چاپ خبــر
به کجا سفر کنیم؟

تخصصی‌ترین محل برای انجام ورزش‌های زمستانی در استان اصفهان

پیست اسکی فریدونشهر با امکاناتی برای اسکی و تفریحاتی چون اسنومبیل، راپل و کابین زیپ لاین، تنها ورزشگاه زمستانی استان اصفهان با شیب منحصر به فرد است که سالانه پذیرای هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی است.

پیست اسکی فریدونشهر تنها پیست استاندارد در استان است که به علت شیب تند حدود ‪ ۳۵‬درجه در میان ‪۲۲‬ پیست اسکی کشور و ماندگاری زیاد برف در این نقطه توجه علاقمندان را از سراسر کشور و حتی جهان جلب کرده است. اسکی آلپاین، اسنوبرد، اسکی سرعت و استقامت، راپل، کابین زیپ لاین، اسنوموبیل و برف‌بازی جذابیت‌های زمستانی این پیست هستند که در روزهای تعطیل حدود 3 هزار نفر را به این محل می‌کشاند.

68415619281737720126

امکانات خدماتی

بالابر بشقابی پیست حدود 980 متر طول دارد است که اسکی‌باز را در زمانی حدود 6 دقیقه به بالای پیست انتقال می دهد.

ساختمان مجهز به رستوران، کافی شاپ، چند واحد سوئیت جهت اسکان اسکی بازان در فصل اسکی، سایت اداری و نگهبانی، کرایه لوازم اسکی،‌ پیست کوب و سرویس‌های بهداشتی از امکانات خدماتی این پیست اسکی است.

از دیگر امکانات این محل اقامتگاه ویژه ورزشکاران، سالن مجهز به سیستم گرمایش، پیست آموزشی مجزا برای افراد مبتدی و پارکینگی به گنجایش یک هزار دستگاه خودرو را می‌توان نام برد.

IMG_3975

موقعیت پیست

پیست اسکی فریدونشهر در موقعیت جغرافیایی 32.57 شمالی و 50.02 شرقی در 170 کیلومتری غرب استان اصفهان در کوهستان زاگرس قرار گرفته است که با مرکز شهرستان فریدونشهر 5.9 کیلومتر فاصله دارد. ارتفاع پایه‌ی پیست از سطح دریا 2630 متر و در بالاترین نقطه ارتفاع پیست به حدود 3000 متر از سطح دریا می‌رسد.

برای رفتن به پیست اسکی فریدونشهر بعد از خارج شدن از خروجی میدان جهاد فریدونشهر، مسیر را حدوداً 3 کیلومتر ادامه می‌دهیم تا به یک دوراهی برسیم. وارد مسیر سمت راست می‌شویم و بعد از طی 4 کیلومتر پیست اسکی فریدونشهر را خواهیم دید.

IMG_4069

نکته

در تعطیلات نوروز از دو فروردین پیست به روی مسافران و گردشگران باز است.

برای شب ماندن در فریدونشهر در ایام نوروز، ستاد اسکان مسافران نوروزی، مدارس شهرستان را در اختیار همه قرار می‌دهد.

 

 

سراب، نوستالژی فریدونشهر

آبشار پونه زار : آرامش کوهستان، زیبایی طبیعت، شرشر آب‌های زلال

  1. دوست گفت:

    بهتره به پیست اسکی بیشتر توجه بشه و نسبت تکمیل اون اقدامات بیشتری صورت بگیره.
    استاندارد و امن سازی و جمع کردن و از بین بردن سنگایی که درپیست وجود داره اعتبار انچنانی نمیخاد. درست کردن پله برای پایین رفتن هم تو اولویت باید باشه. آقای یسلیانی خواهشا بیشتر رسیدگی کنید. فریدونشهر فقد همین پیست اسکی رو داره.سپاس

  2. سلام بر مردم شریف فریدونشهر
    بهتر نیست مسئولان پیست یه فکری هم به حال مسائل فرهنگی و ….. در پیست کنند ؟ .

Go to TOP