چاپ خبــر
در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شد:

وضعیت فرهنگی پیست اسکی باید مدیریت شود

رفع بدحجابی در پیست اسکی فریدونشهر در عین حفظ امتیازات این پیست، دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونشهر بود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، صبح امروز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر به عنوان دبیر میزبان مسئولان شهرستان بود تا جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونشهر به ریاست امام جمعه برگزار شود.

در ابتدای جلسه گزارش اجرای مصوبات جلسه‌ی قبل داده شد و سپس پیدا کردن راهکار برای مقابله با وضعیت بدحجابی در پیست اسکی در دستور کار جلسه قرار گرفت.

اعضای شورا که رؤسا و نمایندگانی از ادارات و ارگان‌های فریدونشهر بودند ضمن ارائه‌ی مصادیقی از بدحجابی در پیست اسکی فریدونشهر، راهکارهای کنترل بی حجابی و ناهنجاری فرهنگی در این پیست را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

در این رابطه اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، گفت اسلام برای حفظ جان و مال و آبرو آمده است و جایی که لازم است می‌بایست مال فدای جان شود و هر جا آبرو در خطر بیافتد باید جان فدای آبرو شود.

در این جلسه ضمن بیان این که طبق تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی، بدحجابی بر خلاف قانون است، اعضا با اظهار امتیازات و مزایای پیست اسکی فریدونشهر و با بیان برتر بودن این پیست در امنیت و نظم و حجاب در سطح کشور، بر حفظ این امتیازات و مقابله با ناهنجاری‌ها و مخصوصاً بی حجابی و بدحجابی تأکید کردند.

فضاسازی شهر در ایام فاطمیه هم در دستور کار این شورا بود که دستورالعمل‌های لازم در این رابطه صادر شد.

  1. خخخ گفت:

    یه پیست داره فریدونشهر اونم تعطیلش کنید دیگه. به چی و کجا میخایید برسید؟
    همه مشکلات فرهنگی شهر حل شده که گیر دادین به پیست که اونم چن روز دیگه تعطیل میشه.
    بجای این کارای سمبلیک بهتره فکر اساسی کنید برا وضعیت فرهنگی شهر . برا دخترای راهنمایی که … . حالا بزرگتراش بماند. برا چیزایی که اینجا نمیشه مطرح کرد چون نظرم تایید نمیشه. همش پیست پیست پیست. بیدار بشید دیگه. تاکی جلسه
    تا کی فقط حرف؟ عمل کنید. کلاسای توجیهی بزارید برا والدین بچه ها و دانش آموزای مدارس که ….
    بهتره آقای بوق که همه غلطی کرده سوار ماشین بوق بشه و بره امر به معروف و نهی از منکر کنه.

  2. omid گفت:

    به نظر من امربه معروف و نهی از منکر در مبارزه با بدحجابی باید با شیوه های نوین خودشو نشون بده…. غریبه هایی که میان واسه تفریح و میرن رو ما نمیتونیم کنترل کنیم.بهتره فضای اموزشی با بهره گیری از افراد مجرب و تحصیل کرده در حوزه ی آسیب شناسی های رفتاری ، عوارض استفاده ی نادرست از اینترنت و شبکه های اجتماعی را مهیا کنیم.دختران و پسران به یک اندازه باید آشنا و آموزش داده شوند ان هم توسط افراد محبوب !!!
    باور کنید خیلی مهمه این قضیه! کسی که نوجوانان دوسش دارن یا قبولش دارن باید بیاد و از روابط ناسالم واسشون حرف بزنه،روشنشون کنه….
    به نظر من اینایی که دور هم جمع شدن و از بهبود فضای فرهنگی پیست میگن،اولویت را باید در نظر بگیرند…
    دختران و پسران شهرمان در نا آگاهی کامل دارن زندگیشونو تباه میکنن…

  3. همه مشکلات فریدونشهر حل شد مونده پیست اسکی
    یه نمونه نبودن چهار روزه شیر در دهه فجر و جواب مسئول تماس با 124 کارخانه شیر شخصی میخواد میاره میخواد نمیاره

  4. لطفا به شهرداری بگین اون پرژکتوری را که هر شب توی پارکینگش در سمت غرب شهرداری روشن میکنه خاموش کنه برق حیفه اسراف میشه

  5. محمد آقا گفت:

    با سلام
    به نظر من باید به فکر پیست باشیم اما این در صورتیه که شهرمون هم از نظر حجاب درست شده باشه !
    وقتی توی شهر راه برید میبینید وضع حجاب به مراتب بدتر از پیست اسکی هستش
    ضمنا قصد توهین ندارم اما شما مطمئن هستید که نیروهای امر به معروفتون خودشون این کاره نیستن ؟ مگه روایت نداریم کسی که میخواد امر به معروف کنه خودش نباید اون کارو انجام بده !
    ان شاء الله با توکل برخدا این مشکلات حل میشه اما با برنامه ریزی درست و راهنمایی درست

  6. ok گفت:

    شورای فرهنگ بهتره یه جلسه بگیره و فرهنگ نژاد پرستی رو اصلاح کنه و این تندیس رو که ساختن و چیزی در حدود هفتاد میلیون هزینه اون شده رو نصب کنن تا حداقل استفاده شده باشه ازش.

