چاپ خبــر
در آستانه کریسمس؛

دیدار جمعی از مسئولان فریدونشهر از ارامنه‌ی شهرستان + عکس

به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی جمعی از مسئولین شهر به دیدار خانواده‌های ارمنی ساکن روستای خویگان علیا رفتند.

‌به گزارش خبرنگار پونه زار، به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و نزدیک شدن به عید کریسمس، فرماندار فریدونشهر به همراه تعدادی از مسئولان شهر به دیدار چند خانواده‌ی مسیحی ساکن روستای خویگان علیا رفتند. در این دیدار که به ابتکار کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونشهر انجام شد، ابتدا به خانه‌ی آوانوس آوانوسیان رفتیم تا فرا رسیدن سال نو میلادی را به وی و همسرش تبریک بگوییم.

IMG_5249IMG_5242 IMG_5246

سپس به کلیسای تاریخی مریم مقدّس رفتیم که در آن جا به شدت مورد استقبال آناهید پارسقیان، مسئول کلیسا و خسرو پاناساقیان و خانواده گرگین که به تازگی از کشور ارمنستان آمده بودند، قرار گرفتیم.

IMG_5254 IMG_5268 IMG_5282 DSC00129 DSC00120 IMG_5294آناهید پارسقیان ضمن توضیح راجع به کلیسای تاریخی مریم مقدس(ع) از سابقه‌ی تاریخی و خصوصیات منحصر به فرد این کلیسا صحبت کرد. سپس وی از فرماندار و هیأت همراه خواست تا در تزئین درخت کریسمس امسالشان سهیم باشند و برای ایجاد صلح و دوستی در جهان دعا کرد. همچنین مسئولین شهرستان از هنریک پارسقیان و ژرژ مارکوسیان که در کلیسا و در بستر بیماری بودند عیادت به عمل آوردند.

خانه‌ی معلّم 94 ساله‌ی مسیحی، یاقاسیان مقصد بعدی ما بود. او می‌گفت اوّلین بار است که از سوی مسئولان چنین کاری را دیده است. یاقاسیان همچنین از ادوار گذشته‌ی پادشاهی ایران سخن گفت و افزود در هیچ دوره‌ای مثل سال‌های بعد از انقلاب خدمت و آسایش برای مردم وجود نداشته است. این معلّم بازنشسته که زبان انگلیسی را در کالج انگلیسی‌ها فرا گرفته است از نوشتن کتابی به زبان ارمنی و همچنین سرودن اشعاری در وصف امام خمینی(ره) به زبان ارمنی سخن گفت.

IMG_5298در پایان مسئولین شهر از خانه‌ یکی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد دیدن کردند و از نزدیک مشکلات ایشان را دیدند و مسائل زندگی‌شان را شنیدند و تصمیم‌هایی هم برای رفع این مشکلات اتخاذ نمودند.

DSC00163

  1. عرض ادب و احترام دارم خدمت برادر عزیزم جناب آقای احسان جدیدی مــــــــــسئول محترم سایت پونه زار
    آقای جدیدی توجه کنید …. شما دقیقا دارید اشتباه برادر عزیزم آقای محسن رحیمی را انجام میدید
    به طوریکه من به ایشان گفتم که عکس های خبری نباید حاشیه زیاد داشته باشه که متاسفانه باز هم شاهد چنین عکس های با حاشیه میبینیم ……… آقا این آرم پونه زار و اسمه عکاس و اون آدرس سایت عکس هایتان را خراب …. خراب ….. خراب میکنه …… آقا این ضعفه شماس که دارید عکستان را خراب میکنید
    از توجه شما متشکرم …… مهــــــــــــــــــــــــــدی جدیدی عکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاس

    • جدیدی گفت:

      خیلی از راهنمایی تان متشکرم
      ان شاءالله از طریق پست الکترونیکی با شما تماس می گیرم
      البته قابل ذکر است که با نگاهی به سایر خبرگزاری می بینید که همه ی آنها برای تصاویر خبری خود لوگو می گذارند

  2. از زحمات مسول و همکاران عزیز پونه زار به خاطر اطلاع رسانی به روز وقایع و اوضاع شهرمان کمال تشکر را داریم و به عملکرد فرماندار محترم و مردمی به خاطر تکریم از اقوم مسیحی که به وحدت گرایی بیشتر بین اقوام می انجامد ارج مینهیم .

  3. آقای احسان جدیدی مدیریت محترم خبرگزاری پونه زار
    شما به این نکته توجه کنید که آیا خبرگزاری های دیگه مثل شما عکسان را خراب میکنند !!!!!!
    منظورم اینه آیا خبرگزاری های دیگه مثله ایسنا …. فارس …… تنسیم و …. مثله شما هستند !!!! زیره عکسشان نام خبرگزاری را قید میکنند و نام عکاس والسلام نا مثله شما که صدتا آرم میزنید به عکس و عکس را خراب میکنید …. این اشتباه است در عکس های خبری …. انشاالله خبرگزاری پونه زار حرفه اول را در بین رقبای خود بزند ….

  4. اقا مهدی جدیدی کوتا بیا دیگه : درضمن دوربینت کیفیتش خوب نیست …

  5. از این ابتکارجالب فرماندار محترم وشما اقای جدیدی سپاسگزاریم.

  6. اقدام بسیار ارزشمند جناب اقای فرماندار وهیات همراه را که دقیقا پیروی از سنت رسول خدا میباشد ارج مییگذاریم وازهمه اعضا ی هیات تشکر مینمایم

  7. اصلانی گفت:

    باسلام به رییس سایت جناب جدیدی ضمن تحقیق و دیدار از اقوام فریدونشهر از شما متشکریم با تشکر اصلانی

  8. روستاي ما داراي پتانسيلهاي گردشگري فوق العاده اي نظير كلسياهاي سه گانه-خانه هاي و قلعه هاي 400 ساله ارامنه-خانه هاي قديمي با سقف گرجي پوش-مكانهاي تفريحي بكرو…. ميباشد.
    همچنين اين روستا با وجود كشاورزي مكانيزه وسنتي حدود 7 ماه از سال سرسبز ميباشد.از عكاسان عزيز(رحيمي و جديدي)تقاضا دارم كه در مرداد ماه و خصوصا مهرماه (زمان برداشت محصول)از روستا خبر و عكس تهيه نمايند و روستاهاي شهرستان عزيزمان فريدونشهر را به صورت واقعي با مستندات موجود به ديگر شهرستانها معرفي نمايند.

Go to TOP