چاپ خبــر

برنامه نگاه 5 اصفهان برنامه ای برای خنده!

دیروز برنامه نگاه 5 اصفهان میزبان فرماندار و نماینده مردم شهرستان فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی بود. برنامه ای که گفت و گو محور است و سعی دارد با دعوت از مسئولین شهرستان ها به مشکلات و سوال های مطرح شده مردم بپردازد و مسئولین را در مقام پاسخ گویی قرار دهد تا حلقه ای واسط بین مردم و مسئولین شود.

در زیر نگاهی داریم به برنامه مورخ 19 اردیبهشت که با حضور مسئولین اول شهرستان فریدونشهر بر روی آنتن رفت:

برنامه ساعت 17 و 5 دقیقه از شبکه اصفهان به صورت زنده بر روی آنتن رفت که در ابتدا به خاطر  اینکه هفته گذشته به علت  نبود زمان و وقت کافی نتوانسته اند به مشکلات شهر رزوه شهرستان چادگان بپردازند، سمت وسوی برنامه از شهرستان فریدونشهر به سمت شهرستان چادگان رفت و تا حدود ساعت 17 و بیست دقیقه سوالات مردم رزوه پخش و بررسی شد.

از ساعت 17 و پانزده دقیقه برنامه به سمت بررسی مسائل و مشکلات شهرستان فریدونشهر رفت که تا ساعت 18 ادامه یافت.

2

نکته جالب توجه این بود که از این زمان 40 دقیقه ای حدود 15 دقیقه به پخش تصاویری از شهر فریدونشهر و صحبت های مجری برنامه و تعارفات مهمانان و سوالات تصویری مردم اختصاص یافت. یعنی مدت زمان پاسخ گویی مهمانان برنامه به 25 دقیقه رسید که با حضور دو نفر از مسئولین شهرستان فریدونشهر به هرکدام 12 دقیقه زمان داده شد تا پاسخ گوی مردم شهرستان خود باشند.

12 دقیقه ای که هرچند با پاسخ گویی کلی و خوب  مسئولین و استفاده کامل از زمان کم موجود همراه می شد ولی بیننده تلویزیونی که پای برنامه نشسته بود تا پاسخ مسئولین شهرستان خود را درباره کوهی از مشکلات شهر و دیار خودش بشنود باید مشکل نبود زمان و ضعف برنامه در اجرا و کلی نکته ریز و درشت دیگر را به جان می خرید و به جای روشن شدن مباحث، علامت های سوال ذهنش بیشتر می شد و احتمالا با اعصابی خورد از جلوی تلویزیون برخیزد و یا کانال تلویزیون رسمی استان خود را با شبکه های دیگر که امیدواریم شبکه های ماهواره نباشد عوض کند تا شاید سرگرم چند برنامه طنزو سریال های تکراری بشود هرچند می توانست با نگاهی عمیق تر به برنامه نگاه 5 شبکه اصفهان بیشتر بخندد.

اری وقتی ابر میکروفن گزارشگر هنگام مصاحبه می چرخد و لوگو هم ندارد باید خندید.

زمانی که تلفن برنامه فقط ابتدای برنامه یک بار اعلام می شود و کسی هم ان ور خط نیست باید خندید.

وقتی مجری برنامه نام خانوادگی مهمان خود را اشتباه تلفظ می کند می شود خندید.

بله زمانی که هیچ سوالی و تصویری از روستاهای شهرستان مورد بحث و نیز شهرهای دیگر شهرستان پخش نمی شود باید خندید.

می شود به دکور عجیب و تکان خوردن میز مجری هنگام گذاشتن دست خودش روی میز خندید.

می شود به نوع تصویر برداری گروه اعزامی به شهرستان و زوم های عجیبشان خندید.

می شود به سانسور سوالات هم خندید.

عدم پخش هیچ سوالی درباره محیط زیست شهرستان و تونل در حال مطالعه پشندگان و بسیاری موارد حساس دیگر خنده دار نیست؟

اگر خنده تان از شوق نباشد می توان خنده تلخی زد به گذر سریع از سوال ها و عدم بحث چالشی و ارتباط های تلفنی با مسئولین استانی و عدم پوشش سوالات مهمی مانند اشتغال جوانان و …

ولی انصافا می شد به تیتراژ برنامه و لوگو و موسیقی پخش لوگو کلی خندید چرا که با یک اهنگ سنتی شروع و با یک اهنگ ضرب تند پاپ به پایان می رسید.