  7. دردسر گفت:

    چقدر زود گرفتن جلسه را …
    کاشکی میزاشتن برا بعد عید…

  8. سرمنشاء بی حجابی و بدحجابی ازدانشگاه پیام نور وپیست اسکی است که ازاصفهان به این سمت سرازیر میشوند وتنها خریدشان برای نهار پفک خانوادگیه .وفرهنکهای زشت براما ارمغان میاورند

    • واویلا گفت:

      شما از کجا میدونی مشکل دانشگاهه ؟
      اصلا میفهمی که اگه همین دانشگاه رو توی شهر نداشتیم چقدر عقب بودیم ؟
      امثال شما هستن که باعث عقب موندگی میشن
      متاسفم…

  9. همشهری گفت:

    هیچکس جز خود خداوند متعال نمیتونه در مورد بد یا خوب بودن کسی یا کسانی قضاوت کنه
    باید تشکر کرد از کسانی که از سر دلسوزی تا اونجایی که من خبر دارم و موثق هم هست بدون دریافت حتی یک ریال از زندگی و آبروی خود مایه میذاشتن و این امر خطیر و پر نقد و بحث رو فقط برای رضای خدا و آینده فرهنگی این شهر انجام میدادن، از تمامی نظرات پیداست اکثرا دغدغه حجاب و عفاف رو هم توی شهر و هم پیست اسکی دارن ولی ایکاش بجای قاضی شدن و خود را در جایگاه خدا قرار دادن و قضاوت کردن بی پایه و اساس و کم و زیاد کردن آبروی مسلمان همه دست به دست هم بدن به میدان بیان و با راهکارهای مختلف وضعیت فرهنگی چه در شهر و چه در پیست اسکی رو به سمت و سویی هدایت کنن که شایسته این شهرستان و مردم نجیب این شهرستان باشه

  10. مهرداد گفت:

    ایکاش مسئولین اینقد که فکر و غصه مسائل فرهنگی پیست رو میکشن یه فکر چیزای مهمتری توی شهرستان باشن مثه : بیکاری جوانان تحصیلکرده ، آمار رو به رشد اعتیاد به مواد مخدر و … ، آقای مسئول مشکل یه جوون نوع لباس پوشیدن و … نیست این جوون نیاز به کار داره تا زندگی کنه .

  11. رحمت گفت:

    باسلام. شهرستان محروم فریدونشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و به قول معروف بن بست بودن، و همچنین به دلیل کم لطفی مسئولان مورد ظلم واقع شده است. وجود پیست اسکی فریدونشهر از نقاط قوت این شهر تلقی میشود همچنین وجود داشتن دانشگاه در شهر هم از امتیازات یک شهر محسوب میشود لذا نظر دوستان که دانشگاه و پیست موجب ناهنجاری فرهنگی شده است یک نوع کوته فکری میباشد.
    ماباید فرهنگمان به گونه ای باشد که تحت تاثیر دیگران قرار نگیریم. نبود مراکز استراتژیک و صنایع در این شهر باعث محرومیت آن شده و لذا مراکز دانشگاهی و همچنین مناطق توریستی و تفریحی این شهر تنها راه پیشرفت این شهر زیبا میباشد.

  12. یعنی اگر مشکل حجاب در پیست ودانشگاه حل شود بی حجابی در کوچه وخیابان هم درست می شود به عقل که جور در نمی اید ..

  13. تکلیف گفت:

    خدا وکیلی مسئولین همتون تا کی میخوای بشنید تو جلسات و تز بدید اگه راست میگید یا علی اول خودتون بیاید جلو تو حرف زدن که خیلی استادید همش میگید تکلیف همس اما به نظر حقیر اول خودتون باید برید بعدشم پیست را هم که ازتون نگرفتند این گوی واین میدان برید بعد ببینم همینجوری می شینید دیگه تز بدید یا …………………………………………..

  14. به نظر من مشکل از خانوادهاس وقتی یه خانواده میبینه که دخترش با چه وضعی میاد بیرون و چیزی بش نمی گن گه نشان از بی غیرت شدن خانوادس ومن واقعا متاسفم برا اون پدر ومادری که افتخارشون اینه که فرزندشون مطرح بشه و به قول خودشون ادای روشن فکر هارا در میارن اما از چه طریق ….

  15. اقایونی که از پیست حمایت می کنن ومیگن چرا به پیست گیر دادید براشون متاسفم وقتی که دختری که با دوتا پسر پا میشه میاد اینجا ومعلوم نیست که این دوتا پسر چه نسبتی باهاش دارن دو بار که یه پسر فریدونشهری این فاجعه را ببینه براش جذاب میشه و میره سراغ دختر و….بعد که به کثافت و لجن کشیده میشن میگن مسئولین چرا به اشتغال جوانان فکر نمی کنن من الان جوابشونا میدم و بشون میگم که فقط حقشونه این مملکت کارمند * هوس ران نمی خواد

  16. حسين گفت:

    سلام.اگه واقعا نگران بدحجابي پيست بودن گشت امربه معروفا ازبسيج نميگرفن….

  17. ناشناس گفت:

    متاسفانه حضور پلیس هم درشهرودرپیست اسکی بسیارکم رنگ است

Go to TOP