چاپ خبــر
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی:

ورود یک سامانه بارشی از بعدازظهر امروز (یکشنبه)

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی از بعدازظهر یکشنبه از غرب کشور خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه توضیح داد، پیش‌بینی می‌شود: این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، سواحل شمالی کشور و به تدریج از دوشنبه شرق و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار دهد و موجب بارش باران و وزش باد گاهی رعدو برق درمناطق مستعد تگرگ و بارش برف در ارتفاعات گردد.

وی در این راستا درباره وضعیت جوی مناطقی که یکشنبه19/11/93 تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند گفت: بارش باران گاهی با رعدو برق در بعضی ساعات وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و بارش باران گاهی با رعدو برق در بوشهر، غرب فارس و بارش باران گاهی با رعدوبرق و بارش برف در لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان پدیده تگرگ دور از انتظار نمی باشد.

وظیفه افزود، دوشنبه 20/11/93 بارش باران و برف در آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران گاهی با رعدوبرق در کرمانشاه، غرب فارس و بارش باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و بوشهر پیش‌‌بینی شده است.

وی تصریح کرد سه‌شنبه 21/11/93 در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، غرب اصفهان، شمال و غرب خوزستان، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم بارش باران و برف رخ خواهد داد.

مدیریت مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع پدیده گردوخاک اذعان نمود، روزهای یکشنبه و دوشنبه در پاره ای نقاط استان های خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق کرمان، شرق اصفهان و جنوب سمنان به سبب وزش باد شدید در بعضی ساعات پدیده گردوخاک دور از انتظار نمی باشد.

وظیفه با اشاره به افزایش 5 تا 10 درجه‌ای دما در پاره‌ای از نقاط سواحل دریای خزر در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه خاطرنشان کرد، در برخی مناطق سواحل خزر و استان اردبیل وزش باد جنوبی نسبتاً شدید نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی در خاتمه تصریح کرد، از یکشنبه بعدازظهر و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

Go to TOP