چاپ خبــر

لزوم تشكيل صندوق قرض الحسنه برای رفع مشكلات مالي خبرنگاران گلپایگان

امام جمعه گلپايگان با تأكيد بر اینکه خبرنگاران با مشكلات مالي مواجه هستند، خواستار تشكيل صندوق قرض الحسنه و سپرده گذاري در جهت رفع مشكلات مالي اعضا از سوي خبرنگاران شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، حجت‌الا‌سلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی در نشستي كه در راستاي تجليل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گلپايگان عصر شنبه در مصلاي گلپايگان برگزار كرد با تأكيد بر اینکه خبرنگاران با مشكلات مالي مواجه هستند، خواستار تشكيل  صندوق قرض الحسنه و سپرده گذاري در جهت رفع مشكلات مالي اعضا از سوي خبرنگاران شد.

وی با بيان اينكه خبرنگاران بايد با ايجاد يك حساب قرض الحسنه با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان و شركت كليه خبرنگاران اقدام كنند، سپرده گذاري مبلغ 10 ميليون ريال در حساب مذكور را عهده دار شد و افزود: خبرنگاران با سپرده گذاري مبلغي به صورت ماهيانه در تأمين بودجه آن اقدام کنند.

نماينده ولي در گلپايگان در زمینه تقاضاي نشريه داران مبني بر فعاليت چاپخانه مجهز خواستار رفع اين معضل با همكاري فرمانداري، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان در اسرع وقت شد.

وي با اظهار اميدواري به اينكه رسالت خبرنگاري، رسالت رسولان و پيامبران است، افزود: خبرنگاران بايد به وظيفه خود عمل كنند ولو اينكه ديگران آنها را زير سؤال ببرند و حتي زحمات شان را ناديده بگيرند.

معاون فرمانداري گلپايگان نيز در اين نشست با توجه به مباحث مطرح شده از سوي خبرنگاران شهرستان خواستار پيگيري معضلات از جمله: تجهيز چاپخانه مجهز و ديگر مايحتاج آنان از سوي مسئولين ذيربط شد و بيان داشت: نگاه مان به حرفه خبري نگاهي فراتر از انعكاس اخبار، نقدنويسي و تلاش در راستاي موج آفريني چه در سيستم اداري و فرهنگي و موضوعات اجتماعي بايد باشد تا بتوانيم نسبت به كاهش معضلات اقدام كنيم.

محمدسعيد طاهري ادامه داد: خبرنگاران با سعي و تلاش مجدانه در راستاي زدودن از مسايل و مشكلات اجتماعي و سيستم اداري سعي در نشر بحث هاي نقد منصفانه بدون موضع گيري انتقام گيرانه و نگاه هاي سياسي به مسايل بپردازند.

در پايان اين نشست رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با ارائه گزارشي در خصوص عملكرد خبرنگاران و نشريات فعال شهرستان به مشكلات و مسايلي كه خبرنگاران و نشريه داران در راستاي اطلاع رساني با آن مواجه هستند اشاره كرد و اظهار داشت: عدم چاپخانه مجهز، بيمه خبرنگاران و مشكلات مالي كه برخي از آنها با ثبت نام خبرنگاران در سايت سمان قابل حل بوده و خبرنگاران پس از ثبت نام در اين سايت نسبت به بيمه، كارت خبرنگاري كشوري و دريافت وام از طريق صندوق اعتباري نويسندگان و هنرمندان مي توانند اقدام كنند.

هادي بياتي افزود: در خصوص تجهيز يك چاپخانه مجهز در شهرستان نيز با اداره كل مشورت هايي خواهد شد تا در صورت لزوم خبرنگاران و نشريه داران مشكلي در رابطه با چاپ نشريه خود كه هم اكنون با آن مواجه هستند، نداشته باشند.

در پايان اين نشست با اهداي لوح و هدايايي از سوي امام جمعه گلپايگان و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي از خبرنگاران تجليل به عمل آمد.

Go to TOP