چه بخندید چه نخندید می شود گفت سهوی یا عمدی تهیه کنندگان این برنامه و کارگردانانش به شعور مخاطبانش در دور افتاده ترین روستاها و شهرهای استان  خندیدند.

1

 

 

 

 

 

  1. علیرضا گفت:

    مجری برنامه هم بسیار بسیار ضعیف است . همان موقع هم که برنامه مخصوص رزوه پخش می شد مجری مهمترین سوالش این بود که رزوه در چه سالی شهر شد و تا آخر هم بر این مسئله لابد مهم پای فشرد. اطلاعات مجری آنقدر ضعیف بود که حتی نمیدانست رزوه شهر است نه شهرستان و حتی تلفظ صحیح آن را هم نمی دانست . نوع فیلمبرداری از شهر ما هم آنچنان ناشیانه و آماتور بود که منی که از اصول فیلمبرداری سردر نمی آورم هم شاکی شدم.
    از استان هنرپروری مثل اصفهان ساخت چنین برنامه های سرسری و باری به هر جهتی بعید است.

  2. و می توان برای توهین به شعور مردم نجیب فریدونشهر گریست !
    و می توان به هدر رفت بیت المال و حل نشدن گره ای از مشکلات شهرستان زار زار گریست !
    و باز هم می توان به فرمایشی بودن و صرفا پر کردن کنداکتور جدول پخش برنامه های شبکه اصفهان گریست !
    و…..
    و در آخر فقط یک سوال آیا مشکل و معضل اصلی شهرستان ما قطعی شبکه های دیجیتالی می باشد ؟ آیا؟؟؟؟؟؟
    تور خدا جواب بدید داریم می میریم از بی مشکلی و الکی نق زدن!!!!

  3. جناب آقای مهندس کلباسی مدیر کل محترم صدا وسیمای مرکز اصفهان
    با سلام و عرض ادب
    احتراما با توجه به ماهیت برنامه گفتگو محور نگاه پنج و طرح موضوعات و مشکلات شهرستانها و همچنین تهیه گزارش های مردمی و تصاویر مناسب! از سطح شهرستانها و ارتقای کمی و کیفی و افزایش میزان بیننده و اثر گذاری آن ، چند پیشنهاد برای تغییر نام این برنامه وزین ! شبکه استانی اصفهان محضرتان اعلام می شود.
    امیدست با انتخاب یکی از این نام ها موجبات خنده و انبساط خاطر بیشتر هم استانی های عزیز را فراهم کنید .
    “لبخند پنج”
    “خنده بر هر درد بی درمان دواست”
    “بخند تا دنیا بهت بخنده ”
    “اگه نخندی از دستت رفته”
    “جنگ هفته”
    “همه چی آرومه”
    “نق زدن ممنوع”
    “مگه چیزی بعنوان مشکل هم وجود داره ؟؟؟”
    “باهم بخندیم”

  4. دقیقا همین طوره. سیمای مرکز اصفهان حتی در برنامه نگاه 5 که شامل همه شهرستان ها هم می شود برای فریدونشهر کم لطفی کرد. حق فریدونشهر همه جا ضایع میشه.

  5. rezaa گفت:

    دقیقا همین طوره. سیمای مرکز اصفهان حتی در برنامه نگاه 5 که شامل همه شهرستان ها هم می شود برای فریدونشهر کم لطفی کرد. حق فریدونشهر همه جا ضایع میشه.

