چاپ خبــر

تصاویر| آغاز پروژه کوتاه‌سازی جاده پشتکوه فریدونشهر به همت بسیج

طی مراسمی با حضور مسئولان استان، عملیات حذف گردنه کیوارستان در جاده پشتکوه شهرستان فریدونشهر به همت سپاه و بسیج آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، طی مراسمی با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان و فرمانده تیپ ۴۰ مهندسی سپاه صاحب الزمان استان و جمعی دیگر از مسئولان استان و همچنین شهرستان فریدونشهر، عملیات حذف گردنه کیوارستان در جاده میدانک-پشندگان در محدود پشتکوه موگویی به منظور ایمن سازی این جاده، کاهش مسیر و سهولت برف روبی در زمستان آغاز شد.

گروه جهادی شهید جواد محمدی و تیپ ۴۰ مهندسی سپاه استان با استقرار ماشین آلات سنگین راهسازی، این اقدام عام المنفعه را برعهده گرفته‌اند.

فرمانده تیپ 40 مهندسی سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- استان اصفهان در مراسم کلنگ زنی حذف گردنه کیوارستان در جاده پشتکوه شهرستان فریدونشهر، از 18 سال حضور نیروهای مهندسی سپاه در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به منظور محرومیت زدایی سخن به میان آورد و از محرومیت بالای این منطقه سخن گفت.

سرتیپ دوم پاسدار محمد گرامی تصریح کرد: مناطقی از جاده‌های این استان را امروز آسفالت کرده‌ایم که روزی گذر از یک مسیر 20 کیلومتری آن با ماشین کمک دار چهار ساعت طول می‌کشید. وی احداث 1620 کیلومتر جاده، 300 کیلومتر لوله کشی آب، احداث مدرسه، احداث بندهای خاکی و غیره از جمله خدمات تیپ مهندسی سپاه در این مناطق برشمرد.

فرمانده تیپ لجستیک سپاه استان اصفهان شرایط منطقه پشتکوه و عشایر ساکن در این منطقه را سخت عنوان کرد و کارهایی همچون بهسازی جاده‌ها را دارای اثر مستقیم بر روی توسعه این مناطق دانست ولی از کندی خدمات رسانی به این مناطق به دلیل سیستم اداری پیچیده سخن گفت.

سردار گرامی اظهار کرد: گاهی برای انجام یک کار عام المنفعه این چنینی یک سال منتظر صدور مجوزها می‌نشینیم و باز هم به نتیجه نمی‌رسیم در حالی که یک روز خوابیدن دستگاه در شرایطی که قدم به قدم منطقه و کشور به آن احتیاج دارد بسیار سنگین است.

وی گفت: نیروهای ما که در این مدت اینجا معطل صدور مجوزها بودند در این مدت می‌توانستند 20 کیلومتر جاده در سیستان و بلوچستان احداث کنند لذا درخواست می‌کنیم از مسئولان مساعدت کنند و مردم هم همراهی کنند تا با برادری گام‌های توسعه در این منطقه را سریعتر برداریم.

فرمانده تیپ 40 مهندسی سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- تصریح کرد: حذف گردنه کیوارستان در جاده پشتکوه سبب حذف شیب خطرناک، حذف پیچ خطرناک، حذف پل حادثه ساز، کوتاه تر شدن مسیر و امکان برف روبی سریعتر در فصل زمستان می‌شود و این گام اول است و بعد از آن گام‌های بعدی را خواهیم برداشت تا نهایتاً هموار شدن این مسیر را ببینیم و با رونق گردشگری در آن، توسعه منطقه اتفاق بیافتد.

سردار گرامی با تقدیر از گروه جهادی شهید جواد محمدی، آثار این خدمات را ایجاد امید و شادابی در منطقه عنوان کرد.

معاون عمرانی و برنامه ریز استاندار اصفهان نیز در این مراسم با بیان این که در هفته دولت امسال بیش از 1700 پروژه را با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان افتتاح کردیم، خدمات تیپ 40 مهندسی سپاه استان در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان را تحسین برانگیز و قابل تقدیر دانست.

حجت الله غلامی گفت: هرچند این خدمات در مناطق محروم کشور ضروری است اما ما در استان اصفهان نیز علیرغم این که عنوان استان برخوردار را داریم در شرق و غرب استان مناطق بسیاری محرومی داریم که هنوز از خدمات زیربنایی نمی‌توانند استفاده کنند.

وی قول تخصیص بودجه برای آسفالت جاده میدانک-پشندگان را داد و با اقرار به کندی سیستم اداری که منجر به سنگ اندازی‌هایی نیز در مسیر پروژه‌های عمرانی می‌شود در مورد فعالیت‌های عمرانی بسیج در منطقه همچون طرح حذف گردنه کیوارستان خطاب به نیروهای جهادی حاضر در منطقه اظهار کرد: هر کجا نیاز به هماهنگی دولتی بود و هر زمان کار خواست متوقف شود با یک تلفن با من هماهنگ کنید.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه، احداث راه است و راه که بیاید سایر امکانات و خدمات نیز به منطقه خواهد رسید.

انتهای پیام/

Go to TOP