریشه کارهای قبلی. تازه فرهنگ بازیافت و جمع آوری زباله توی شهرمون جاافتاده بود.

  7. شهرداری وشورا فقط به دنبال تغییر کاربری هستند چکار دارند به زباله و …….مگه بیکارند جواب مردم را بدهند

  8. شهروند گفت:

    به اصطلاح نخبگان محترم کمک های دریافتی ازدیدار بارئیس مجمع تشخیص راچه کردند اینها فرمودند برای حل مشکلات رفتیم پس چی شدکجاهزینه کردند؟
    شورای محترم باعملکردش چه پاسخی دربرابرخداوند متعال دارد.
    آقایان دلسوزو دکتراها پاسخی برای این حرکت خودشان دراین شهر محروم دارندیا خیر؟

  9. باس نخبه افته که بیاد به فکر زباله های شهری باشه
    من به نوبه ی خودم معذرت می خواهم از آقای شهردار به خاطر حرفای عالی ورسای مردم

Go to TOP