  6. بنده بخاطر علاقه به فریدونشهر بعد از اطلاع از طریق سایت پونه زار، بخشهای کوتاهی از این برنامه را ملاحظه کردم که منجر به ناراحتی بنده شد، لذا در مورد همین بخش کوتاه، چند سؤال و یک نکته را متذکر می شوم:
    1- آیا مسئولیت صداوسیمای یک استان نسبت به حل مشکلات شهرستانهای آن استان، صرفاً به دعوت از مسئولین شهرستانها در برنامه یکساعته و اتلاف وقت آنها با مسائل حاشیه ای خلاصه می شود؟
    2- چرا زمان اختصاص داده شده به رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرستانهای محروم یا در حال توسعه کشوراز زمان اختصاص داده شده به تبلیغات بازرگانی در صداوسیما کمتر است؟!
    3- آیا ساخت برنامه های چند دقیقه ای برای بررسی مسائل کلان یک شهرستان آنهم با حضور یک یا چند مسئول شهرستان بدون داشتن زمان کافی برای بیان مطالب، امر پسندیده و درخور شأنی محسوب می شود؟
    4- فلسفه وجودی برنامه ای که مجری از ابتدای برنامه ادعای کمبود وقت را مطرح ولی با پرحرفی و وارد شدن میان صحبتهای مهمانان برنامه مانع صحبتهای آنان می شود چیست؟ و آیا در سیمای مرکز استان اصفهان مجری دیگری که کمی دارای اطلاعات به روزتری باشد برای مدیریت چنین برنامه مهمی وجود ندارد؟
    5- چرا برنامه به نام فریدونشهر ساخته می شود ولی بیشتر وقت آن به یک شهرستان دیگر اختصاص می یابد و در آخر هم مسئولین صداوسیما در آمارها مدعی می شوند که مسائل و مشکلات شهرستان فریدونشهر در برنامه زنده به طور مفصل! بررسی شد؟!
    6- آیا لزومی به دعوت همزمان از دو مقام محترم و بلندپایه شهرستان در یک برنامه آنهم با موضوع بررسی مشکلات شهرستان بزرگی مثل فریدونشهر در حالی که وقت حتّی برای یک گفتگوی ساده هم کافی نیست امر خیلی واجب یا کارشناسی شده ای است؟
    7- آیا واقعاً می شود مشکلات یا نیازهای واقعی یک شهرستان آنهم در سطح فریدونشهر را در مدت 25 دقیقه – که چند دقیقه آنهم توسط مجری محترم مصرف شد – برطرف یا حتی بصورت تیتروار مطرح نمود؟
    پس بنظر بنده هم “انتقاداتی” که دوستان و عزیزان در بالا قید فرمودن کاملاً صحیح است. لذا در پایان ضمن تشکر و سپاس از زحمات این عزیزان و زحمت کشان شهرستان فریدونشهر و دوستان سایت پونه زار به دلیل اطلاع رسانی مناسب، بنظر بنده باید اعلام کرد که:
    ” علیرغم اینکه جناب آقایان اسفنانی و یسلیانی با متانت خاصی به سوالات و نکات پاسخ دادند ولی بنظر بنده این عزیزان باید برای مرتبه آتی حضور در چنین برنامه هائی ملاحظاتی را هم مدنظر قرار داده و تأکیدات بیشتری به برنامه سازان داشته باشند تا حقوق مردم محترم شهرستان هم محفوظ بماند و برنامه ای درخور شأن و منزلت نام «بام ایران» و مردم عزیزش از شبکه های استانی یا سراسری به نمایش در بیاد”. التماس دعا.

  7. هادی ل گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    از مدیر محترم خبرگزاری پونه زار استدعا داریم از اداره منابع طبیعی در مورد طبیعت شهرمون که تنها چیزی هست که دلمون بهش خوشه و داره از بین میره بپرسین چرا…. آیا اون حقوقی که دارن میگرن حلاله …….آیا شب راحت میخوابن……. آیا………………………….

  8. سلام ، من خودم چون نه کارشناس سیاسی هستم و نه کارشناس ارتباطات و نمی تونم الکی نظر بدمفقط اینکه فعلا” رسم این شده که باید التماس کرد چون اگر یک کیلو عسل و کرفس ندی کاری درست نیمشه همه جا اینطوره ، مگه کشورها به هم باج نمیدن . برو بچ ببینین فعلا” ما باید کاری کنیم که اون فاصله ای که زمان سلیمی فرماندار ایجاد شده از بین بره و وقت برای نق زدن زیاده و اگه ما خیلی هنر داریم مثل اقای نصرت الله تواضعی و اقای سیف الله عظیمانی دست ها را بالا می کشیم تا در جهت تعالی شهرستان گام برداریم نه اینکه روی صندلی بشینیم و تو فضای سایبری نظر بدیم و التماس دعا هم بخواهیم . اخه کسی نیست بگه شما که تا حالا بیل دستتون نگرفتید چرا پیشنهاد حفر خندق اطراف فریدونشهر برای بستن کلیه روابط را می دید . حرف اخر اینکه مسئولین بیدارند . حرف اخر اینکه مسئولین وبیدارند و درایتی که نماینده و فرماندار دارند خیلی بالاست و الا 33 هزار رای به نماینده نمی دادند ، پس خواهشا” فضا را سم پاشی نکنید و برنامه هایی را که نماینده و فرماندار برای بهره وری از رسانه ملی دارند خراب نکنید و به قولی مثل فرماندار قبلی تیره وتار نکنید.

