چاپ خبــر

۱۲۵ هزار نفر در اصفهان از طرح سلامت بهره‌مند شدند

نماینده معاونت بهداشت و درمان دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در کارگروه سلامت فرمانداری اصفهان گفت: هزار نفر از برنامه‌های طرح جامع سلامت استفاده کرده‌اند هم‌چنین حدود ۱۳ میلیارد از محل یارانه‌ سلامت استان اصفهان استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از تسنیم، نفیسه طباطبائی در سومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان پیرامون اجرای نظام سلامت در کشور اظهار کرد: تا قبل از اجرای طرح سلامت به سبب این‌که خیلی از خدمات درمانی و بهداشتی تحت پوشش بیمه‌ها قرار نمی‌‌گرفت متأسفانه بیماران در برابر حوادث، بیماری‌های مزمن و بیماری‌های صعب‌العلاج باید هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کردند.

وی بیان کرد: ما در راستای تحقق طرح سلامت و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در موضوع بهداشت از 15 اردیبهشت که طرح جامع سلامت به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شد تلاش کردیم با در نظر گرفتن برنامه‌هایی مثل کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور متخصین در بیمارستان‌ها، ارتقا خدمات ویزیت، ارتقا کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها، دوری جستن از بیماری‌های صعب‌العلاج و ترویج زایمان طبیعی به آسایش بیماران دست پیدا کنیم.

نماینده معاونت بهداشت درمان دانشگاه‌ علوم پزشکی در کارگروه سلامت فرمانداری تصریح کرد: طبق بازدید‌هایی که ما از دانشگاه‌های تحت پوشش به عمل آورده‌ایم به صورت مستمر مصوبات این طرح را به آن‌ها بلاغ کردیم تا شرایط بهتری برای اجرایی شدن این مصوبات به عمل آوریم.

وی افزود: در مدت زمانی که این مصوبات در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی اجرایی شده 125 هزار نفر از مصوبات و برنامه‌های طرح جامع سلامت استفاده کرده‌اند هم‌چنین حدود 13 میلیارد از محل یارانه‌ سلامت استان اصفهان استفاده شده است تا رضایتمندی مردم افزایش یابد.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در ادامه این جلسه با بیان گزارشی از عملکرد مرکز بهداشت شماره 1 شهرستان اصفهان اظهارکرد: فعالیت‌های که در بحث نظارت صورت دادیم سبب معدوم سازی حدود 15328 کیلوگرم انواع مواد غذایی بدون مجاز شد که از این موادغذایی از دورگردان و کارگاه‌های تولید مواد غذایی بی‌کیفیت و غیر بهداشتی گرفته شده است.

شهرام احتشامی خاطرنشان کرد: همکاران ما در اداره بهداشت از 355 رستوان و چلو کبابی و 458 مغازه فروش گوشت و مرغ بازدید کرده‌اند و مباحث بهداشتی و سلامت آن‌ها را بررسی نمودند ‌هم‌چنین با بررسی‌هایی که صورت گرفت 800 کیلو زولبیا و بامیه‌ای که مصموم و غیر قابل مصرف بود از کارگاه‌های غیر مجاز کشف و توسط مأموران اداره بهداشت معدوم شد.

Go to TOP