چاپ خبــر

کیفیت آب شرب گلپایگان ارتقا می‌یابد

مدیر امور آبفای شهری گلپایگان گفت: ساخت دستگاه فیلتر شنی در فاز نخست تصفیه خانه آب گلپایگان به پایان رسید و این دستگاه سبب ارتقای کیفی آب شرب این شهرستان می‌شود

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل ازتسنیم، ناصر دهقادنی اظهار کرد: با توجه به کدورت موجود در آب ورودی فاز نخست تصفیه خانه آب، بکارگیری یک دستگاه فیلتر شنی در اولویت قرار گرفت که پس از طی مراحل مطالعاتی ، قرارداد خرید و ساخت آن منعقد شد.

وی با بیان اینکه هدف از بکارگیری فیلتر شنی در فاز اول تصفیه خانه آب گلپایگان بالا رفتن کیفیت آب خروجی است، افزود: مراحل ساخت این فیلتر شنی با مبلغی بالغ بر 664 میلیون ریال  به پایان رسید و سپس در استان تهران بارگیری و به تصفیه خانه آب گلپایگان حمل شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری گلپایگان گفت: این دستگاه فیلتر شنیِ تحت فشار ، بصورت افقی با قطر 2 هزار و 400میلیمتر و بدنه 7 هزار و 500 میلیمتر با ظرفیت 50 لیتر بر ثانیه ساخته شده و مراحل نصب و راه‌اندازی آن به زودی آغاز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پایان عملیات شستشوی دستگاه‌های میکرواسترینر در تصفیه خانه آب گلپایگان ، بیان کرد: عملیات شستشوی دستگاه‌های میکرواسترینر در جهت بالا بردن کیفیت خروجی این دستگاه‌ها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

دهقادنی تصریح کرد: این دستگاه‌ها که جهت استفاده در فاز اول تصفیه خانه آب گلپایگان تهیه و نصب شده با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه بخشی از آب شرب منطقه گلپایگان را تامین می‌کنند.

مدیر امور آبفای شهری گلپایگان با اشاره به دیگر اقدامات آبفای شهرستان خاطرنشان کرد: عملیات لوله گذاری به طول 350 متر در خیابان‌های شهید عابدی، امام حسین(ع)  و بلوار آیت‌الله محمدی گلپایگان انجام گرفت و با اتمام این پروژه بیش از 20 مشترک از نعمت استفاده از آب شرب بهره‌مند شدند.

Go to TOP