  9. صالحی گفت:

    باسلام.متاسفانه فریدونشهر بااینکه فایده هاومنفعت های بسیاری برای استان اصفهان داشته ولی متاسفانه ازطرف این استان خیلی مورد کم لطفی وظلم قرارگرفته است.لذا ازمسولین بلندپایه کشوری خواهش دارم که نیم نگاهی هم به وضعیت نابه سامان این شهرستان داشته باشند،باشدکه فرجی بشه.ضمناازمردم خوب فریدونشهرهم تشکرمیکنم که هر روز به اتحادشون افزوده میشه.باتشکر

  10. با سلام خدمت شما دوستان عزیز و صاحب نظران ، بنده حقیر می خواستم بگم که مشکلات شهرستان ما اول باید بین خود ما حل بشه ، منظورم این هست که گام اول را باید خودمان طی کنیم و اون هم شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان به تمام دنیاست چون ما واقعا” بدور از فضای تبلیغاتی دروغ ، دارای شاخصه های مهمی در بخش کشاورزی و گردشکری هستیم که نیاز به تبلیغات نداره و برای همه مشهوده ، ولی مشکل اصلی اینجاست که تحصیل کرده های ما و انهایی که دارا هستند در شهرستان حضور ندارند و ما هم خودمان تا حالا عزمان را جزم نکریم که یک قدم جلو بریم و شهرستان را به تمام دنیا نشان بدهیم . من از اقای محسن رحیمی یک حرف خوب شنیدم ، ایشان در حال فیلم برداری از مناظر بودند و گفتند اگر این کیلیپ در تلفن های همراه پخش بشه شاید تا ان سر دنیا هم بره ، و. این نکته خیلی برام جالب بود که ما می تونیم با همین ظرفیت ها و امکانات موجود و تنها با تغییر رویه مدیریت ، کارهای بزرگی برای تعالی شهرستان انجام بدیم و دغدغه و هدف اقای اسفنانی نماینده و اقای یسلیانی فرماندار هم همینه و وجدانا” بیایید دست به دست هم بدیم و اقای یسلیانی را حمایت کنیم تا این برنامه ها به نتیجه برسه و خداوکیلی با یه کمی حضور و مشارکت و وراد گود شدن می تونیم و بدور از شعارپراکنی این کار را بکنیم و هر کسی در حوضه کاری خودش می تونه خیلی کارها انجام بده و این را هم بدونید که هر شهرستانی که پیشرفت کرده تنها با همت مردم خودش بوده . پس بیاییم و این منیت ها ، کبر و غرور خودمان را کنار بذاریم کار نداشته باشیم کی تحصیل کرده است و کی تحصیل کرده نسیت و قابلیت ها در نظر بگیریم و به ما و وحدت برسیم که لازمه پیشرفت شهرستان فریدونشهر هم ریشه در فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ عمومی در جامعه داره و اینکه هر شهروند فریدونشهری احساس کنه که شهرستان مال خودشه و پیشرفت آن ، پیشرفت خودشه ان وقت ما به اون جامعه مورد نظر Idealistic Society دست پیدا می کنیم . از اینکه در محضر اساتید اظهار نظر کردم عذر می خوام.

  11. اسفنانی گفت:

    سلام ، من می خواستم که امروز یه نظر بدم و قبلش نظرات دوستان را خواندم و صحبت های دوستمان Politician Reporterکه اول از ایشان تقاضا دارم فارسی را پاس بدارند را خیلی قبول دارم و همه حرف های مرا هم زدند ضمن تشکر از ایشان از مسئولین سایت پونه زار می خوام که وقتی فضایی برای اظهار نظر ایجاد می کنید لااقل این فضا را کنترل کنید و لااقل دو سه نفر تحلیل گر خبره و قوی داشته باشید تا خبرهای شما و نظرات دوستا را تحلیل کنه من امروز از تحلیل دوستمان Politician Reporter ممنونم که خوب با رعایت احترام و ادب تحلیل خوبی نوشتند خیلی خوشم آمد . برای تک تک شما ارزوی توفیق و بهروزی دارم .

