چاپ خبــر

130 معلول کم‌توان در سه مرکز توان‌بخشی گلپایگان نگهداری می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: 130 معلول کم‌توان در سه مرکز توان‌بخشی این شهرستان نگهداری می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، حسن مرادی بیان کرد: هدف از این بازدید آشنایی اصحاب رسانه و مردم از فعالیت‌های مراکز توان‌بخشی بهزیستی و آگاهی از توان‌مندی معلولان کم توان ذهنی است تا خانواده‌هایی که فرزند معلولی را در منزل نگهداری می‌کنند تشویق شوند و فرزندانشان را به این مراکز بیاورند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه مرکز توان‌بخشی معلولان کم توان ذهنی و یک مرکز نگهداری از سالمندان به فعالیت و ارائه خدمات اشتغال دارند، تصریح کرد: بیش از 130 معلول کم توان ذهنی آموزش پذیر بالای 14 سال خواهر و برادر در سه مرکز توان‌بخشی “سحر”، “همت” و “تلاش” نگهداری می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان با تقدیر از خیران و نیکوکاران گلپایگانی که همواره فعالیت‌های چشمگیری در حوزه بهزیستی انجام می‌دهند، تاکید کرد: درصد تشکیل انجمن و ساماندهی خیران حوزه بهزیستی هستیم.

مرادی افزود: خیران بازوان کمکی بهزیستی هستند و همواره جامعه مدد‌جویان را با کمک‌های پزشکی، دارویی و مادی و معنوی مورد لطف و عنایت قرار می‌دهند.

در ادامه این بازدید مدیر مرکز توان‌بخشی “سحر” گفت: این مرکز از ابتدای مهر 1379 با محوریت حرفه‌آموزی معلولان کم توان ذهنی بالای 14 سال آغاز به کار کرده است.

آسیه جابری با بیان اینکه در حال حاضر 42مدد‌جوی خواهر در این مرکز نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: این مدد جویان با شرکت در کلاس‌های کامپیوتر، ورزش، احکام، نقاشی، گفتار درمانی، کاردرمانی، تا تر، سوزن‌دوزی، قالی‌بافی،عروسک سازی و کریستال هم اوقات فراغت خود را سپری می‌کنند وهم به حرفه آموزی مشغول هستند.

وی ادامه داد: مدد‌جویان همه روزه از ساعت هشت تا 13 در این مرکز نگهداری می‌شوند و با یک وعده غذای گرم از آنان پذیرایی می‌شود.

مدیر مرکز توان‌بخشی “سحر” خاطرنشان کرد: هزینه‌های این مرکز از یارانه‌ای که از سازمان بهزیستی می‌پردازد، تامین می‌شود و برای نگهداری و حرفه‌آموزی مددجویان هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود.

همچنین امروز مدیر مرکز توان‌بخشی “همت” که مخصوص معلولان کم توان ذهنی بالای 14 سال است، بیان کرد: در این مرکز معلولان کم توان ذهنی برادر از 14 تا 35 سال نگهداری می‌شوند.

فرزانه داوری افزود: مددجویان در این مرکز گلیم‌بافی، فرش‌بافی، موکت بافی، مشبک، معرق و منبت را آموزش می‌بینند و در کلاس‌های گفتار درمانی و کاردرمانی نیز حضور پیدا می‌کنند.

Go to TOP