چاپ خبــر

هلاکت 1900 تروریست تونسی در سوریه/افشای تصمیم خطرناک تروریستهای خارجی

منابع تونسی از هلاکت 1900 تروریست تونسی در سوریه از ابتدای بحران تاکنون خبر داده اند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، محمد اقبال بن رجب رئیس جمعیت نجات تونسیهای گرفتار در خارج اعلام کرد این جمعیت به صورت مستند، نام 155 تونسی از بین 1900 تونسی را که به سبب مشارکت در اقدامات تروریستی در سوریه کشته شده اند، جمع آوری کرده است. این افراد پس از پیوستن به گروههای تروریستی مسلح به هلاکت رسیده اند.

بن رجب در نشستی در شهر سوسه تونس با حضور جمعی از خانواده های کسانی که برای جنگ در سوریه و عراق به بهانه جهاد رفته و به هلاکت رسیده اند، اظهار داشت یک پژوهش انگلیسی فهرست بیش از 1900 تونسی را که در سوریه کشته شده اند، آورده است و جمعیت نجات هم اسامی بیش از 155 نفر از این افراد را ثبت کرده است.

اواسط ماه مارس گذشته هم دستگاههای امنیتی تونس، هسته ای را متلاشی کردند که در زمینه جذب تونسی ها و اعزام آنها به سوریه برای پیوستن به گروههای تروریستی و تکفیری مسلح تحت عنوان ادعایی جهاد فعالیت می کرد.
از سوی دیگر روزنامه ایندیپندنت نوشت تروریستهای خارجی که به سوریه رفته اند قصد دارند دست به انجام حملات مشابه 11 سپتامبر در کشورهای خود بزنند.

ین روزنامه افزود گروههای تروریستی مسلح در سوریه قصد دارند همانند حملات یازده سپتامبر سال 2001 درآمریکا، و حملات سال 2005 لندن، عملیات تروریستی انجام دهند که نشانه جدیدی بر امتداد تروریسم از سوریه به کشورهایی است که از چند سال پیش به طور کامل از این گروهها حمایت می کنند.

این روزنامه از تصمیم تروریستهای به اصطلاح جهادی خارجی برای انجام حملاتی مشابه حملات یازده سپتامبر خبر داد و نوشت افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) گذرنامه های خود را آتش می زنند تا پایبندی دائمی خود را به جهاد ادعایی نشان دهند.

بسیاری از کشورهای منطقه ای و غربی اخیرا از خطرات ادامه سرازیر شدن تروریستها به سوریه و احتمال بازگشت آنها به کشورهایشان پس از کسب تجارب جنگی در زمینه عملیات تروریستی و فراگیری افکار افراطی ابراز نگرانی کرده اند.
حتی برخی از کشورها از جمله انگلیس به سلب تابعیت از شهروندانی روی آورده اند که برای جنگ به سوریه رفته اند، زیرا از بازگشت آنها و کسب تجربه در زمینه اقدامات تروریستی می ترسند.

Go to TOP