  12. بنده خدمت دوست عزیزی که حتی زحمت نوشتن اسم و فامیلشون رو به خودشون ندادن و به اسم خاک پای همه! مطلبی رو در مورد نظر بنده قید فرمودن باید عرض کنم:
    1) اینکه؛ این نوع انتقاد از دیگران و مقایسه کردن افراد با هم بدون اینکه کوچکترین شناختی از اونها داشته باشیم کار صحیحی نیست.
    2) اینکه؛ میشه کارها بدون باج دادن هم انجام بشه، اگر امثال بنده و شما با اقتدار و به موقع کارها و وظایفمون رو به درستی انجام بدیم نیازی به باج دادن و باج خواستن وجود نداره. اگر قرار باشه هرکاری با باج دادن و حق و حساب گرفتن درست بشه توی این مملکت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. اقتدار و مدیریت لازمه کار مسئولین یک شهرستان به بزرگی فریدونشهره، اگر قرار باشه با باج دادن کارها رو پیش ببریم پس هرکسی می تونه فرماندار، شهردار یا نماینده بشه و دیگه انتخاب افراد اصلح معنائی نداره، کافیه یک نفر روی صندلی بشینه و فقط با هزینه از بیت المال و باج دادن کارها رو پیش ببره!!!
    3) اینکه؛ به نظر شما نق زدن مترادف با انتقاد کردنه، ولی به نظر بنده انتقاد اگر موجب سازندگی و اصلاح امور بشه خیلی با نق زدن متفاوته. بنده فقط عرض کردم مسئولین طراز اول شهرستان برای حضور در یک برنامه باید ملاحظاتی را داشته باشند که این امر هم همه جا مرسومه و من هم گمان نمیکنم مسئولین شهرستان حاضر باشند به هر قیمتی و در هر برنامه ای و با هر شرایطی حضور پیدا کنند، پس اینکه ما بخواهیم فاصله ای که به قول شما در زمان فرماندار سابق ایجاد شده رو با زیرپا گذاشتن یک سری مسائل و رعایت نکردن بعضی اولویتها پر کنیم به نظر من کار صحیحی نیست و قطعاً و یقیناً هیچکدام از مسئولین شهرستان هم حاضر و راضی به این کار نبوده و نخواهند بود.
    4) اینکه؛ همه ی هنر افراد به بیل دست گرفتن یا پشت صندلی نشستن خلاصه نمیشه، برخی ایده های درست و سازنده از پشت همین میزها و با فکر کردن ارائه میشن، همه کارهای درست هم فقط با آستین بالا زدن نیست که انجام میشن، بلکه فکر کردن و ایده صحیح دادن مقدمه آستین بالازدنه، “”ممکنه بعضی از کسانی که شما فکر می کنید فقط پشت میز میشینن، به موقعش بیل هم دست گرفته باشن، یا بعضی از کسانی که بیل دست میگیرن به موقعش پشت میز هم نشسته باشن و در مورد اینکه بیل دست گرفتنشون چطور میتونه منجر به سازندگی و بهره وری و آبادانی شهر یا مملکتشون بشه فکر کرده باشن””، پس نباید به طور مطلق در مورد انسانها صحبت کرد. من هم به موقعش بیل هم به دست گرفتم و خواهم گرفت، منتهی به شرطی که قبلش پشت میزم در مورد کاری که قصد انجام اون رو دارم فکر کرده باشم- البته قطعاً کاری که من انجام خواهم داد کندن خندق نخواهد بود-.
    5) اینکه؛ بنده هیچ وقت قصد نادیده گرفتن میزان آراء مردم به نماینده محترم شهرم یا درایت و هوشیاری مسئولین شهرستان خودم رو نداشتم و خیلی هم از نماینده محترم، فرماندار عزیز و سایر مسئولین شهرم ممنونم که برای شهر ما زحمت می کشن، و اصلاً جای اینگونه صحبت ها اینجا نیست، و اسم کاری هم که بنده انجام دادم “سم پاشی” نیست، اعلام نظر کردنه، مثل شما که نظرتون رو دادید.
    6) اینکه؛ باز هم التماس دعا…….

  13. مهدی گفت:

    چرا نیم ساعت از برنامه ای که مختص مشکلات شهرستان فریدونشهر بود به رزوه چادگان پرداختند و وقت را که کاملا مختص شهرستان فریدونشهر بود را گرفتند ؟؟ حتی سوالاتی هم از دیگر مناطق فریدونشهر مثل شهر برف انبار – خویگان و پیشکوه و پشتکوه و روستاهای شهرستان فریدونشهر مطرح نشد . واقعا عصبانی شدم و افسوس خوردم

  14. nut گفت:

    از همه خنده دار تر یا شاید گریه دار تر:
    این علامت تک چشم یکی از مهم ترین نماد های شیطانه…درواقع از نمادهای شیطان پرستیه…من اهل تلویزیون نیستم زیاد ولی واقعا جای تاسف داره لوگوی یک برنامه تلویزیونی نماد شیطان پرستی باشه!!!!

Go to TOP