چاپ خبــر
نگاهی به مشکل نبود فضای سبز و پارک بازی مناسب در محله کوی فرهنگیان فریدونشهر؛

از مسئولان می خواهیم پارک ما را درست کنند

نبود یک فضای مناسب با حداقل امکانات برای سرگرمی و گذران اوقات فراغت، برای ساکنین محله کوی فرهنگیان شهر فریدونشهر به یک مسئله و مشکل بزرگ تبدیل شده است که به نظر می رسد برای حل آن جز وعده و وعید دادن کاری انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر-پونه زار؛  با تعطیلی مدارس و شروع فصل تابستان پر کردن اوقات فراغت دانش اموزان به مهمترین دغدغه خانواده ها تبدیل شده است.

در این میان وجود و حضور مراکز فرهنگی، تربیتی و آموزشی در سطح شهرستان می تواند برای کمک به خانواده ها و پر کردن این اوقات بسیار مناسب و مفید باشند. اما اینکه در سطح شهرستان فریدونشهر چه نهادهایی مسئول این مسئله هستند و امکانات موجود چند درصد از مخاطبان خود را راضی خواهد کرد مسئله ای است که در آینده ای نزدیک بدان خواهیم پرداخت و سعی می کنیم ضمن معرفی مراکز و امکانات موجود به کمبود ها و دلایل آن ها نیز بپردازیم.

در این میان وجود فضاهای مناسب برای تفریح و سرگرمی یا همان بازی کودکان و نوجوانان در محله و مکان سکونت آنان از اهمیت خاصی برخوردار است و شاید کمترین خواسته این قشر پر انرژی و خانواده هایشان باشد.

محله کوی فرهنگیان یکی از محله های شهرستان فریدونشهر است که علی رغم گذشت بیشتر از یک دهه از شروع احداث و سکونت قشری از جامعه که به نظر هم جوان می رسند و بار کلمه فرهنگی را نیز به دوش می کشند، در داشتن یک فضای مناسب برای تفریح و استراحت و گذران فراغت یا کمتر ازآن یک فضای مناسب برای بازی کودکان و نوجوانان بی نصیب مانده است.

فضاهای سبز و محل پارک ها در این محله از سالیان قبل جا نمایی شده است و فقط فضای آن موجود می باشد و علی رغم درخواست های مکرر ساکنین آن، همچنان اقدام مناسبی برای تکمیل یا آماده کردن آن انجام نشده است.

مهمترین فضای سبز و محل پارک در نظر گرفته شده برای ساکنین این محله در قسمت میانی آن قرار دارد و می شود گفت فضای خوبی هم برایش در نظر گرفته شده است اما پارکی که الان باید شاهد حضور شلوغ نوجوانان و خانواده هایشان برای بازی و سرگرمی باشد، جز چند وسیله نیمه کاره ورزشی و سنگ و کلوخ های کوچک و بزرگ مهمان دیگری ندارد و نگاه پر از حسرت ساکنینش را هر روز تحمل می کند.

گذری داشتیم بر این محله و از نزدیک تصاویری را تهیه کردیم تا پیام نوجوانان و نونهالانی را برسانیم که منتظر فضایی امن برای تفریح و پر کردن اوقات فراغتشان در محله خود هستند.

در زیر تصاویری از پارک و فضای سبز محله کوی فرهنگیان را می بینید:

farhangian 930314 (1) farhangian 930314 (2) farhangian 930314 (3) farhangian 930314 (4) farhangian 930314 (5) farhangian 930314 (6) farhangian 930314 (7) farhangian 930314 (8) farhangian 930314 (9)

در فیلم زیرهم نوجوانان ساکن این محله از مسئولان برای رسیدگی به یکی از کمترین نیازهای اساسی خود درخواست کمک کرده اند:

  1. فکرنکنم که مسئولین به فکر ساختن پارک برای بچه باشند .چون بیشتر از10سال است که وعده ووعید مدهند
    حتی زمین هایی که به مادادند هزینه جدول کشی خیابانها راازما گرفتند ولی….

Go to TOP