چاپ خبــر

احیای بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان اصفهان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: عملیات احیا و اصلاح حدود هزار هکتار از اراضی بیابانی در استان اصفهان آغاز شده است و برای افزایش این میزان در انتظار تخصیص اعتبارات بیشتر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از تسنیم، محمدحسین شاملیاظهار کرد: اراضی بیابانی استان با نهال کاری، کشت بذر، بادشکن و دیگر طرح‌ها احیا می‌شوند که برای نهال کاری در هرهکتار زمین بیابانی حدود 25 میلیون ریال هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه این اراضی بیابانی در شهرهای اصفهان، برخوار، میمه، نائین، خوروبیابانک، جرقویه، انارک، نصرآباد و آران‌وبیدگل با گونه‌های  تاغ و قره داغ نهال‌کاری شد، افزود: کاشت این نهال‌ها در 6 ماه گذشته انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: حفاظت از تاغزارهای موجود در استان اصفهان که حدود 300 هزار هکتار از اراضی این منطقه را شامل می‌شود امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی استان تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد، افزود: از این میزان یک میلیون و 90 هزارهکتار زمین، 16 کانون بحران را در خود جای داده که در حدود 300 هزار هکتار آن عملیات احیا و اصلاح انجام شده است و باقی مانده اراضی هم امسال احیا می‌شوند.

شاملی تصریح کرد: شهرهای انارک، چوپانان و آران و بیدگل از مهمترین مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی در استان اصفهان هستند.

وی همچنین با بیان اینکه 30 درصد زمین‌های استان اصفهان بیابانی است، خاطرنشان کرد: تاکنون 300 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان اصفهان احیا شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: استان اصفهان 10 میلیون و 700 هزار هکتار وسعت دارد که  3 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی آن را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهد.

Go to TOP