چاپ خبــر

روستای خوش میوه و آبشار پشندگان+عکس

شهرستـــــان فريدونشهر بدليــل بارش سالانه حدود ۷۰۰ ميليمتر داراي آبشارها و چشمه سارهاي زيباي فراواني است كه خصوصاً در ارتفاعات پيشكوه و پشتكوه به چشم مي خورد.

روستای خوش‌میوه

در ۷۰ کیلومتری فریدونشهر روستای بسیار زیبای خوش میوه وجود دارد برای رسیدن به این روستای زیبا بعد از حرکت از فریدونشهر به سمت روستای چغیورت رفته و از روستاهای سکان، اسلام آباد، مکدین، دره بادام گذر کرده و بعد از گردنه گله نر، نرسیده به روستای چالچرانه، روستای خوش میوه نمایان می‌شود.
تا روستای چال چرانه جاده آسفالته می باشد و از آنجا تا روستای خوش میوه پنج کیلومتر راه می‌باشد که در این بین روستای زیبای کولاب محصور در دل جنگل نیز وجود دارد.
آبشار پشندگان

آبشار پشندگان در در استان اصفهان واقع است. شهرستان فریدونشهر بدلیــل بارش سالانه حدود ۷۰۰ میلیمتر دارای آبشارها و چشمه سارهای زیبای فراوانی است که خصوصاً در ارتفاعات پیشکوه و پشتکوه به چشم می خورد.

آبشار پشندگان در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب فریدونشهر است در پایین دست روستای پشندگان واقع در دهستان پشتکوه فریدونشهر قرار دارد.
ارتفاع این آبشار حدود ۴۵ متر است که در فصول بهار و تابستان با حرکت آب بر روی صخره های پائین دست جلوه ای زیبا از قدرت آفریدگار را در این طبیعت بکر و کوهستان زیبا را به نمایش می گذارد.

وجود انواع درختان جنگلی شامل سیب، زالزالک، بنه، بلوط و گردو و انواع پرندگان وحشی، بر طراوت و دلنشینی این جاذبه طبیعی افزوده است.

منطقه پشتکوه در شهرستان فریدونشهر واقع در جنوب غرب استان اصفهان یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین مناطق ایران می باشد.

وجود مناطق جنگلی در محدوده ی روستاهای چالچرانه، کولاب، خوش میوه، گوه و دستگرد ودرختان جنگلی حفاظت شده روستای پشندگان که دردو طرف رودخانه ی هورو واقع شده و دارای درختان فراوانی است به این منطقه زیبایی منحصر به فردی داده است.
دسترسی به این آبشار از طریق اصفهان، داران، سه راهی فریدونشهر، فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، جاده قلعه سرخ، میدانک اول و دوم، جاده پشتکوه موگویی به پشندگان امکان‌پذیر است./

ایمنا

  1. باسلام قابل توجه مسولین محترم استان اصفهان مورخ 94/2/11 روزجمعه برای سعود به کوه ونیزون انتهای آبشار پشندگان رفته بودم که متاسفانه محیط بانان نسبت به کارشان کوتاهی نموده و استفاده بیرویه از کرفس کوهی توسط افراد بومی صورت می گرفت برای اطمینان می توانید سرزده به آنجابروید و شاهد قطع درختانی باشیددر سمت راست و چپ نگهبانی که برای حمل کیسه های کرفس کوهی در پایین دره های شنی جمع شده اند .باتشکر ، دوستدار طبیعت زیبای شما

  2. بسیار زیبا و بی نظیر تا الان اونجا نرفتم ولی زیاد صحبت زیبایی اونجا رو شنیدم

  3. حجت از اصفهان گفت:

    خيلي قشنكه

  4. سلمان ایزدپناهی از الیگودرز گفت:

    در تابستان ۹۶از ابشار زیبای روستای ترزه پشت کوه موگویی از استان اصفهان دیدن کردم که واقعا منتطقه با طبیعتی بکر ومردمی مهمان نواز بود

  5. سلمان ایزدپناهی از الیگودرز گفت:

    در خرداد ۹۶ از ابشار زیبای ترزه دیدن کردم واقعا طبیعت بکر با مردم مهمان نواز بود

  6. رضا طغیانی گفت:

    سلام روز شنبه مورخ 22 اردیبهشت 97 به روستای ترزه و آبشار ترزه وآبشار پشندگان رفتم واقعا طبیعت بکر و زیبایی بود

  7. نجف ابادی گفت:

    سلام
    حیف که امسال این مناطق با کمبود بارش و به طبع با خشکسالی مواجه شده که همه منطقه را هم تحت شعاع خودش قرار داده. 🤔
    ضعف مدیریتی در همه جا به چشم میخوره ، در مدیریت منابع طبیعی و فرهنگ سازی مردم در استفاده از منابع طبیعی و اشتغال صحیح و درست مردم که موجب خرابی و نابودی منابع طبیعی و ملی میشود . که نتیجه آن قطع درختان و ریشه کنی کرفس کوهی و گز … شده و تا نابودی این نعمت های خدادادی چیزی نمانده .!!!

  8. امید گفت:

    مسیر دسترسی آسان به آبشار پشندگان از همان چغیورت و اسلام آباد است و نه قلعه سرخ و پشتکوه موگویی(پشتکوه مصیر)،چون این مسیر دوم بیشترش راه خاکی است

Go to TOP